Gå til innhold

Slemt å ikke kjøre far til flyplassen når vi skal samme sted men ikke reise sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I juni skal meg og sambo til syden, far skal vist til samme sted som oss for å besøke sine søsken samme dag og tid som oss. Han har ikke bil lappen og ikke jeg heller men min samboer har. Det blir jo heller ikke plass i bilen da vi må sette setene bakover og 4 store baggasjer + 2 håndbagasjer. Vil jo heller ikke stresse og styre med at vi også må hente faren min tidlig om morningen (4 tiden) da det ikke er jeg som kjører.  Vi kjører liksom rett inn mot motorveien der vi bor og vis vi skal hente så må jo vi også ta og gjøre 20 min lenger og lenger vei til motorvei, Sambo er nok heller ikke veldig gira på å kjøre oss bort på flyplassen og så kjøre helt tilbake for å hente min far og så tilbake til flyplassen. Det er snakk om ca 3-4 bom å betale I tillegg. Og ca 30-40 min kjøretur Det er liksom ikke helt en vibe å sitte å stresse om morningen om å ta hensyn til at andre også kommer seg bort.  

Anonymkode: 70969...9a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I juni skal meg og sambo til syden, far skal vist til samme sted som oss for å besøke sine søsken samme dag og tid som oss. Han har ikke bil lappen og ikke jeg heller men min samboer har. Det blir jo heller ikke plass i bilen da vi må sette setene bakover og 4 store baggasjer + 2 håndbagasjer. Vil jo heller ikke stresse og styre med at vi også må hente faren min tidlig om morningen (4 tiden) da det ikke er jeg som kjører.  Vi kjører liksom rett inn mot motorveien der vi bor og vis vi skal hente så må jo vi også ta og gjøre 20 min lenger og lenger vei til motorvei, Sambo er nok heller ikke veldig gira på å kjøre oss bort på flyplassen og så kjøre helt tilbake for å hente min far og så tilbake til flyplassen. Det er snakk om ca 3-4 bom å betale I tillegg. Og ca 30-40 min kjøretur Det er liksom ikke helt en vibe å sitte å stresse om morningen om å ta hensyn til at andre også kommer seg bort.  

Noen ganger lurer jeg på folk… SELVSAGT hadde jeg gjort det jeg kunne for å få pappa til flyplassen. Det hadde også vært en klar forventning at mannen hadde kjørt han med glede. Vibe eller ikke vibe.

Skrevet

Hadde uten tvil kjørt en halvtime ekstra for å hjelpe faren min. Om dere drar 4 eller 03.30 om morgenen har ingen praktisk betydning tenker jeg. Det er tidlig uansett. 

Skrevet

Klart du skal hente faren din. 

Anonymkode: b11c7...651

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Klart du skal hente faren din. 

Anonymkode: b11c7...651

Ikke jeg som kjører😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg som kjører😅

Nei , men forventer du ikke at din samboer gjør det for å hjelpe din far? 

Skrevet

Da kommer faren din til dere kvelden før, overnatter og sitter på til flyplassen. Problem løst!

Anonymkode: d86ca...3cd

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Noen ganger lurer jeg på folk… SELVSAGT hadde jeg gjort det jeg kunne for å få pappa til flyplassen. Det hadde også vært en klar forventning at mannen hadde kjørt han med glede. Vibe eller ikke vibe.

Enig!

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg kjørt pappa på flyplassen!!!

Anonymkode: b5834...7c1

Skrevet

Da hadde jeg heller tatt med meg litt mindre bagasje for å få plass til far i baksetet. Det er vel neppe flust med andre muligheter for han så tidlig på morgenen. Aldri i verden om jeg hadde hatt samvittighet til å la faren min ta taxi når jeg skulle samme veien samtidig og det bare var en liten omvei å hente han. 

Skrevet

Jeg hadde også bedt far komme og overnatte. Vil han ikke det kan han evt ta taxi, men jeg hadde nok ikke hatt samvittighet til det.

Det enkleste er helt klart at han kommer til dere kvelden før og sitter på til flyplassen om morgenen.

Og før du skriver at dere ikke har noe ekstra soverom er det null problem å sove en natt på sofaen.

Anonymkode: 48652...910

Skrevet

Klart du hjelper faren din. Er dette en tulletråd? Eller har dere ekstremt dårlig forhold av en grunn?

Anonymkode: c9ebd...294

Skrevet

Nei, jeg hadde heller satset på en bråte helt idiotiske unnskyldninger for å oppføre meg som en rass. Fordi I do me, lizzåm. 

koz & klemz

Anonymkode: da22c...a67

Skrevet

Hæ?? Er det ett tema? selvsagt henter dere han? Det er jo revnende likegyldig hvem som kjører??

Anonymkode: 89c87...8f7

Skrevet

Selvfølgelig strekker man seg litt for nærmeste familie. Dere skal jo til samme plass, helt rått å ikke la han sitte på altså. Han kommer til dere kvelden før og dere pakker bilen da, sørger dermed for at det er plass til alt og har tid til å pakke om hvis det er nødvendig. 

Og forøvrig kan man ikke være voksen og ikke ha billappen med mindre det er medisinske grunner. Det er tafatt altså. 

Skrevet

Så klart lar du faren din sitte på med dere?? Dere skal dra med samme fly!

Men skal dere ha med dere 4 innskjekkede baggasjer for kun 2 personer? Skal dere flytte dit?

Anonymkode: b49e4...71f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så klart lar du faren din sitte på med dere?? Dere skal dra med samme fly!

Men skal dere ha med dere 4 innskjekkede baggasjer for kun 2 personer? Skal dere flytte dit?

Anonymkode: b49e4...71f

Ja flytte dit🤣 neida men pga det var det vi fikk i biletten

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja flytte dit🤣 neida men pga det var det vi fikk i biletten

Så dere har tømt klesskapet for å få mest mulig bagasje med dere fordi dere har 4 kolli innsjekket på billetten ? Man MÅ ikke ha med antall kolli man kan ha med…?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig lar dere far sitte på!!

og dere ter jo ikke med dere mer bagasje enn det dere trenger. Ingen trenger 4 store kofferter + håndbagasjen på en ferietur. 

Anonymkode: afdab...121

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Selvfølgelig lar dere far sitte på!!

og dere ter jo ikke med dere mer bagasje enn det dere trenger. Ingen trenger 4 store kofferter + håndbagasjen på en ferietur. 

Anonymkode: afdab...121

Hva vet du vell? Kanskje man vil kjøpe ting å ha med seg? Men uansett er det ikke tema her

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva vet du vell? Kanskje man vil kjøpe ting å ha med seg? Men uansett er det ikke tema her

Så mye er det ikke i syden man trenger å kjøpe med at man ikke kunne avstått det for å få plass til pappa i bilen. Ærlig talt! 

Skrevet

Så klart jeg hadde kjørt min far, jeg hadde også kjørt naboen og en bekjent også.  

Er det virkelig mulig å være så vanskelig og egoistisk? 

Anonymkode: 413c6...e63

Skrevet

Hadde kjørt han til flyplassen selv om jeg ikke skulle på ferie også 

Anonymkode: 11e6a...49c

Skrevet

Jeg hadde regelrett skammet meg om jeg lot være å hente og bare stod på flyplassen når min far kom. 
Og antall kolli på billetten er ikke et krav altså. 

Anonymkode: d193c...b27

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

vi må sette setene bakover og 4 store baggasjer + 2 håndbagasjer. Vil jo heller ikke stresse og styre med at vi også må hente faren min tidlig om morningen (4 tiden)

Tuller du?? Dette er helt ukomplisert for 2 voksne mennesker å håndtere. Jeg hadde selvsagt både hentet og lagt ned setene for å få plass. Det er virkelig ikke vanskelig

Anonymkode: 3c5f2...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...