Himmel og hav Skrevet 12. april 2025 #26 Skrevet 12. april 2025 Takk for at du tar hensyn! Jeg vil tro det hjelper lenge at du dropper parfyme, nypåføring av deo og hårspray rett før trening. Jeg er en av de som antagelig måtte gått ut av treningsstudioet om det var noen som var nydynka i parfyme eller hårspray. Ikke av vond vilje eller for å demonstrere, men fordi jeg hadde fått astmaanfall. Jeg kunne nok tatt bussen med den samme personen, bare ikke sittet rett ved siden av, men når man skal jobbe hardt, bli andpusten og puste veldig dypt, så hadde det ikke gått for meg. Jeg reagerer ikke på deodorant brukt på vanlig vis, men om noen har sprayet hele kroppen så blir det for mye av det også. Problemet for meg, og andre jeg kjenner, oppstår ofte fordi folk som er glade i at noe dufter mye de har gjerne på seg deo, hårspray, body lotion, håndkrem, parfyme, klær med parfymert skyllemiddel osv og det blir så det nesten ligger ei tåke av irritanter rundt dem. Folk som reagerer på dette har ikke valgt det. Jeg skal love deg at det var et mye enklere liv før jeg startet å reagere på parfyme. Når det er sagt synes jeg det er greit med oppfordringer om å droppe parfyme, men kjefting er ikke innafor. Det ville jeg tatt opp med de som driver stedet om det er i tråd med deres policy.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #27 Skrevet 12. april 2025 Himmel og hav skrev (3 timer siden): Takk for at du tar hensyn! Jeg vil tro det hjelper lenge at du dropper parfyme, nypåføring av deo og hårspray rett før trening. Jeg er en av de som antagelig måtte gått ut av treningsstudioet om det var noen som var nydynka i parfyme eller hårspray. Ikke av vond vilje eller for å demonstrere, men fordi jeg hadde fått astmaanfall. Jeg kunne nok tatt bussen med den samme personen, bare ikke sittet rett ved siden av, men når man skal jobbe hardt, bli andpusten og puste veldig dypt, så hadde det ikke gått for meg. Jeg reagerer ikke på deodorant brukt på vanlig vis, men om noen har sprayet hele kroppen så blir det for mye av det også. Problemet for meg, og andre jeg kjenner, oppstår ofte fordi folk som er glade i at noe dufter mye de har gjerne på seg deo, hårspray, body lotion, håndkrem, parfyme, klær med parfymert skyllemiddel osv og det blir så det nesten ligger ei tåke av irritanter rundt dem. Folk som reagerer på dette har ikke valgt det. Jeg skal love deg at det var et mye enklere liv før jeg startet å reagere på parfyme. Når det er sagt synes jeg det er greit med oppfordringer om å droppe parfyme, men kjefting er ikke innafor. Det ville jeg tatt opp med de som driver stedet om det er i tråd med deres policy. Å oppfordre til å ikke bruke parfyme på trening er greit å unngå, men de kan ikke styre om folk bruker deodorant, skyllemiddel, vaskemiddel med parfyme, body lotion, håndkrem osv med lukter. Tåler man ikke det, så får man nesten holde seg hjemme. Anonymkode: a1513...b2f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #28 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å oppfordre til å ikke bruke parfyme på trening er greit å unngå, men de kan ikke styre om folk bruker deodorant, skyllemiddel, vaskemiddel med parfyme, body lotion, håndkrem osv med lukter. Tåler man ikke det, så får man nesten holde seg hjemme. Anonymkode: a1513...b2f Det var vel ca nøyaktig poenget hennes. Anonymkode: afe5c...65b
Himmel og hav Skrevet 12. april 2025 #29 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å oppfordre til å ikke bruke parfyme på trening er greit å unngå, men de kan ikke styre om folk bruker deodorant, skyllemiddel, vaskemiddel med parfyme, body lotion, håndkrem osv med lukter. Tåler man ikke det, så får man nesten holde seg hjemme. Anonymkode: a1513...b2f Hvem kliner seg inn med håndkrem og bodylotion rett før trening? Det er også vanskelig å alltid "holde seg hjemme" når man reagerer på ting. De fleste av oss må på jobb, til legen, ta toget eller gå på foreldremøte. Det er veldig enkelt for den som liker lukt å moderere seg når de vet de skal i en setting der de vil være tett på andre mennesker. Det er bare å ikke trykke flere ganger på pumpa på parfymeflaska. Jeg lærte en gang at passe mengde parfyme er så lite at andre må innenfor albueavstand for å kjenne den. Har man på så mye at det lukter i hele togvogna, treningsstudioet eller kollegene dine kan lukte hvor i lokalet man har vært, så bruker man altfor mye. Parfyme er først og fremst en lukt man skal ha på for seg selv. Man gjør ikke samfunnet noen tjeneste ved å gå rundt som en Wunderbaum og spre duft, som noen later til å tro.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #30 Skrevet 12. april 2025 Himmel og hav skrev (Akkurat nå): Hvem kliner seg inn med håndkrem og bodylotion rett før trening? Det er også vanskelig å alltid "holde seg hjemme" når man reagerer på ting. De fleste av oss må på jobb, til legen, ta toget eller gå på foreldremøte. Det er veldig enkelt for den som liker lukt å moderere seg når de vet de skal i en setting der de vil være tett på andre mennesker. Det er bare å ikke trykke flere ganger på pumpa på parfymeflaska. Jeg lærte en gang at passe mengde parfyme er så lite at andre må innenfor albueavstand for å kjenne den. Har man på så mye at det lukter i hele togvogna, treningsstudioet eller kollegene dine kan lukte hvor i lokalet man har vært, så bruker man altfor mye. Parfyme er først og fremst en lukt man skal ha på for seg selv. Man gjør ikke samfunnet noen tjeneste ved å gå rundt som en Wunderbaum og spre duft, som noen later til å tro. Som sagt å oppfordre til å ikke bruke parfyme er greit, men å forvente at folk ikke skal bruke håndkrem, bodylotion og lignende er for drøyt. Anonymkode: a1513...b2f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #31 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Som sagt å oppfordre til å ikke bruke parfyme er greit, men å forvente at folk ikke skal bruke håndkrem, bodylotion og lignende er for drøyt. Anonymkode: a1513...b2f Er det noen som er uenig i det? Anonymkode: afe5c...65b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #32 Skrevet 13. april 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Å oppfordre til å ikke bruke parfyme på trening er greit å unngå, men de kan ikke styre om folk bruker deodorant, skyllemiddel, vaskemiddel med parfyme, body lotion, håndkrem osv med lukter. Tåler man ikke det, så får man nesten holde seg hjemme. Anonymkode: a1513...b2f Man kan ikke styre det og verken nekte eller pålegge noe som helst, om det ikke er nedfelt i en lov akkurat der det brukes. Og det er det vel ikke. Men folk bør absolutt tenke seg om og det å vise hensyn til andre gjør sjelden veldig vondt, i alle fall når det gjelder sånne ting. Skyllemiddel og vaskemiddel med parfyme er noe av det verste, for det sitter så godt i tøyet. Selv jeg som ikke er allergisk synes at det er ubehagelig og helt unødvendig. Anonymkode: a0aa1...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå