Anonym bruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april En evaluering av samtykkeloven i Sverige konkluderer følgende: "enbart muntlig bevisning ses som tillräckligt för en fällande dom." "tre av fyra uppfattar att rättssäkerheten försämrats". Vil dette bli annerledes i Norge, eller vil det med ny samtykkelov bli som i Sverige? Altså årelange fengselsstraffer kun basert på falske eller riktige anklager. Anonymkode: b6e51...532
Anonym bruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Tre av fire hvem? Folk på gata? De vet jo antagelig ikke hva de snakker om. Muntlige bevis har jo alltid vært vesentlig i retten. Med ord mot ord har man ikke nødvendigvis et bevis. Med tre ord mot ordet til en som har endret forklaring i avhør fire ganger, f.eks, kan man ha det. Det er vanskelig å mene noe særlig om en evaluering man bare har sett to løsrevne sitater fra. Anonymkode: d7e48...c93
Anonym bruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Jeg gleder meg! Når ektefeller har sex holder det ikke lenger med "mmmh, mhm, m-mm", begge parter må si ja. Begge parter må stoppe og spørre rett ut først, "vil du ha sex med meg?". Hvis ikke så er det voldtekt. Ikke noe mer, "det skjedde bare". Anonymkode: ab886...1ab
Anonym bruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg gleder meg! Når ektefeller har sex holder det ikke lenger med "mmmh, mhm, m-mm", begge parter må si ja. Begge parter må stoppe og spørre rett ut først, "vil du ha sex med meg?". Hvis ikke så er det voldtekt. Ikke noe mer, "det skjedde bare". Anonymkode: ab886...1ab Der var du i gang. Kanskje du først skal skaffe deg noen ha sex med før du uttaler deg videre? Anonymkode: fdc77...4f8
Anonym bruker Skrevet 11. april #5 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg gleder meg! Når ektefeller har sex holder det ikke lenger med "mmmh, mhm, m-mm", begge parter må si ja. Begge parter må stoppe og spørre rett ut først, "vil du ha sex med meg?". Hvis ikke så er det voldtekt. Ikke noe mer, "det skjedde bare". Anonymkode: ab886...1ab Ja, loven skiller ikke på ektefeller og ONS. Er ikke lov med frikort, samtykke må gis før hver seksuelle handling. Dermed holder det ikke å spørre først, du må også spørre for hver handling under akten. Blir det ord mot ord om hun sa ja eller ikke er det rett i fengsel. Hennes ord regnes som bevis. Anonymkode: b6e51...532
Anonym bruker Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Der var du i gang. Kanskje du først skal skaffe deg noen ha sex med før du uttaler deg videre? Anonymkode: fdc77...4f8 Første gangen jeg har svart i en slik tråd. Hvorfor må jeg ha noen å ha sex med? Endrer loven seg da? Det er den og kun den som er tema her. Anonymkode: ab886...1ab
Anonym bruker Skrevet 11. april #7 Skrevet 11. april Det stemmer forresten ikke, når jeg undersøker. Pressen kaller det, "bare ja betyr ja", men det er feil. https://www.nrk.no/ostfold/justisministeren-legger-fram-forslag-til-ny-samtykkelov-1.17378242 "Eller handling". Altså er det ikke "bare ja", men også handling. Da er vi like langt. Tiltalte kan hevde at, "måten hun så på meg på var et ja". Dette gjør ingenting for å hjelpe på å få fengslet voldtektsmenn. Dessverre. Anonymkode: ab886...1ab
Anonym bruker Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april Bare idioter skjønner ikke at dette gjelder tilfeller der jenta er døddrukken og bevisstløs, eller der hun er så redd at hun fryser. «Men hun sa ikke nei, så jeg trodde hun ville det» holder ikke lenger i slike tilfeller. Anonymkode: b583a...2fa
Anonym bruker Skrevet 11. april #9 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare idioter skjønner ikke at dette gjelder tilfeller der jenta er døddrukken og bevisstløs, eller der hun er så redd at hun fryser. «Men hun sa ikke nei, så jeg trodde hun ville det» holder ikke lenger i slike tilfeller. Anonymkode: b583a...2fa Nei. Dagens lovgiving omfatter tilfellene du nevner. Det nye med samtykkeloven er at kvinnen kan være helt bevisst, være delaktig og pådriver for sex. Men ved ord mot ord om at gutten har bedt om samtykke for hver seksuelle handling blir han dømt til fengsel. Hvordan skal han kunne bevise at samtykke er gitt for hver seksuelle handling? Anonymkode: b6e51...532
Anonym bruker Skrevet 11. april #10 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei. Dagens lovgiving omfatter tilfellene du nevner. Det nye med samtykkeloven er at kvinnen kan være helt bevisst, være delaktig og pådriver for sex. Men ved ord mot ord om at gutten har bedt om samtykke for hver seksuelle handling blir han dømt til fengsel. Hvordan skal han kunne bevise at samtykke er gitt for hver seksuelle handling? Anonymkode: b6e51...532 Hvordan skal kvinnen kunne bevise at hun ikke har gitt samtykke? Anonymkode: b583a...2fa
Anonym bruker Skrevet 11. april #11 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvordan skal kvinnen kunne bevise at hun ikke har gitt samtykke? Anonymkode: b583a...2fa Det er jo det som er hele poenget at hun ikke skal. Det er han som må bevise i retten at han har innhentet samtykke før hver seksuelle handling. Det er kun ord mot ord i alle saker gutten blir dømt til årelange fengselsstraffer med samtykkeloven. Anonymkode: b6e51...532
Anonym bruker Skrevet 12. april #12 Skrevet 12. april Jeg ser for meg at samtykkelov, dersom menn er årvåkne, og benytter seg av mulighetene, kommer til å kreve mest av kvinner. Nå må kvinner si tydelig ja, der de aldri før har turd å si ja, ellers blir det ikke noe på de. I tillegg må de faktisk spørre mannen direkte om han vil ha sex, og eksponere seg selv for avvisning. På toppen av det hele risikerer de selv å anklages for voldtekt hvis de ikke har gjort dette. Alt dette er menn gode på, kvinner er ikke. Hvis menn nå passer på å anmelde alle de voldtektene som nå oppstår, som følge av samtykkelov og kvinners unnvikenhet, vil kvinner måtte tilpasse seg og bli mer tydelige og redelige. Deretter vil de begynne å forstå hvordan menn har det. Vinn vinn Anonymkode: 806e7...b5d
Anonym bruker Skrevet 12. april #13 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ser for meg at samtykkelov, dersom menn er årvåkne, og benytter seg av mulighetene, kommer til å kreve mest av kvinner. Nå må kvinner si tydelig ja, der de aldri før har turd å si ja, ellers blir det ikke noe på de. I tillegg må de faktisk spørre mannen direkte om han vil ha sex, og eksponere seg selv for avvisning. På toppen av det hele risikerer de selv å anklages for voldtekt hvis de ikke har gjort dette. Alt dette er menn gode på, kvinner er ikke. Hvis menn nå passer på å anmelde alle de voldtektene som nå oppstår, som følge av samtykkelov og kvinners unnvikenhet, vil kvinner måtte tilpasse seg og bli mer tydelige og redelige. Deretter vil de begynne å forstå hvordan menn har det. Vinn vinn Anonymkode: 806e7...b5d Stemmer sikkert at det ikke alltid gis et tydelig JA før hver seksuelle handling som loven krever...for eksempel i godt etablerte parforhold. Da skal man anmelde partneren sin! Men tråden spør om det er greit at det dømmes årelange fengselsstraffer når det kun står ord mot ord om et tydelig ja ble sagt? I Sverige er alle dømte for dette menn fordi kvinner blir og skal blo trodd. #BelieveAllWomen Anonymkode: b6e51...532
Anonym bruker Skrevet 12. april #14 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg ser for meg at samtykkelov, dersom menn er årvåkne, og benytter seg av mulighetene, kommer til å kreve mest av kvinner. Nå må kvinner si tydelig ja, der de aldri før har turd å si ja, ellers blir det ikke noe på de. I tillegg må de faktisk spørre mannen direkte om han vil ha sex, og eksponere seg selv for avvisning. På toppen av det hele risikerer de selv å anklages for voldtekt hvis de ikke har gjort dette. Alt dette er menn gode på, kvinner er ikke. Hvis menn nå passer på å anmelde alle de voldtektene som nå oppstår, som følge av samtykkelov og kvinners unnvikenhet, vil kvinner måtte tilpasse seg og bli mer tydelige og redelige. Deretter vil de begynne å forstå hvordan menn har det. Vinn vinn Anonymkode: 806e7...b5d For et skrudd syn du har på ting. Anonymkode: 60926...06f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå