Gå til innhold

Hvor mye skal vi ta hensyn til barna i forhold til ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men da burde faren også gjøre det samme.

Anonymkode: 467fe...937

Selvfølgelig burde han det, men at han ikke gjør det påvirker selvfølgelig ungene det også. Derfor blir du enda viktigere for dem.

Det er ikke sånn at siden naboen min bryter loven så kan jeg også gjøre det, verden er ikke sånn.

Du fikk barn med en idiot og må betale prisen for det. Ungene er helt uskyldige i dette og må selvfølgelig prioriteres 100%.

Anonymkode: b4d12...8f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barna er mellom 11 og 15 og jeg har de anna hver uke. De vil aldri ha han på besøk når de er her. Hvor lenge skal jeg imøtegå dette ønske? Vi prøvde ei stund at han var her og har prøvd å ta hensyn til barna når de er her. Er redd for å miste han. Eksmann har og fått seg dame og der er det ikke så nøye. Er det for at jeg er den som alltid har vært der for barna og alltid har stilt opp? Barna er hos meg denne veka, men nå er to av de hos eksmann og farfaren pga lemming (de sykler bort på dag og kommer hjem på kveld) likevel får ikke han være her.

Anonymkode: 9f35a...e4f

Du er med typen din den uka du ikke har barna. 

Anonymkode: f9899...c4b

Skrevet

Han bor to timer unna.  Vi har vært sammen i fem mnd. Har vært skilt i 1.5 år. 

For tidlig!

Skrevet

Han ene sier at kveldene i helg er familietid og vil ikke ha en fremmend mann i sofaen. Første gang han var her gjekk egentlig bra og minsten var skikkelig glad i min kjæreste og synes det var stas . Men andre gang så testet minsten veldig grenser og jeg prøvde å løfte han vekk fra en situasjon uten at jeg klarte det og kjæresten min måtte hjelpe til. Det var ikke vondt ment fra hans side, men klarte ikke stå å se på at minsten utagerte slik og slo på meg. 

De har bare én uke hos deg. Klart de vil være sammen med deg og en " ukjent" mann. De føler det er rart å ha han der. Men du er redd for å miste nye kjæresten.... 

Det er nå du legger grunnlaget for hvordan du vil ha det i framtiden med barna dine og barnebarn. Bare sier det. 

Skrevet

Jeg ville sagt til den nye kjæreste at jeg vare kan møtes de ukene jeg ikke har barna. Og så ville jeg holdt meg til det i minst et år eller to. Og jeg ville ikke ha flyttet sammen før barna var voksne.

Hilsen skilsmissebarn med dårlige erfaringer.

Anonymkode: f8015...381

Skrevet

Kanskje det er lettere å begynne litt forsiktig med å gjøre noe sammen av og til enn at han sitter i sofaen deres en hel kveld. Snakk med dem og si at du håper at de etterhvert vil bli kjent med han, men la dem ta det i sitt tempo. Kanskje det er lettere å gå ut og ta en pizza sammen eller gå på bowling f.eks. så er det på nøytral grunn og litt mer tidsavgrenset. 

Anonymkode: a1228...248

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.4.2025 den 10.32):

Han bor to timer unna.  Vi har vært sammen i fem mnd. Har vært skilt i 1.5 år. 

Fem mnd og han er allerede introdusert? Det var vel unødvendig.  Du får vente med å ta han med videre i livet til barna 

Anonymkode: 8e824...6b8

Skrevet

Hvis du har de annenhver uke så kan du prioritere barna den uken og kjæresten den andre uka. Tenker man ikke introduserer kjæreste før et halvt år

Anonymkode: c91f9...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...