Anonym bruker Skrevet 9. april #26 Skrevet 9. april Anonym bruker skrev (21 timer siden): Snakk om å lage et ikke-problem til en stor greie. Vi har også 2 bad. Bruker det badet som er ledig. Det er uproblematisk for mennesker som er oppegående og ikke på spekteret. Anonymkode: 0de88...9bc Du er helt på jordet som kommer med personangrep. Du må vel sveve mellom badene dine, men hektiske morgener er slik ikke greit og ditt svar tyder på at du ikke er i jobb, eller ikke har tidspress! Anonymkode: e4e06...beb
Anonym bruker Skrevet 9. april #27 Skrevet 9. april HI, dette irriterer meg kanskje mer enn det irriterer deg men jeg hadde kastet alt hun etterlot seg på mitt bad! Jeg hadde samlet hver dag, gjemt det i poser og kjørt det til Fretex ukentlig! Jeg hadde også gjemt unna alt jeg selv eier av parfymer og det hun synes er interessant, størrelsen på bad er bare tull. Den egentlige grunnen er en annen. Du kan si at dette er konsekvensen og du venter ikke på at du skal få dusje på eget bad! Anonymkode: e4e06...beb
Anonym bruker Skrevet 10. april #28 Skrevet 10. april Det er ikke meg som har ødelagt livet til stebarnet mitt nei, jeg er veldig glad i henne til tross irritasjonen. Det er egentlig faren som er problemet. Jeg prøver å ta dette opp med han, så sier han bare at han ser ikke noe rot. Eller så går han å rydder så jeg ikke skal se det. Jeg sier jeg vil hun skal bruke sitt eget bad, han kaller meg ondskapsfull som ikke lar hans barn gjøre som hun vil. Så jeg syns det er vanskelig ettersom han motarbeider meg, jeg føler jeg blir overkjørt og ikke respektert. Dette omfatter mer enn bare badesituasjonen, så er flere ting jeg reagerer på. Ikveld hadde vi en kjempekrangel og jeg ligger faktisk å ikke får sove mens jeg tenker at jeg vil egentlig ha han ut av huset. Han har eget hus han kan flytte tilbake til, han solgte det aldri da han flyttet hit. Jeg føler jeg har det bedre alene akkurat nå. HI Anonymkode: 3ca5c...c0c
Anonym bruker Skrevet 10. april #29 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): HI, dette irriterer meg kanskje mer enn det irriterer deg men jeg hadde kastet alt hun etterlot seg på mitt bad! Jeg hadde samlet hver dag, gjemt det i poser og kjørt det til Fretex ukentlig! Jeg hadde også gjemt unna alt jeg selv eier av parfymer og det hun synes er interessant, størrelsen på bad er bare tull. Den egentlige grunnen er en annen. Du kan si at dette er konsekvensen og du venter ikke på at du skal få dusje på eget bad! Anonymkode: e4e06...beb Jeg har begynt å ta ting hun slenger og klærne pluss håndduken på gulvet og legge det på rommet hennes så hun selv må rydde. Og ja, hun går å bruker mine ting, det vet jeg fordi hun glemmer å lukke skap og skuffer hun har vært i når hun er der inne... HI Anonymkode: 3ca5c...c0c
Anonym bruker Skrevet 10. april #30 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke meg som har ødelagt livet til stebarnet mitt nei, jeg er veldig glad i henne til tross irritasjonen. Det er egentlig faren som er problemet. Jeg prøver å ta dette opp med han, så sier han bare at han ser ikke noe rot. Eller så går han å rydder så jeg ikke skal se det. Jeg sier jeg vil hun skal bruke sitt eget bad, han kaller meg ondskapsfull som ikke lar hans barn gjøre som hun vil. Så jeg syns det er vanskelig ettersom han motarbeider meg, jeg føler jeg blir overkjørt og ikke respektert. Dette omfatter mer enn bare badesituasjonen, så er flere ting jeg reagerer på. Ikveld hadde vi en kjempekrangel og jeg ligger faktisk å ikke får sove mens jeg tenker at jeg vil egentlig ha han ut av huset. Han har eget hus han kan flytte tilbake til, han solgte det aldri da han flyttet hit. Jeg føler jeg har det bedre alene akkurat nå. HI Anonymkode: 3ca5c...c0c Tror helt ærlig at det beste for deg er at de flytter tilbake i huset hans. Dere kan ikke bo sammen. Han respekterer deg ikke. Dine regler er enkle å forholde seg til, og dette har dere allerede hatt en stor krangel om. Hva blir det neste? Kast de ut mens du enda kan. Anonymkode: 4eada...5de
Anonym bruker Skrevet 10. april #31 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har begynt å ta ting hun slenger og klærne pluss håndduken på gulvet og legge det på rommet hennes så hun selv må rydde. Og ja, hun går å bruker mine ting, det vet jeg fordi hun glemmer å lukke skap og skuffer hun har vært i når hun er der inne... HI Anonymkode: 3ca5c...c0c Kast de ut, Hi. Anonymkode: 4eada...5de
Anonym bruker Skrevet 10. april #32 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har begynt å ta ting hun slenger og klærne pluss håndduken på gulvet og legge det på rommet hennes så hun selv må rydde. Og ja, hun går å bruker mine ting, det vet jeg fordi hun glemmer å lukke skap og skuffer hun har vært i når hun er der inne... HI Anonymkode: 3ca5c...c0c Det er helt naturlig at ungdommene låner de voksnes produkter. Har du noen spesielt dyre ting du vil ha for deg selv må du gi direkte beskjed om dette. Har du sagt til henne hvorfor du vil at hun skal holde seg til det andre badet? Kommunikasjon er ekstra viktig med dine og mine barn, så om du egentlig trives med å bo sammen må dere ha et familieråd og bli enig om grunnreglene. Hvor mye bor hun hos dere? Anonymkode: 66736...076
Anonym bruker Skrevet 10. april #33 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er helt naturlig at ungdommene låner de voksnes produkter. Har du noen spesielt dyre ting du vil ha for deg selv må du gi direkte beskjed om dette. Har du sagt til henne hvorfor du vil at hun skal holde seg til det andre badet? Kommunikasjon er ekstra viktig med dine og mine barn, så om du egentlig trives med å bo sammen må dere ha et familieråd og bli enig om grunnreglene. Hvor mye bor hun hos dere? Anonymkode: 66736...076 Det er også helt naturlig at voksne vil ha produktene sine i fred. Bare fordi man er voksen betyr ikke det at man ikke fortjener respekt, og en ungdom bør for lengst ha lært at man spør før man tar noe som tilhører noen andre. Ikke minst bør de ha lært at man rydder opp etter seg. Hvorfor antar du at hi ikke har gitt beskjed om at tingene hennes ikke er up for grabs? Anonymkode: 81966...817
Anonym bruker Skrevet 10. april #34 Skrevet 10. april Så frustrerende at mannen din ikke er på ditt lag. Her er det motsatt: mannen min hjelpe meg å ha og sette grenser. Vi har en leilighet vi hadde mye å si for planløsning og tilvalg under oppføring. Vi har et ganske stort bad med inngang fra vårt soverom. Barna har et lite bad i gangen ovenfor rommet deres. Men det er praktisk. Der er dusjen. Badekaret er på vårt bad, og er mitt. Alle som trenger og vil kan få bruke det, selvfølgelig, men barna må spørre meg siden det er mitt. Det fungerer fint. Tydelige og forutsigbare grenser kommunisert på en fin måte takler barn veldig godt. (Vi har ikke Gjert Ingebrigtsen -stilen. Ingen kjefting og roping eller fingre i fjeset her 😅) I det daglige går de på do og pusser tenner og ordner seg på det lille badet, og vi på det store badet. Men det er viktig å snakke med stedatteren din om dette på en ordentlig måte. Der du lytter til henne og uttrykker forståelse for at hun liker det store badet best, og forklarer hvorfor hun likevel må bruke det andre badet. Anonymkode: 87231...8c2
Anonym bruker Skrevet 10. april #35 Skrevet 10. april Jeg synes det er helt sykt at man innad i en familie skal ha «mitt» og «ditt» på ting som baderom! Hvorfor skal man det?! Anonymkode: 82407...1ee
Anonym bruker Skrevet 10. april #36 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (På 8.4.2025 den 22.49): Jeg skjønner ikke at det er så nøye hvilket bad hun bruker (hadde du hatt den samme regelen for din egen datter?). Men rydde etter seg, det bør hun gjøre uansett. Anonymkode: 3112b...2c2 Tviler. Det er fordi det er stedatter. Og HI... Tviler på at du gjør situasjonen bedre. Hun bor der hun også. Når du sier nei til at hun kan bruke det, hadde jeg som ungdom tenkt at du ikke liker meg i det hele tatt. Distanse. Si at hun kan gjerne bruke badet, det er bare koselig, men det hadde vært fint at hun går fra badet like ryddig som da hun kom. Anonymkode: 95202...2db
Anonym bruker Skrevet 10. april #37 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tviler. Det er fordi det er stedatter. Og HI... Tviler på at du gjør situasjonen bedre. Hun bor der hun også. Når du sier nei til at hun kan bruke det, hadde jeg som ungdom tenkt at du ikke liker meg i det hele tatt. Distanse. Si at hun kan gjerne bruke badet, det er bare koselig, men det hadde vært fint at hun går fra badet like ryddig som da hun kom. Anonymkode: 95202...2db Hvorfor er det rimelig at ungdommen skal få bruke to bad, et for å dusje i og et for alt det andre? Når hun i tillegg ikke evner å rydde etter seg, men slenger klær og håndklær på gulvet? Og ja, hun er stedatter. Folk kan romantisere så mye de vil, et stebarn vil aldri bli det samme som et eget barn. Det er helt naturlig, og det er ikke noe man trenger å bruke mot steforelderen, så lenge steforelderen behandler stebarnet bra. Å ville ha badet sitt i fred er ikke ensbetydende med å behandle noen dårlig. Og seriøst. Hvis ungdommen er så sart at hun tolker «dette badet kan du få bruke, bader nede er til meg og faren din» til at «buhuuuu, hun liker meg ikke!!!», da er denne jenta så sart og dramatisk at det er på høy tid at hun får litt motstand og får møte livets realiteter. Anonymkode: 81966...817
Anonym bruker Skrevet 10. april #38 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg synes det er helt sykt at man innad i en familie skal ha «mitt» og «ditt» på ting som baderom! Hvorfor skal man det?! Anonymkode: 82407...1ee Det er helt normalt med mitt og ditt, det er og helt normalt å spørre før man tar av det. Anonymkode: 74275...5d2
Anonym bruker Skrevet 10. april #39 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hun bor der hun også. Når du sier nei til at hun kan bruke det, hadde jeg som ungdom tenkt at du ikke liker meg i det hele tatt. Distanse. Anonymkode: 95202...2db Da hadde du trengt en realitetsorientering og en runde på hvordan har respekt for andre. Det gjelder både døtre og stedøttre. Anonymkode: 74275...5d2
Anonym bruker Skrevet 10. april #40 Skrevet 10. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er helt normalt med mitt og ditt, det er og helt normalt å spørre før man tar av det. Anonymkode: 74275...5d2 Jepp, med mindre man er kommunist. Anonymkode: e4e06...beb
Anonym bruker Skrevet 10. april #41 Skrevet 10. april Jeg forstår ikke at det er mulig å diskutere dette engang. Jeg er vokst opp med en familie hvor min far hadde sitt eget bad helt innerst i huset. Jeg var der inne kun en gang i livet mitt, det var for å spørre om noe og da banket jeg på døra. Helt sykt at hun og mannen din motarbeider deg. Kast dem ut, HI! Anonymkode: e4e06...beb
Anonym bruker Skrevet 10. april #42 Skrevet 10. april Står også fortsatt på at du bør kaste de ut. De respekterer deg ikke. Anonymkode: 4eada...5de
Anonym bruker Skrevet 10. april #43 Skrevet 10. april Jeg er helt sjokkert over folk! Hva får dere til å helt oppriktig mene at BARN i huset skal bestemme noe som helst??? De har ett EGET bad! Også er det ikke bra nok? Jævla bortskjemte drittunger! Prøv å legg deg i senga hennes og si at du skal sove der fordi den er såååå mye bedre. Tenker pipa får en annen lyd. Ikke rart ungdom nå til dags ikke evner å respektere voksne folk når de skal få puter sydd så langt oppunder arma at de ikke klarer å klappe engang Anonymkode: 80087...4db
Anonym bruker Skrevet 11. april #44 Skrevet 11. april Takk for mange svar. Jeg snakket med sambo i dag og la fram at det kanskje er bedre om de flytter tilbake til sitt hus ettersom dette er noe som stadig blir en større torn i siden på forholdet vårt, og at vi kanskje bør bo hver for oss som et par. Som skrevet i hovedinnlegger er ikke dette eneste utfordringen vi har, han er ekstremt beskyttende ovenfor datteren og klarer heller ikke si nei til henne. De var klare over hvordan ting fungere hos meg når de flyttet inn, både mtp rydding, vise hensyn og det å ikke ta andre sine ting. (Dette gjelder ikke bare stedatter, alle behandles likt og får samme forventningene til å rydde opp og vise hensyn.) Men ingenting blir respektert, og jeg finner meg selv i den situasjonen at jeg selv rydder og biter i meg ting for å unngå konflikt. Når jeg nevnte flytting og han skjønte jeg var seriøs fikk pipa en annen lyd og plutselig var han veldig enig i det jeg sier og at vi må jobbe sammen. Så gjenstår det å se da, men jeg har liten tro på at det blir bedre. Håper jeg tar feil. HI Anonymkode: 3ca5c...c0c
Anonym bruker Skrevet 11. april #45 Skrevet 11. april Anonym bruker skrev (16 minutter siden): plutselig var han veldig enig i det jeg sier og at vi må jobbe sammen. Så gjenstår det å se da, men jeg har liten tro på at det blir bedre. Håper jeg tar feil. HI Det blir det sannsynligvis ikke. Hold oss gjerne oppdatert. Og sørg for at han ikke selger huset sitt. Anonymkode: 4eada...5de
Anonym bruker Skrevet 24. april #46 Skrevet 24. april Føler for en liten oppdatering nå. Er dere blitt enige, Hi? Respekterer de deg, eller har du bedt de flytte ut? Anonymkode: 4eada...5de
Anonym bruker Skrevet 24. april #47 Skrevet 24. april Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Føler for en liten oppdatering nå. Er dere blitt enige, Hi? Respekterer de deg, eller har du bedt de flytte ut? Anonymkode: 4eada...5de Kanskje litt tidlig å si…? Anonymkode: 81966...817
Anonym bruker Skrevet 28. april #49 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Dytt Anonymkode: 4eada...5de Er du så interessert i fremmede menneskers liv? Anonymkode: 66736...076
Anonym bruker Skrevet 28. april #50 Skrevet 28. april Kjære deg Om forholdet til denne mannen er viktig for deg tenker jeg du må åpne opp for et større fellesskap i huset ditt. De kan vel ikke være på besøk om de bor der? Kan dere ikke snakke sammen, først dere voksne, så med ungdommen om hva alle de ulike medlemmene av husholdet synes er viktig. Og så arbeide ut fra det? Kjærlighet overvinner alt. Skjønner dette er irriterende, menn synes du blåser det veldig opp ift at de faktisk bor sammen med deg og dere er en familie. Anonymkode: 0d82c...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå