Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort om nabo barnet henger rundt huset ditt og kaster stein på hunden din som står i hagen? 

Hvordan hadde du som forelder reagerer om du gir beskjed at dette gjaldt ditt barn og beskjeden er gitt på en skikkelig måte? 

Anonymkode: 4f218...80a

Skrevet

Jeg hadde satt stor pris på å få beskjed. Mitt barn hadde fått alle mulig konsekvenser vi har å komme med i minst en mnd! Telefon, tv, pc osv. 

Dyremishandling er både straffbart og forferdelig! I tillegg hadde han pent måtte gå bort og be om unnskyldning og betale evt vetrinærkostnader. Og jeg hadde kviet meg for å la han gå ut alene uten oppsyn igjen på en lang stund. 

Har dette skjedd med deg? 
Jeg aner ikke hvordan jeg hadde reagert om jeg hadde sett noen kaste stein på hunden min. Det hadde sannsynligvis svartnet. Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 20034...308

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde satt stor pris på å få beskjed. Mitt barn hadde fått alle mulig konsekvenser vi har å komme med i minst en mnd! Telefon, tv, pc osv. 

Dyremishandling er både straffbart og forferdelig! I tillegg hadde han pent måtte gå bort og be om unnskyldning og betale evt vetrinærkostnader. Og jeg hadde kviet meg for å la han gå ut alene uten oppsyn igjen på en lang stund. 

Har dette skjedd med deg? 
Jeg aner ikke hvordan jeg hadde reagert om jeg hadde sett noen kaste stein på hunden min. Det hadde sannsynligvis svartnet. Hvor gammelt er barnet?

Dette har skjedd meg ja. Min hund ble kastet stein på av nabobarnet. 
Jeg sendte en melding til mor og sa i fra, hun leste meldingen og valgte ikke svare. Hun blokkerte meg på Facebook øyeblikkelig. Så aner ikke hvordan hun tok tak i dette, men utifra at hun blokkerte meg så tolker jeg det slik at hun ikke likte kritikk mot barnet sitt. Denne mora er barneverns ansatt, og jo mer bekymringsfullt mener jeg det er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette har skjedd meg ja. Min hund ble kastet stein på av nabobarnet. 
Jeg sendte en melding til mor og sa i fra, hun leste meldingen og valgte ikke svare. Hun blokkerte meg på Facebook øyeblikkelig. Så aner ikke hvordan hun tok tak i dette, men utifra at hun blokkerte meg så tolker jeg det slik at hun ikke likte kritikk mot barnet sitt. Denne mora er barneverns ansatt, og jo mer bekymringsfullt mener jeg det er. 

Klassisk dagens foreldre som ikke tåler at barnet sitt får kritikk. Ser du det igjen, går du bort og skjeller henne ut. Og spør hvorfor ikke barnet har lært. Skummelt at folk som henne jobber i bv. Det bør du også slenge opp i trynet hennes. 

Anonymkode: ff233...32c

Skrevet

Fått tak i ungen og banka ham.

Anonymkode: 64525...796

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Klassisk dagens foreldre som ikke tåler at barnet sitt får kritikk. Ser du det igjen, går du bort og skjeller henne ut. Og spør hvorfor ikke barnet har lært. Skummelt at folk som henne jobber i bv. Det bør du også slenge opp i trynet hennes. 

Anonymkode: ff233...32c

Nå er det slik at hun er inne i en sak som har med mitt barn og gjøre. Tolker det slik at hun ikke klarer å skille rollene privat og jobb. Jeg har kjent henne i årevis, og forventer en mer voksen måte å reagere på enn å velge ikke svare for så å blokkere meg. Blir dette en interessekonflikt for henne der hun blir satt i ubalanse og ikke klarer skille jobb og privat må hun nesten ta dette med sin leder og trekke seg ut av saken. 
men handler det om at hun ikke tåler kritikk mot eget barn som har adferdsvansker i den grad at han står i skader andres hunder, så er det jo svært bekymringsverdig at hun reagerer med å blokke de som gir henne tilbakemelding på eget barnet adferd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det slik at hun er inne i en sak som har med mitt barn og gjøre. Tolker det slik at hun ikke klarer å skille rollene privat og jobb. Jeg har kjent henne i årevis, og forventer en mer voksen måte å reagere på enn å velge ikke svare for så å blokkere meg. Blir dette en interessekonflikt for henne der hun blir satt i ubalanse og ikke klarer skille jobb og privat må hun nesten ta dette med sin leder og trekke seg ut av saken. 
men handler det om at hun ikke tåler kritikk mot eget barn som har adferdsvansker i den grad at han står i skader andres hunder, så er det jo svært bekymringsverdig at hun reagerer med å blokke de som gir henne tilbakemelding på eget barnet adferd. 

Her er hun jo helt klart inhabil i saken din. Dette bør du melde videre. 

Anonymkode: 00156...8f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Oi, dette blir jo en smørje ja. For om hun allerede er saksbehandler i en sak med ditt barn blir det vel veldig feil om hun også går i dialog med deg om sitt barn?

Blir en konflikt på flere nivåer dette.

Synes egentlig det er rart du fikk en nabo og bekjent som saksbehandler i barnevernet i det hele tatt jeg da. Blir som da jeg havnet på intensivavdelingen på sykehuset og nabodama som er spesialsykepleier var på jobb. Hun fikk jo en kollega til å ta seg av meg når hun så hvem som hadde kommet inn.

Men dyreplageri er ikke noe jeg ser lett på, og jeg har veldig vondt for å se av noen av barna her skulle plage en hund på den måten. Vi har både hund og katt selv. Hadde et av nabobarna plaget min hund på den måten, kastet stein på den inn i vår hage, så ville jeg også kontaktet foreldrene. 

Anonymkode: c1275...882

Skrevet

Her er hun jo helt klart inhabil i saken din. Dette bør du melde videre. 

Hvem skal jeg si fra til? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barnevernet i første omgang.

Det er klart det blir en konflikt når du vil diskutere oppførselen til hennes barn med henne som er saksbehandler for deg. Skjønner egentlig godt at hun trakk seg vekk og blokkerte deg, for det går jo ikke an.

Men igjen, veldig rart at hun har din sak. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi, dette blir jo en smørje ja. For om hun allerede er saksbehandler i en sak med ditt barn blir det vel veldig feil om hun også går i dialog med deg om sitt barn?

Blir en konflikt på flere nivåer dette.

Synes egentlig det er rart du fikk en nabo og bekjent som saksbehandler i barnevernet i det hele tatt jeg da. Blir som da jeg havnet på intensivavdelingen på sykehuset og nabodama som er spesialsykepleier var på jobb. Hun fikk jo en kollega til å ta seg av meg når hun så hvem som hadde kommet inn.

Men dyreplageri er ikke noe jeg ser lett på, og jeg har veldig vondt for å se av noen av barna her skulle plage en hund på den måten. Vi har både hund og katt selv. Hadde et av nabobarna plaget min hund på den måten, kastet stein på den inn i vår hage, så ville jeg også kontaktet foreldrene. 

Jeg kjenner henne godt og kjenner også barna hennes svært godt. Som naboer og privatpersoner m en tåle å få tilbakemeldinger om at sitt barn har vært ute å kjøre. Jeg forventet en takk for beskjed, dette skal jeg følge opp lignende svar. Men ingen svar og bli blokkert er jo noe jeg reagerer på. 
jeg jobber også med barn, pluss har barn selv. Om jeg får klage på et av mine barn må jeg jo håndtere det uavhengig hvem det kommer fra. Det skal også sies at vi har hatt tusen samtaler der hun har fortalt meg om sine barns vansker og utfordringer 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Til barnevernet først. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er klart det blir en konflikt når du vil diskutere oppførselen til hennes barn med henne som er saksbehandler for deg. Skjønner egentlig godt at hun trakk seg vekk og blokkerte deg, for det går jo ikke an.

Hva burde jeg gjort når barnet hennes står å kaster stein på hunden min? Alternativet er jo å kontakte politiet, for en slik oppførsel er uakseptabelt. Men for meg ligger det mer naturlig å si fra til foreldrene og ta det på lavest mulig nivå. Her ble det mor da hun er alenemor 

Skrevet

Jeg kjenner henne godt og kjenner også barna hennes svært godt. Som naboer og privatpersoner m en tåle å få tilbakemeldinger om at sitt barn har vært ute å kjøre. Jeg forventet en takk for beskjed, dette skal jeg følge opp lignende svar. Men ingen svar og bli blokkert er jo noe jeg reagerer på. 
jeg jobber også med barn, pluss har barn selv. Om jeg får klage på et av mine barn må jeg jo håndtere det uavhengig hvem det kommer fra. Det skal også sies at vi har hatt tusen samtaler der hun har fortalt meg om sine barns vansker og utfordringer 

Alt dette er jo fint, og sånn det skal være mellom naboer, bekjente og kvinner som begge jobber med barn.

Konflikten er jo at hun som barnevernsansatt følger opp ditt barn, og du som nabo har tatt hennes barn i å gjøre noe som ikke er greit. 

Du skulle aldri hatt henne på saken din.

Skrevet

Hva burde jeg gjort når barnet hennes står å kaster stein på hunden min? Alternativet er jo å kontakte politiet, for en slik oppførsel er uakseptabelt. Men for meg ligger det mer naturlig å si fra til foreldrene og ta det på lavest mulig nivå. Her ble det mor da hun er alenemor 

Ja, jeg mener ikke du gjorde noe galt. Selvfølgelig må du si ifra.

Det gale er at hun har din sak. For hun kan ikke gå i en sånn dialog med deg og samtidig være saksbehandler for deg og ditt barn uten å farges av dialogen deres om hennes barn.

Skrevet

De som er ordentlige og oppegående, takker deg og lytter til deg. 

Du har den andre gjengen, som nekter å ta dette til seg. 

Anonymkode: 47b8e...100

Skrevet

Hvorfor skal det egentlig bli en konflikt? Det er klart en må si fra og reagere når hennes barn gjør noe slikt mot hunden vår? Den sto å skreik og skalv og ble livredd. Jeg har heller ikke åpnet for noe diskusjon om hennes barns adferd, men gav beskjed om hva som skjedde og at jeg håper hun tar tak i dette og det ikke skjer igjen. Trenger ingen forklaring eller beklagelse, men at hun tar tak i det. For neste gang noe sånt skjer så må vi anmelde eller sende bekymringsmelding. Dette er jo ikke ønskelig, men kanskje nødvendig om naboer ikke kan si fra til hverandre. Her må hun skille jobb og privat 

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig snakket direkte til barnet der og da. Da hadde jeg nok vært veldig tydelig for å si det sånn.

Om jeg hadde kontaktet foreldrene kom nok Ann på barnets reaksjon på tilsnakk. 

Anonymkode: db71b...63a

Skrevet

Ja, jeg mener ikke du gjorde noe galt. Selvfølgelig må du si ifra.

Det gale er at hun har din sak. For hun kan ikke gå i en sånn dialog med deg og samtidig være saksbehandler for deg og ditt barn uten å farges av dialogen deres om hennes barn.

Jeg tenker at hun selv må ta ansvaret for å gå inn i en sak med en nabo. Om hun ikke klarer å være profesjonell, og skille jobb og privat må hun si fra til sin leder. Det skal sies at jeg har svært lite med henne å gjøre når det gjelder saken, men jeg har også hatt hennes barn i min jobb over flere år parallelt med at hun har kontaktet et privat for å snakke om barnas utfordringer og sine egne. Jeg har skilt privat og jobb og vært tydelig på at jeg ikke ønsker å snakke om barnet hennes i jobbsammenheng. Hun har mest utfordringer med de andre barna som jeg ikke har i min jobb 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde selvfølgelig snakket direkte til barnet der og da. Da hadde jeg nok vært veldig tydelig for å si det sånn.

Da jeg såg hva barnet gjorde skvatt han når han så meg og løp, så jeg fikk ikke snakket med han. 

Skrevet

Da baret så at jeg så han så løp han. Så jeg rakk ikke snakke med han. Jeg holdt på ute med vårrengjøring da han kastet stein på hunden som stå ute. Da jeg gikk mot han skatt han og løp. Så jeg lot det gå og tok meg av hunden. Men sendte en melding til mor om det. 

Skrevet

Hadde lett kasta stein tilbake. Drittunger som plager dyr fortjener ikke noe bedre. 

Anonymkode: d2de9...22b

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hadde lett kasta stein tilbake. Drittunger som plager dyr fortjener ikke noe bedre. 

Anonymkode: d2de9...22b

Nå har jeg i hvertfall sagt fra til mor og har det skriftlig. Skjer det igjen så får jeg bare kontakte politiet og vise frem melding om at jeg har kontaktet mor tidligere og måten hun håndterer det på som er lite hensiktsmessig. Å kaste stein tilbake kan jeg ikke, da blir jeg anmeldt. 

Skrevet

Det her er uakseptabelt ved første gangs forseelse. Om mor blokkerer deg når hun får beskjed ville jeg ringt politiet. Så kan evt politiet ta det med barnevernet. Jeg forstår det er klønete å ringe barnevernet når moren jobber der. Men om det kommer via politiet må de vel se på det? (Aner ikke). Dyremishandling er ofte første tegn på større problemer.

Jeg vet forresten hvordan jeg hadde reagert. Jeg hadde ropt at han skulle gi seg og at neste gang politianmelder jeg. Dette gjorde faktisk jeg. Da fikk jeg faren på døra som skjelte meg ut etter noter foran sønnen og kompisene og sa at det var hårreisende å true med politiet. Men dette var 13-14-åringer.

Og jeg er enig i at hun er inhabil i saken din. Folk du kjenner såpass bør ikke ta en vurdering av deg. Merkelig sak! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det her er uakseptabelt ved første gangs forseelse. Om mor blokkerer deg når hun får beskjed ville jeg ringt politiet. Så kan evt politiet ta det med barnevernet. Jeg forstår det er klønete å ringe barnevernet når moren jobber der. Men om det kommer via politiet må de vel se på det? (Aner ikke). Dyremishandling er ofte første tegn på større problemer.

Jeg vet forresten hvordan jeg hadde reagert. Jeg hadde ropt at han skulle gi seg og at neste gang politianmelder jeg. Dette gjorde faktisk jeg. Da fikk jeg faren på døra som skjelte meg ut etter noter foran sønnen og kompisene og sa at det var hårreisende å true med politiet. Men dette var 13-14-åringer.

Og jeg er enig i at hun er inhabil i saken din. Folk du kjenner såpass bør ikke ta en vurdering av deg. Merkelig sak! 

Når hun er saksbehandler og velger å blokkere meg på Facebook etter jeg gav beskjed, om hva barnet hennes gjorde mot hunden vår er jo saken vår skadelidende slik jeg ser det. Man må skille mellom jobb og privat. Mulig hun også tenker at jeg er kjip og ser på det som hevn og en måte å pirke på hennes barn på også. Aner jo ikke. Men ingen får lov å skade, skremme og plage vår hund når den ligger ute og slapper av på sin egen eiendom. Jeg håper og tror hun bare fikk panikk og ikke visste hvordan hun skulle reagere. Men skjer det igjen så varsler jeg politiet. Barnevernet bør jo vurdere inhabilitet og det vil jeg spørre om. Når hun i tillegg blokkerer meg så sender hun jo ut et negativt signal mot meg som ikke er greit 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...