Gå til innhold

Noen her som har rosa hus?

Anbefalte innlegg

Vi skal male et hus og vi syns det er fint med rosa - altså ikke sånn knall rosa, men mer som dus, lys rosa. Pudderrosa kanskje. Men det er jo ikke så vanlig med rosa hus, og dermed vanskelig å finne en passende rosa farge.
Er det noen her inne som har et pent rosa hus, eller kjenner noen som har det, og som har navn eller fargekode som vi kan sjekke ut? Gjerne bilde også.

Anonymkode: 86d35...cd1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453643-noen-her-som-har-rosa-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Leste akkurat en sak om det der, hvor utrolig fargeløse vi har blitt.

Plutselig var farger ansett som useriøst og "tivoli eller barnehage". Alle logoer skylle være i sort, hvitt og grått.

Jeg tenker at vi trenger litt farger jeg da, verden er da ikke grå!.

Vi har grønt hus.

Husker dere når en parkeringsplass så ut som dette? I dag skal alle ha hvit eller grå bil også 🙈

Screenshot_20250410_141122_Chrome.jpg

Anonymkode: 9b826...f89

Enig i at vi har blitt ganske fargeløse… Tror det vil endre seg, jeg. Denne rosa fargen f.eks., er fin. Synd de ikke har fått med hvilken rosafarge det er… https://www.varden.no/nyheter/i/0VBpW6/helene-og-henrik-tok-et-uvanlig-valg-faatt-ekstremt-mange-reaksjoner

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Enig i at vi har blitt ganske fargeløse… Tror det vil endre seg, jeg. Denne rosa fargen f.eks., er fin. Synd de ikke har fått med hvilken rosafarge det er… https://www.varden.no/nyheter/i/0VBpW6/helene-og-henrik-tok-et-uvanlig-valg-faatt-ekstremt-mange-reaksjoner

Så krise at det blir nyhetssak av dette?? Det er jo en helt nøytral superfin farge? Da har vi blitt skrekkelig kjedelig. Var jo helt normalt med farger på husene for bare 10-12 år siden?

Anonymkode: 8b75f...e2b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Deg om det. 

Anonymkode: 54e4c...e42

Og deg om å like det kjedelige, grått og hvitt, det alle har. Vet du grunnen til det, forresten? Det er i påvente av å finne en farge de liker.

Anonymkode: 0584b...ea1

Annonse

Det hørtes kjempe søtt og koselig ut😍 jeg har brunt hus og har lenge ønsket å male huset en annen farge. Hadde jeg vært frisk så hadde det vært gjort for lenge siden😂 men samboer synest at det er lettest for han å beholde for mindre arbeid for han. Men jeg har så lyst å male huset vår lys gult.. for å få litt mer farger i gata og for jeg er dritt lei alt det gråe, svart og hvit som alle maler husene sine. De eiger ingen personlighet husene lengre idag. Savner den tiden når det var betydelig mer farger rundt oss og at alt ikke så grått og kjedelig ut. Det er så deprimerende. 

Gladjente00 skrev (1 minutt siden):

Det hørtes kjempe søtt og koselig ut😍 jeg har brunt hus og har lenge ønsket å male huset en annen farge. Hadde jeg vært frisk så hadde det vært gjort for lenge siden😂 men samboer synest at det er lettest for han å beholde for mindre arbeid for han. Men jeg har så lyst å male huset vår lys gult.. for å få litt mer farger i gata og for jeg er dritt lei alt det gråe, svart og hvit som alle maler husene sine. De eiger ingen personlighet husene lengre idag. Savner den tiden når det var betydelig mer farger rundt oss og at alt ikke så grått og kjedelig ut. Det er så deprimerende. 

Broren min har gult hus, vært gult helt siden det ble bygget på 50 tallet. Så fint.

Jeg er så enig med deg, folk står opp i et grått soverom, går ut på et grått bad, spiser frokost i et grått kjøkken og ser på TV i en grå stue. Så går de ut i sin grå bil og kjører gjennom byggefeltet hvor alle husene er grå.

Det er helt vannvittig at det har blitt sånn.

Men heldigvis skjer det noe nå da, de yngre generasjonene som stifter bo nå vil ha varmere farger. Datteren min og kjæresten hennes har akkurat kjøpt leilighet, hvor alle rom var malt i grå og hvittoner, de synes det var så kaldt. Så nå maler de opp i varmere toner, hovedrommet har de malt i en farge som het noe med peach tror jeg. Ikke rosa-rosa, men gyllen og varm. 

Elsker at det kommer mer varme på fargekartene igjen.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Broren min har gult hus, vært gult helt siden det ble bygget på 50 tallet. Så fint.

