Anonym bruker Skrevet 10. april 2025 #1 Skrevet 10. april 2025 Tenkte på dette her om dagen. Og før noen misforstår, jeg sier ikke at jeg har fått varige traumer eller dype sår av dette 😉 Men oppfordringen fra læreren "dann par selv", "gå sammen to og to" ble liksom alltid en påminnelse om at man var litt utenfor, at man ikke hadde noen å gå sammen med, men måtte håpe på å kunne slenge seg med. Så vidt jeg har skjønt, er det mange som har heldigvis har sluttet med at elever får velge lag selv i gymtimene, der blir jo ensomhet enda mer synlig... Hvordan var det da dere gikk på skolen? Dere som har barn som er gamle nok til å forholde seg til dette(skoleelever), hvordan blir dette løst i dag? Anonymkode: 56632...e1b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2025 #2 Skrevet 10. april 2025 Jeg er lærer i vgs og der bruker vi makkerpar og makkergrupper til mer slike løse samarbeid som varer i kort tid. I praksis vil det si at de to som sitter ved siden av hverandre i klasserommet er et makkerpar, mens de to makkerparene som sitter nærmest hverandre er en makkergruppe. Det er kontaktlærer som lager klassekartet, og det mest vanlige er å bytte plasser 2-3 ganger pr termin slik at det varierer litt hvem man sitter med. Som kontaktlærer kjenner man klassen, i hvert fall etter de første ukene, og vet derfor også hvem man ikke bør plassere sammen, om noen har behov for tryggheten av noen bestemte personer osv. Anonymkode: c8b5e...c4a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2025 #3 Skrevet 10. april 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tenkte på dette her om dagen. Og før noen misforstår, jeg sier ikke at jeg har fått varige traumer eller dype sår av dette 😉 Men oppfordringen fra læreren "dann par selv", "gå sammen to og to" ble liksom alltid en påminnelse om at man var litt utenfor, at man ikke hadde noen å gå sammen med, men måtte håpe på å kunne slenge seg med. Så vidt jeg har skjønt, er det mange som har heldigvis har sluttet med at elever får velge lag selv i gymtimene, der blir jo ensomhet enda mer synlig... Hvordan var det da dere gikk på skolen? Dere som har barn som er gamle nok til å forholde seg til dette(skoleelever), hvordan blir dette løst i dag? Anonymkode: 56632...e1b Det var jævlig Anonymkode: 06a2b...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå