Gå til innhold

Mor til mitt barn på 7 år feiret barnets første bursdag med de i klassen uten at jeg ble invitert eller inkludert :(

Anbefalte innlegg

Si meg vis jeg overreagerer her 😕 

mor til mitt barn hadde barnets første bursdag med klassen sist helg, barnet snakte om at de var i noe lokale med masse pynt og kaker og at hele klassen var der og hennes nye samboer pluss barnets besteforeldre. Fikk ikke vite om dette før barnet sa det til meg. Meg og mor har ellers helt Ok sammarbeid. Men pleier ikke begge foreldre å være med på slike spesielle dager? Spesielt der klassen er invitert? 

Anonymkode: 3ce64...474

Fortsetter under...

Tja, de fleste jeg kjenner som har delt omsorg er mer sån  “heldigvis mors tur til å arrangere barnebursdagen”. Jeg ville ikke laget en konflikt om det, men du kan jo si at du gjerne vil vite når sånt skal skje. Tipper mor bare ikke tenkte på det fordi det er mer en jobb en gjør for barnet.

Anonymkode: a3bf0...a29

Så hyggelig at du hadde hatt lyst å være med! Har du formidlet det til mor? Her har far aldri vært med på noe, og det er sårt. Så jeg syns absolutt at du kunne tatt en del i det. Viktig for barna! 

Anonymkode: 9d060...6ed

TJaa når dere ikke bor i lag så er det slikt. Du sier dere har en helt «ok» samarbeid så for meg høres det ikke sånn den beste men helt grei liksom. Så da er det kanskje ikke  så rart at hun ikke inkluderte deg med. Det er jo tross alt barnets bursdag ikke foreldres. Så hun tenker mer en nok på barna og bursdagsbarnet, en at du skal være tilstedet. Men hadde du hvert med å hjulpet og betalt? Eller bare får å være med? Vis det det sist nevnte så er det ikke så viktig du er med. 

Anonymkode: 627c9...e38

Noen spleier på sånne ting, da er de selvfølgelig der begge to.

Noen tar det annenhvert år, da er det opp til hvert enkelt par om de er gode nok venner til å være sammen på slike dager.

Mange lar gledelig den andre ta ansvaret for sånt og vil heller ikke være med å betale, da er det en selvfølge at den personen ikke er med. Gratispassasjerer er bare til irritasjon.

Om du oppriktig ønsker å delta, spleise og være med så spør du om dere kan arrangere noe sammen neste år.

Anonymkode: 7bb62...bd2

Hun behøver ikke å involvere deg i noe.

Som sekundærforelder (far) skal du være glad for alt samvær du blir tildelt.

Ikke si henne i mot, mor vet best.

Anonymkode: d9002...1fd

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du er jo ingen til dette barnet, så det er ingen grunn til å inkludere deg.

Anonymkode: 4c9b4...771

Pappa er ingen?

Anonymkode: a2497...e89

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Si meg vis jeg overreagerer her 😕 

mor til mitt barn hadde barnets første bursdag med klassen sist helg, barnet snakte om at de var i noe lokale med masse pynt og kaker og at hele klassen var der og hennes nye samboer pluss barnets besteforeldre. Fikk ikke vite om dette før barnet sa det til meg. Meg og mor har ellers helt Ok sammarbeid. Men pleier ikke begge foreldre å være med på slike spesielle dager? Spesielt der klassen er invitert? 

Anonymkode: 3ce64...474

Det spørs jo hvilket forhold du og mor har til hverandere da? De jeg kjenner med delt foreldrerett så feirer de aldri noe sammen. Men annenhver gang.

Anonymkode: 6185e...1d2

Men du vet jo når barnet har bursdag så hvorfor tok du ikke selv iniativ å spørre mor om dere skal lage bursdagsfeiring sammen? Mor har nok tenkt at enten lager du til noe feiring selv eller så er du ikke så interessert siden hun ikke har hørt noe fra deg ang bursdagsfeiring

Anonymkode: 133e5...d99

Som mamma til skilsmissebarn, syns jeg det er helt naturlig og på sin plass å informere pappaen om når jeg har tenkt å arrangere bursdag for sønnen. 

Vi gikk fra hverandre da sønnen var 7 uker og jeg har alltid gitt pappaen mulighet til å delta på bursdager. For meg er det rart å ikke informere, uavhengig om far er med å betale eller ikke. Jeg syns det er fint for barnet at begge er til stedet.

Så jeg forstår deg godt og syns det er dårlig gjort av mammaen. 

Drit i de elendige svarene du har fått tidligere i tråden. Du er en god pappa som vil stille opp, men ble fratatt muligheten. 

Anonymkode: 4e531...a21

Enig med taler over, elendige svar du har fått av de andre.

Mitt barns venner som har skilte foreldre har alltid begge foreldre tilstede, og noen ganger steforeldre. Jeg vet at i alle fall to av disse parene har et dårlig samarbeid, som går ut over mye annet. Men akkurat bursdagene, skoleavslutningene og alt annet som skal markeres har de likevel lagt kjipe ting til side og satt barnet først.

Så, ja jeg synes du skulle vært inkludert. Men, jeg synes også at du for barnets bursdag selv kunne tatt initiativ til å kontakte mor og høre om dere kunne planlegge noe sammen. Det går begge veier.

Anonymkode: 50132...13e

Annonse

Hvis man har et veldig godt samarbeid og ukomplisert brudd/forhold til hverandre så kan man gjøre ting som å feire bursdagen til barnet sammen, men jeg tror ikke det er så veldig vanlig. Det vanligste er å gjøre ting hver for seg og arrangere barneselskap annenhver gang. Du kan jo be familie og venner og lage en bursdagsfeiring for barnet hos deg.

Anonymkode: d393d...af3

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Som mamma til skilsmissebarn, syns jeg det er helt naturlig og på sin plass å informere pappaen

Nei, som feminist og kvinnelig frigjøring fra mannen er det viktig å ta avstand.

Hun har nok gjort alt rett ved å holde bursdagen for seg selv og barnet! 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, som feminist og kvinnelig frigjøring fra mannen er det viktig å ta avstand.

Du går på repeat.

Anonymkode: a2497...e89

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er sånne som deg, som får meg til å hate feminister. Jeg skjemmes over at folk kanskje tror vi kvinner tenker sånn. 

Anonymkode: 8a254...66e

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er sånne som deg, som får meg til å hate feminister. Jeg skjemmes over at folk kanskje tror vi kvinner tenker sånn. 

Det burde jo ikke få deg til å hate feminister. Det burde få deg til å forstå at det finns mennesker der ute som  ønsker seg få det til å se ut som om kvinners kamp for likeverd handler om å undertrykke menn… ingen liker å

bli fratatt makt, selv om det bare handler om utjevning. Om ditt mål er å bli likt av de kule gutta i klassen, skjønner jeg at du sliter, men ikke si at du hater feminisme fordi et høyrevridd troll gjør et misforstått forsøk på å sette feminisme på spissen

husk at det også er mulig å være uenige uten hat

Anonymkode: a3bf0...a29

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du er jo så kjedelig at du ikke provoserer engang. 

Anonymkode: 39b0d...2cb

Tror det er ganske vanlig at begge parter arrangerer selskap for "sin" familie. Syns du det er trist, kan du jo gjøre deg bedre ved neste år å stå for arrangementet og invitere begge sider.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette er ikke en feminist. Det er en (mann?) Som hater feminister og forsøker å sette dem i et dårlig lys.

Anonymkode: a93e2...6aa

Jeg skjønner at det er sårt, hva tenker du er forklaringen? Samarbeider dere godt ellers? Er du en fyr som ville bidratt praktisk og økonomisk hvis dere hadde arrangert sammen? Er hun en kontrollfrik som helst vil ha alt på sin måte? Er du? Kjenner du barna som var i selskapet, sånn at du kunne avlastet? Liker du og stefaren hverandre? Kan barnet ha sagt at det var best at du ikke var der? Og - som andre har spurt om, har du selv tatt initiativ til samtale om hvordan dagen skulle markeres? De vellykka meklingene tematiserer sånne dager, kan det være en idé å ta en runde til på familievernkontoret? 

Skjønner du blir lei deg. Men hvorfor spurte du ikke mor? Bursdag med klassen en det planlagt?

Normalen for mannen og barnets mor er at de arrangerer annethvert år, dette kommuniserer de om. Den andre forelderen får selvsagt være med men det er denne forelderens ansvar å sørge for at den vet når og hvor. 

Anonymkode: d339b...28b

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Gjesp 😴😴😴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...