Jeg er så enig med deg, folk står opp i et grått soverom, går ut på et grått bad, spiser frokost i et grått kjøkken og ser på TV i en grå stue. Så går de ut i sin grå bil og kjører gjennom byggefeltet hvor alle husene er grå.

Men heldigvis skjer det noe nå da, de yngre generasjonene som stifter bo nå vil ha varmere farger. Datteren min og kjæresten hennes har akkurat kjøpt leilighet, hvor alle rom var malt i grå og hvittoner, de synes det var så kaldt. Så nå maler de opp i varmere toner, hovedrommet har de malt i en farge som het noe med peach tror jeg. Ikke rosa-rosa, men gyllen og varm. 

Vi har bygd leilighet i kjelleren på huset, med rosa gang, grønn stue og rødtish kjøkken. Grønne soverom og teracotta i mellomgangen. I hoveddelen har vi blå i stua, grønn innegang og blå yttergang. Soverommet er mørk mørk blå 😁 skulle ønske jeg hadde råd til skikkelig kule møbler med masse farger på! Men dessverre kjøpte jeg sofa i en grå periode, men fresher opp med putene og tepper 😁

Anonymkode: 8b75f...e2b

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja samme var det her også når vi kjøpte huset i 2011.. alt var malt lys grå over alt. Ja det var litt trendy og inn da så vi hadde det noen år men så ble jeg så lei. Er mye hjemme pga sykdom og å sitte å glo på de gråe veggene ble så deprimerende. Så vi malte stuen i dyp blå farge (Oslo) og blush litt av stua og kjøkkenet. Vi har oransje stoler til spisebordet og blått teppe under, samt putene i sofaen. Mye grønne og rosa planter 😍 får mye komplemanger for hvor fint vi har det så elsker farger🥰

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var et nydelig hus og virkelig til å bli glad av! Det er så kjedelig med alle de hvite og grå husa rundt omkring. Da vi flyttet inn i gata her var det mange ulike farger. Nå er vi og den ene naboen de eneste som er igjen som ikke har et hus i hvitt eller grått. 

Anonymkode: 99dc8...25f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var et nydelig hus og virkelig til å bli glad av! Det er så kjedelig med alle de hvite og grå husa rundt omkring. Da vi flyttet inn i gata her var det mange ulike farger. Nå er vi og den ene naboen de eneste som er igjen som ikke har et hus i hvitt eller grått. 

Anonymkode: 99dc8...25f

Ja, og sjekk gjerne før og etter bilder, det er faktisk to helt forskjellige hus!

Anonymkode: 0584b...ea1

Hvorfor ikke? Livet er for kort til å ikke gjøre slike valg om en selv vil🤩Dus rosa høres topp ut om du synes det passer! Har en borti veien her som har sitrongult med lime karmer, det skjærer litt i øya og ikke en kombinasjon jeg selv ville valgt, men gjør meg ingenting om de selv er fornøyde med fargen!

Anonymkode: 77e0f...9cc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Livet er for kort til å ikke gjøre slike valg om en selv vil🤩Dus rosa høres topp ut om du synes det passer! Har en borti veien her som har sitrongult med lime karmer, det skjærer litt i øya og ikke en kombinasjon jeg selv ville valgt, men gjør meg ingenting om de selv er fornøyde med fargen!

Anonymkode: 77e0f...9cc

He he ja det hørtes ut som noe jeg ikke ville valgt, heller. Men det er ganske vanskelig å plukke ut farger til huset - de forandrer seg jo sånn etter vær og lys, og med så store flater så kan de bli mer intense enn man regnet med. 😅 Jeg håper å unngå det med vårt hus… 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Leste akkurat en sak om det der, hvor utrolig fargeløse vi har blitt.

Plutselig var farger ansett som useriøst og "tivoli eller barnehage". Alle logoer skylle være i sort, hvitt og grått.

Jeg tenker at vi trenger litt farger jeg da, verden er da ikke grå!.

Vi har grønt hus.

Husker dere når en parkeringsplass så ut som dette? I dag skal alle ha hvit eller grå bil også 🙈

Screenshot_20250410_141122_Chrome.jpg

Dette var fra tiden før vi ble seriøst pengegale i Norge. Før forbannelsen fra oljen. Bil og bilhold er blitt mye dyrere og mer avansert i dag. Da våger vi ikke en spesiell farge som kan senke bruktprisen på bilen. Derfor velger vi grå, sort og hvit. Det er det liten risiko knyttet til. Som vanlig får vi utløp for vår særnorske klaustrofobi når vi leier bil i utlandet, noen av oss i hvertfall. Vi leier morsomme biler i sterke farger, helst gul.

Anonymkode: 4bcd8...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...