Gå til innhold

Når foreldre ikke gidder å se barna spille kamp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg ser argumentene som kommer her inne så blir jeg veldig takknemlig for alle som faktisk kommer på kamp og synes fortsatt det er merkelig å si at man ikke GIDDER å se kamp barnet skal delta i. Hi

Anonymkode: b60b1...805

Helt enig! At noen prøver å trekke inn sin syke mor (bokstavlig talt) er jo bare for å unnskylde egen oppførsel. 

Anonymkode: 15457...885

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er så sant. Så lenge barnet er elsket og man spør hvordan det var og sånt så ser jeg ikke grunnen til at noen er ræva foreldre bare fordi de ikke er med hver bidige trening og kamp🤣 det er av og til ting som må gjøres middag, andre barna osv osv, så litt høyere prioritering en kamp og trening. Barna koser seg nok uansett. Nå synes jeg avsluttings forestilling i skole feks er noe helt annet en kamp og trening.

Anonymkode: ae0b8...b34

Er det NOEN i denne tråden som har ytret en mening om at man skal se alle kamper og alle treninger? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er så sant. Så lenge barnet er elsket og man spør hvordan det var og sånt så ser jeg ikke grunnen til at noen er ræva foreldre bare fordi de ikke er med hver bidige trening og kamp🤣 det er av og til ting som må gjøres middag, andre barna osv osv, så litt høyere prioritering en kamp og trening. Barna koser seg nok uansett. Nå synes jeg avsluttings forestilling i skole feks er noe helt annet en kamp og trening.

Nei, i motsetning av hva enkelte mener å tro så finnes det ikke én enkeltfaktor som avgjør hvorvidt man er en god forelder eller ikke. Man kan møte opp på alt av kamper og være en bedriten forelder, og man kan la være å møte på kamper og være en god forelder. Ting er sjeldent så svart/hvitt.

Anonymkode: f7610...bc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig! At noen prøver å trekke inn sin syke mor (bokstavlig talt) er jo bare for å unnskylde egen oppførsel. 

Jeg antar det er meg du mener. Jeg listet opp ulike grunner til at jeg ikke alltid har møtt på kamp, for å argumentere mot din påstand at det alltid ligger egoistiske grunner bak. Hvorfor tror du at jeg har behov for å «unnskylde egen oppførsel»? Jeg har ikke behov for å unnskylde å prioritere min syke mor fremfor kamp altså.

Og hvordan trekker man inn sin syke mor «bokstavelig talt»…? Det var ikke billedlig ment, som i overført betydning liksom.

Men da mener du kanskje ikke at det alltid ligger egoistiske grunner bak å avstå fra kamp likevel, da?

Skrevet

Som nevnt; dette var ingen VANLIG kamp , dette var noe helt særlig som de aller fleste prioriterer. Ingen kan være med på alt, men det overrasker meg at noen ikke gidder se på noe som for ungdommen er noe stort og spesielt. Hi

Skrevet

Jeg antar det er meg du mener. Jeg listet opp ulike grunner til at jeg ikke alltid har møtt på kamp, for å argumentere mot din påstand at det alltid ligger egoistiske grunner bak. Hvorfor tror du at jeg har behov for å «unnskylde egen oppførsel»? Jeg har ikke behov for å unnskylde å prioritere min syke mor fremfor kamp altså.

Og hvordan trekker man inn sin syke mor «bokstavelig talt»…? Det var ikke billedlig ment, som i overført betydning liksom.

Men da mener du kanskje ikke at det alltid ligger egoistiske grunner bak å avstå fra kamp likevel, da?

Saken det gjelder er en situasjon hvor noen uttaler at de ikke GIDDER… derfor oppgitthet. Ingen hadde reagert på at noen ikke KAN. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg stilte også et spørsmål som du ikke har svart på. 

For øvrig så driver jeg ikke med teskjeforklaringer, så om ikke skjønner hva jeg mener får vi leve med det, både du og jeg. 

Det burde jo ikke være så vanskelig å forklare, ikke vet jeg hvorfor du kvier deg for å svare. Men det går fint, jeg har mine teorier.

Det var ikke jeg som skrev at det er noe ved samfunnet du ikke skjønner. Spør heller den du gjelder om det er det du ønsker svar på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Som nevnt; dette var ingen VANLIG kamp , dette var noe helt særlig som de aller fleste prioriterer. Ingen kan være med på alt, men det overrasker meg at noen ikke gidder se på noe som for ungdommen er noe stort og spesielt. Hi

Ja men man kan ikke være trykket opp i barnet/ungdommen 24/7. en spesiell kamp kan jeg skjønne men vanlige kamper som skjer 3-4 ganger i uken. Ser jeg ikke som nødvendig å priotere, men det er min meining. Min meining trenger ikke å være andres og vica verca. Det betyr likevel ikke at man elsker barnet mindre for den grunn eller bryr seg mindre.  Noen ungdommer og barn liker heller ikke å ha mamma eller pappa oppi dem i hver kamp og trening heller. Jeg nevnte dette da jeg leser slikt i noen av kommenterene

Skrevet

Ja men man kan ikke være trykket opp i barnet/ungdommen 24/7. en spesiell kamp kan jeg skjønne men vanlige kamper som skjer 3-4 ganger i uken. Ser jeg ikke som nødvendig å priotere, men det er min meining. Min meining trenger ikke å være andres og vica verca. Det betyr likevel ikke at man elsker barnet mindre for den grunn eller bryr seg mindre.  Noen ungdommer og barn liker heller ikke å ha mamma eller pappa oppi dem i hver kamp og trening heller. Jeg nevnte dette da jeg leser slikt i noen av kommenterene

Tråden handler om at man ikke gidder og ikke gidder på en kamp som er spesielt viktig både for lag og alle ungdommer enkeltvis. Ikke andre tilfeller. Svært få reagerer på at en far ikke gidder. Det overrasker meg stort. Hi

Skrevet

Tråden handler om at man ikke gidder og ikke gidder på en kamp som er spesielt viktig både for lag og alle ungdommer enkeltvis. Ikke andre tilfeller. Svært få reagerer på at en far ikke gidder. Det overrasker meg stort. Hi

Men nå ser du at flertallet er uenig med deg. Hva med å innse at du kanskje overreagerer og la det ligge nå?

Anonymkode: 142e9...ddc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men nå ser du at flertallet er uenig med deg. Hva med å innse at du kanskje overreagerer og la det ligge nå?

Nei. Jeg ser at flertallet drar inn situasjonener som er annerledes og svarer utifra det. Jeg klarer ikke forstå at voksne mennesker synes at det er greit å ikke gidde delta på noe som er viktig for ungdommen. Det lar jeg faktisk ikke ligge. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Jeg ser at flertallet drar inn situasjonener som er annerledes og svarer utifra det. Jeg klarer ikke forstå at voksne mennesker synes at det er greit å ikke gidde delta på noe som er viktig for ungdommen. Det lar jeg faktisk ikke ligge. Hi

Ok, men nå er det tydeligvis noen som ikke gidder da. Sånn er det med alt. Du får ikke gjort noe med andre foreldres valg, med mindre du vil melde til barnevernet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Denne pappaen gadd ikke. Hva er det mer å diskutere? Og attpåtil på ett forum på nett? Har du ingen venner å snakke med om disse tingene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Denne pappaen gadd ikke. Hva er det mer å diskutere? Og attpåtil på ett forum på nett? Har du ingen venner å snakke med om disse tingene?

Du lager dine tråder og jeg mine. Hvis tema ikke er interessant for deg så MÅ du jo ikke delta i tråden? 

Jeg tenker absolutt at det er noe å diskutere det at foreldre ikke gidder. 

Hi

Skrevet
MissSaigon skrev (5 timer siden):

Men du liker vel barna dine? Eller er du av dem som ikke leker med Lego, dukker, i sanden eller på trampolinen fordi du ikke liker det? 

Veldig ofte bør/må man gjøre ting man ikke syns er superkjekt, spesielt når man har barn. 

Jeg er ikke superglad for å stå ute i vær og uvær for å se på x antall skiløp i løpet av sesongen, men det er barnas interesser og noe de legger stor innsats i, så da skulle det bare mangle om jeg som mor gidder å følge opp, heie, feire og trøste. Det følger liksom med hele foreldrepakken. For de fleste foreldre, da. Man ser jo både rundt seg, og her inne, at ikke alle har samme filosofi. Det er et valg de tar og som de også må ta konsekvensene av. 

Så sneversynt du er.

Anonymkode: 3f454...2d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du lager dine tråder og jeg mine. Hvis tema ikke er interessant for deg så MÅ du jo ikke delta i tråden? 

Jeg tenker absolutt at det er noe å diskutere det at foreldre ikke gidder. 

Hi

Ja men hva skal vi diskutere? Jeg og flere med meg mener det er ok å droppe. Du mener noe annet. Diskuter det da, ikke bare sleng dritt om han 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har du generelt litt tungt for det? Hi omhandler foreldre som ikke gidder, ikke foreldre som har liv ved siden av barnas idrett. 

Er det iveren din etter å krangle som gjør at du ikke klarer å prosessere det du leser?

Skrevet

Det burde jo ikke være så vanskelig å forklare, ikke vet jeg hvorfor du kvier deg for å svare. Men det går fint, jeg har mine teorier.

Det var ikke jeg som skrev at det er noe ved samfunnet du ikke skjønner. Spør heller den du gjelder om det er det du ønsker svar på.

Hvorfor skal jeg skrive det samme en gang til? Du får lese svarene mine igjen siden dette er blitt en så stor sak for deg. 

Man skulle nesten tro at jeg traff et ømt punkt. 

Skrevet

Det viser jo hi sitt poeng med høye kneløft. Det kryr av udugelige foreldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man er ikke udugelig fordi man dropper en kamp eller 10

Men her inne er jo ungene små juveler som må bæres på gullstol. En vakker dag kommer virkeligheten til dem og 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.4.2025 den 18.04):

Dere dropper bortekamper? Hvem kjører barnet til de kampene da? Hi

Jeg kjører til alle treninger, og barnet mitt sitter på med de som sitter på med oss. Avtale oss foreldre imellom. Ville du ta meg på noe, så beklager jeg at det ikke gikk denne gangen. 

Anonymkode: 80151...3a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Man er ikke udugelig fordi man dropper en kamp eller 10

Men her inne er jo ungene små juveler som må bæres på gullstol. En vakker dag kommer virkeligheten til dem og 

Helt enig, ikke rart samfunnet er som det har blitt nå om dagen

Anonymkode: cfda3...b1e

Skrevet

Har du generelt litt tungt for det? Hi omhandler foreldre som ikke gidder, ikke foreldre som har liv ved siden av barnas idrett. 

Er det iveren din etter å krangle som gjør at du ikke klarer å prosessere det du leser?

Hehe, du velger å ignorere det jeg spør om, og justerer deg ettersom diskusjonen utvikler seg. 

Skrevet

Er du en av disse udugelige foreldrene som stiller opp på kamp og tror at foreldrejobben er gjort, mens du svikter på alle andre, og viktigere, områder? Ettersom konseptet «tilstedeværelse på kamp» åpenbart setter følelsene dine så voldsomt i sving?

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hehe, du velger å ignorere det jeg spør om, og justerer deg ettersom diskusjonen utvikler seg. 

Jeg har svart deg mange ganger: les det jeg har skrevet i tråden - det er min mening. At du slår knute på deg selv fordi jeg ikke biter på stråmennene dine er bare en ekstra bonus for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...