Gå til innhold

Er det noe du bruker mye penger på som du kunne latt vær men da hadde det gått utover livskvaliteten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker mye penger på det å gå ut å spise, ulike show/konserter/ ut på byen og vin. Kunne spart flere 1000 i mnd dersom jeg sluttet med dette men det gir meg livskvalitet og er viktig for mitt sosiale liv.

Har du noen ting som du kunne latt være men velger allikevel å spare mindre og bruke mer fordi det gir deg glede?

Anonymkode: 8087c...221

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bruker mye penger på det å gå ut å spise, ulike show/konserter/ ut på byen og vin. Kunne spart flere 1000 i mnd dersom jeg sluttet med dette men det gir meg livskvalitet og er viktig for mitt sosiale liv.

Har du noen ting som du kunne latt være men velger allikevel å spare mindre og bruke mer fordi det gir deg glede?

Anonymkode: 8087c...221

Ja. Snus og alkohol 

Anonymkode: c17d0...01d

Skrevet

Samme som HI, konserter og teater. Bruker sikkert flere tusen på det årlig, både alene og med ungene. Er avgjørende for egen trivsel og mental helse. 

Skrevet

Reiser, teater og restaurantmat.

Anonymkode: 9a40f...bda

Skrevet

Bøker, sjokolade og et par reiser i året. 

Anonymkode: 38ffd...b1b

Skrevet

Snus og øl.

Anonymkode: 11264...5bd

Skrevet

Skjønnhetsprodukter! Bruker mye penger på god hudpleie og skjønnhetsbehandlinger. Til gjengjeld har jeg er eksepsjonelt fin og glødende hud, som hever selvfølelsen og livskvaliteten vesentlig.

Anonymkode: 54642...816

Skrevet

Såklart det aller meste man bruker penger på hadde man klart seg uten eller mindre av. Men hva skal man med pengene til? De er jo lagd for å brukes

Anonymkode: bdf05...54d

Skrevet

Vin og røyk.

Anonymkode: a5373...fdb

Skrevet

Ja, ut og spise og god mat generelt. ❤️

Anonymkode: 61a11...b56

Skrevet

Vesker.

Anonymkode: ac888...fb8

Skrevet

Frisør, opera, ballett og konserter og så må vel egentlig garn i denne kategorien også. 

Skrevet

Løpesko.

Anonymkode: 0e3be...331

Skrevet

Sikkert masse jeg bruker penger på som ikke er livsviktig og som jeg kunne leve et godt liv uten, men som likevel er med på å berike livet mitt.  Men hadde jeg ikke hatt råd til en ekstra ferietur, et måltid ute, et klesplagg jeg strengt talt hadde klart med unna eller en god bikk, ville jeg nok savnet det, i alle fall i begynnelsen. Men livskvaliteten min hadde nok vært bra nok likevel.  Det kan være ferier, en konsert eller et foredrag, en kopp kaffe eller et måltid ut, en nytt klesplagg eller en ny bil (ikke at jeg har kjøpt så mange av det da) som gjør litt ekstra.  Men i de årene jeg ikke har kunnet gjøre sånne ting eller måtte spare litt på diverse, så har det egentlig gått seg fort til likevel.  Da har vel det å ta seg en kopp kaffe på kafeen på kjøpesenteret vært like stas som å ta seg en lunsj på en bedre kafe i byen. 

Anonymkode: 07e71...b06

Skrevet

Middag fra Foodora eller Wolt. Det redder meg de dagene jeg er sliten eller trenger å bruke energien på andre ting. Er alene med fire barn og noen ganger er det godt at middagen kommer på døra. Slipper å handle, lage mat og rydde. Det er verdt mye for meg. 

Anonymkode: c7a2a...554

Skrevet

Vinyl og cder. 

Skrevet

Treningsklær, hudpleie, show, middager ute med masse vin, interiør. 
men trenger ikke spare pengene og derfor gjør jeg det heller ikke 

Anonymkode: 0b6dd...e1a

Skrevet

Bil

Anonymkode: bff1f...e7e

Skrevet

Sjokolade

Anonymkode: 975fd...fde

Skrevet

Jeg bruker en del penger på kultur (dans, teater og konserter) og er vel ute og spiser et 1-2 ganger per måned. Ikke så mye for matens skyld, mest for det sosiale. Jeg går til frisør hver 3. måned.

Ellers drikker jeg nesten ikke alkohol, ingen sminke, kjøper nesten ikke klær (og prøver å få kjøpt brukt) og reiser ikke veldig mye.

Anonymkode: 9bad0...fcb

Skrevet

Pepsi Max, joggesko, blomster og hageting (når det er sesong), Spotify og andre strømmetjenester, en øl nå og da, kaffe, sjokolade og popcorn.

Anonymkode: f1029...db0

Skrevet

Canabis. Koser meg med en joint før jeg skal legge meg. 

Anonymkode: ea3b8...72f

Skrevet

Bikkja. For et pengesluk, men så verdt det!

Anonymkode: 70a67...30a

Skrevet

Jeg var i en alvorlig trafikkulykke da jeg var ungdom. Brukte endel av pengene mine på klær, vipper og bryn, interiør ,hudkremer, restaurantbesøk , mat- overspiste. 

Pengene satt veldig løst, men for meg så var det for å holde meg i live, og en måte å takle situasjonen på. 

Nå mange år etterpå er jeg blakk,men angrer ikke på pengebruken. Jeg trengte å føle at jeg var med , da det stormet som mest i livet. Da jeg var ung. 

Nå kan jeg blakke meg på konserter.  Musikk gjør livet verdt å leve. 

Anonymkode: 28c19...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...