Anonym bruker Skrevet 11. april 2025 #1 Skrevet 11. april 2025 Jeg mistet min kjære søster så alt for tidlig for snart et år siden. Hun har en voksen datter i midten av 20 årene. Når min søster fylte 30 ga jeg henne et smykke, et gullkjede med 3 små ringer på, en i gult gull, en i hvitt gull og en rød gull. Et for hvert 10-år. Hadde det vært veldig feil av meg å si til min svoger at jeg har et lite ønske om at han skal gi det til min niese i arv den dagen hun selv blir 30? Jeg vil ikke bli fornærmet om han sier nei Anonymkode: c428e...430
Tekla123 Skrevet 11. april 2025 #2 Skrevet 11. april 2025 Selvfølgelig ikke ❤️ Å ytre ønske om det på en ok måte, er på ingen måte feil.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #3 Skrevet 12. april 2025 Hvorfor skulle han si nei? Anonymkode: 114f3...6e7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #4 Skrevet 12. april 2025 Han kan jo bare gi det med engang. Hvorfor vente mange år! Det er en sentimental gave. Anonymkode: 1ce82...714
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #5 Skrevet 12. april 2025 Husk også at det ikke er sikkert din svoger tar vare på alle eiendelene etter din søster over tid, så det er nok lurt å si det nå ja, eller at niesen din evt kan få det nå. Jeg har masse smykker etter mamma, men har også levert noe til «gullbutikk», rett og slett fordi det bare blir masse greier som ligger. Så sentimental verdi er nok veldig lurt av deg å fortelle ham om. Anonymkode: 8d61e...8f8
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #6 Skrevet 12. april 2025 Jeg regner med hun har fått det allerede... Når en mamma dør får gjerne datteren smykkene etter henne med en gang, hvorfor skulle han sitte på dem? Anonymkode: f3092...de7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #7 Skrevet 12. april 2025 Husk at din niese vil ha et helt annet forhold til smykket enn din søster hadde. For henne blir det et minne om morens død, ikke en fin markering at 3 tiår sammen med deg som det var for hennes mor. Sånn sett betyr nok smykket mye mer for deg enn det gjør for henne. Jeg ville nok heller gitt henne en gave som var til henne og markerte deres forhold på 30-årsdagen, enn å gi henne noe som mer sier at hun tar over for sin mor på en måte. Hvis du har et godt forhold til din svoger og niese synes jeg heller du skulle be om å få eller få kjøpe smykket tilbake slik at du selv kan gå med det. Man skal være forsiktig med å forsøke å overføre minner og symbolikk i smykker til nye mennesker. Anonymkode: 1974d...562
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #8 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg mistet min kjære søster så alt for tidlig for snart et år siden. Hun har en voksen datter i midten av 20 årene. Når min søster fylte 30 ga jeg henne et smykke, et gullkjede med 3 små ringer på, en i gult gull, en i hvitt gull og en rød gull. Et for hvert 10-år. Hadde det vært veldig feil av meg å si til min svoger at jeg har et lite ønske om at han skal gi det til min niese i arv den dagen hun selv blir 30? Jeg vil ikke bli fornærmet om han sier nei Anonymkode: c428e...430 Jeg forsto først ikke hvorfor du måtte spørre om noe sånt, det er vel bare å gjøre det. Men så så jeg svarene her, og ville bare støtte deg. Tipper han kommer til å sette pris på den samtalen, jeg, enten han allerede har gitt smykket eller ikke. Smykket er litt underordnet her, minnene om søsteren din, en mor, en kone, er det som betyr noe. Anonymkode: d4610...0fa
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #9 Skrevet 12. april 2025 Jeg er litt usikker her. Men etter litt fram og tilbake, tenker jeg at det ville jeg ikke ha gjort. Om datteren har fått det alt, så er det jo greit, for da kan jo far bare svare at hun alt har fått det. Men om smykket har blitt gitt til noen andre, kastet, solgt eller av andre grunner ikke finnes lenger, vil det være et ubehagelig spørsmål å svare på. Jeg skjønner at du hadde syntes at det var hyggelig, og ser du datteren med smykket, kan du gjerne fortelle henne historien om det og ev si at du er glad for å se at hun bruker det. Anonymkode: 0c2c1...1f1
Rhapsody in blue Skrevet 12. april 2025 #10 Skrevet 12. april 2025 Jo før du spør, jo bedre er det, ,lykke til ❤️
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #11 Skrevet 12. april 2025 Jeg vet det er vanlig her ikke å svare noe komplett irrelevant, men i denne tråden var der imponerende få som faktisk svarte på det hi lurte på. Anonymkode: 26326...0fd
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #12 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet det er vanlig her ikke å svare noe komplett irrelevant, men i denne tråden var der imponerende få som faktisk svarte på det hi lurte på. Anonymkode: 26326...0fd Gratulerer med å svare noe helt irrelevant... Hvor er ditt svar til hi? Anonymkode: 2793d...595
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #13 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg vet det er vanlig her ikke å svare noe komplett irrelevant, men i denne tråden var der imponerende få som faktisk svarte på det hi lurte på. Anonymkode: 26326...0fd Nei, de fleste svarer da på det hi lurer på. Hvorfor kan ikke en diskusjon/samtale utvikle seg, uten at noen skal beskyldes for å ikke svare på det hi spør om? Det er helt naturlig at samtaler går i litt forskjellig tempo og retninger. Anonymkode: 8967d...824
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #14 Skrevet 13. april 2025 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg vet det er vanlig her ikke å svare noe komplett irrelevant, men i denne tråden var der imponerende få som faktisk svarte på det hi lurte på. Anonymkode: 26326...0fd Så det tenkte du var for galt? Takk for ditt bidrag, da🙃 Anonymkode: 846b3...a79
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #15 Skrevet 13. april 2025 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Nei, de fleste svarer da på det hi lurer på. Hvorfor kan ikke en diskusjon/samtale utvikle seg, uten at noen skal beskyldes for å ikke svare på det hi spør om? Det er helt naturlig at samtaler går i litt forskjellig tempo og retninger. Anonymkode: 8967d...824 Nett-tråder har én felles skjebne: Etter maks tre svar sporer det fullstendig av. Temaet? Glemt. Nå handler det om hvem som skrev «og» i stedet for «å», og hvorfor den personen ikke burde få ha internett. Folk er så konstant på hugget at det virker som de går rundt med caps lock trykket halvveis ned, bare i tilfelle noen skulle våge å mene noe feil – eller enda verre: skrive «ikke sant» uten spørsmålstegn. Det tar nøyaktig null komma én sekund før en random fyr med profilbilde av en ulv eller en selfie i bil seter seg fast i kommentarfeltet og nekter å slippe. Internett anno nå: Ingen diskusjon er for liten til å bli personlig. Og ingen skrivefeil for uskyldig til å starte borgerkrig. Anonymkode: ff499...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå