Gå til innhold

Hva vil det egentlig si å være parfymefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På treningssenteret hvor jeg er med i gruppetimer, er det noen som blir skikkelig forbanna hvis andre bruker parfyme, og det gjør meg litt nervøs. Jeg tar aldri på meg parfyme før trening, men har brukt deo og hårspray som jeg ikke har tenkt over ar inneholder parfyme. Har nå kjøpt (rådyr) parfymefri deo og hårspray fra apoteket. Men så kom jeg på at dagkremen jeg bruker er mildt parfymert. Reagerer folk på sånt også? Orker ikke få kjeft. Bruker vaskemidler uten parfyme, det har vi gjort i årevis pga eksem. 

Anonymkode: e702c...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av disse som er veldig følsom for parfymelukt, men en mildt parfymert ansiktskrem har jeg aldri opplevd at har plaget meg. Det går nok helt fint 😊

Anonymkode: 5c0a0...448

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en av disse som er veldig følsom for parfymelukt, men en mildt parfymert ansiktskrem har jeg aldri opplevd at har plaget meg. Det går nok helt fint 😊

Anonymkode: 5c0a0...448

Så bra, takk :)

Skrevet

Herliget, driver voksne folk å kjefter på andre på treningssenter, det er ikke greit på noen som helst måte. Jeg slutter aldri å la meg overraske over andres oppførsel.

Anonymkode: a1513...b2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Herliget, driver voksne folk å kjefter på andre på treningssenter, det er ikke greit på noen som helst måte. Jeg slutter aldri å la meg overraske over andres oppførsel.

Ja, det er så rart. En kan jo bare si ifra uten å kjefte!

Skrevet

Jeg tenker at å pøse på med parfyme før trening er unødvendig, har tenåringsjenter selv og noen av venninnene deres får jeg jo migrene av å få inn i bilen, de bruker SÅÅÅ mye parfyme.

Men om det plager deg at andre bruket deostick eller dagkrem med parfyme så får du begynne med hjemmetrening. Da har du ikke noe på et treningssenter å gjøre.

Anonymkode: d2210...afa

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dagens generasjon overlever så sart de er 😅

Anonymkode: 5e404...cee

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Har nå kjøpt (rådyr) parfymefri deo og hårspray fra apoteket.

Dette velge du jo selv da. De fleste parfymeri produktene er rimelige. 

Anonymkode: b62b7...7de

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvordan dagens generasjon overlever så sart de er 😅

Anonymkode: 5e404...cee

Her er det jo like gjerne HI som er den sarte, som er så redd for kjeft at hun kjøper de dyreste produktene og ikke tør bruke ansiktskrem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Dette velge du jo selv da. De fleste parfymeri produktene er rimelige. 

Det var jo det billigste jeg fant. Jeg synes 150 kr er mye for en deo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Her er det jo like gjerne HI som er den sarte, som er så redd for kjeft at hun kjøper de dyreste produktene og ikke tør bruke ansiktskrem.

Vel, jeg liker ikke å få kjeft når jeg vil kose meg på trening.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sterk parfyme er et helvete for enkelte. På jobb, på treningssenteret og i andre sammenhenger. Men tviler på at noen står å brøler opp i trynet på en fordi hun har parfyme på seg. 

Anonymkode: 02ff4...af6

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Datteren min bruker Neutral. Koster 50 kr på apoteket, men hun har garantert kjøpt den på Normal eller i matbutikken, sikkert billigere der.

Screenshot_20250411_085045_Chrome.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Datteren min bruker Neutral. Koster 50 kr på apoteket, men hun har garantert kjøpt den på Normal eller i matbutikken, sikkert billigere der.

Takk for tips!

Skrevet

Jeg hadde tatt på meg parfyme spesifikt neste gang om noen hadde kjefta over sånt på treningstime.

Skrevet

Nei, vet du hva!

Helt greit å gi beskjed om ren parfyme, men ingen kan kreve at hele grupper skal være totalt parfymefri. La vær å spray deg med noe rett før trening, for alles skyld, og bruk ellers alle de produktene du pleier. 

Og får du kjeft så får du svare tilbake, for det er ikke på noen måte greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke vår feil at du ikke undersøker saken ordentlig før du leter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Akkurat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke vår feil at du ikke undersøker saken ordentlig før du leter. 

Men det er din skyld at du er idiot og drittsekk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

På treningssenteret hvor jeg er med i gruppetimer, er det noen som blir skikkelig forbanna hvis andre bruker parfyme, og det gjør meg litt nervøs. Jeg tar aldri på meg parfyme før trening, men har brukt deo og hårspray som jeg ikke har tenkt over ar inneholder parfyme. Har nå kjøpt (rådyr) parfymefri deo og hårspray fra apoteket. Men så kom jeg på at dagkremen jeg bruker er mildt parfymert. Reagerer folk på sånt også? Orker ikke få kjeft. Bruker vaskemidler uten parfyme, det har vi gjort i årevis pga eksem. 

Neida, det er forskjell på sterk lukt og lukt.

Anonymkode: be6df...3a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Neida, det er forskjell på sterk lukt og lukt.

Anonymkode: be6df...3a5

Absolutt!  Og så er det ikke nødvendigvis lukta som er problemet for parfymeallergi heller.  Det er stoffene parfymen er laget av.  Noen parfymer virker nesten som de etterlater seg en form for "støv/talkum" (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det) som bare stikker i nesa selv om man ikke kjenner så mye til lukta i seg selv.  Og så er det jo dem som tror at man må dusje på seg i enorme mengder sånn at "først kommer parfymen, så komme Elise (eller Thomas)  etterpå"  

Jeg er ikke allergisk, bare for å ha sagt det, men synes at veldig mange med fordel kan begrense parfymebruker.  Vi har dusj, såpe og vann hjemme, så i dag trenger man ikke parfyme for å dekke over dårlige hygieneforhold. 

Anonymkode: a0aa1...8cd

Skrevet
MissSaigon skrev (5 timer siden):

Men det er din skyld at du er idiot og drittsekk. 

Jeg leste her en dag om en dame som setter seg på de ulike bussene og tisser seg ut bare for å lage kvalm for andre.

Har mistenkt det samme når en sjåfør setter opp farten når det høljer ned, slik at de kan sprute på forbipasserende.

Må si jeg lurer litt på hva årsaken er bak dette ønsket om å gjøre andre vondt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er fint at du tar hensyn og ikke bruker parfyme, men du skal ikke behøve å skaffe luktfri ansiktskrem og deo, der går grensen. 

Anonymkode: c96d5...ed4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er fint at du tar hensyn og ikke bruker parfyme, men du skal ikke behøve å skaffe luktfri ansiktskrem og deo, der går grensen. 

Anonymkode: c96d5...ed4

Riktig. Ingen er helt luktfrie og husk at det også finnes mennesker som må bruke medisiner som påvirker kroppslukt og ånde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg leste her en dag om en dame som setter seg på de ulike bussene og tisser seg ut bare for å lage kvalm for andre.

Har mistenkt det samme når en sjåfør setter opp farten når det høljer ned, slik at de kan sprute på forbipasserende.

Må si jeg lurer litt på hva årsaken er bak dette ønsket om å gjøre andre vondt. 

Hæh?

Anonymkode: afe5c...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...