Gå til innhold

Transer i kvinneidrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser nå at i England så er det blitt så gale at i kvinners biljard turnering så er det to transer som kjemper om førsteplassen. 

Altså jeg bryr meg ikke om hvilken legning folk har, men jeg synes det blir feil å skulle konkurrere som kvinne når du har fordelene som en mann. Fortsetter dette kan vi vel like gjerne avvikle all kvinneidrett og heller be de konkurere sammen med menn om de absolutt skal drive med konkurranse idrett. Jeg synes også veldig synd på hun som møtte en 'mann' i bokseringen under OL.

https://www.dailymail.co.uk/sport/othersports/article-14577879/Piers-Morgan-leads-outrage-two-transgender-players-contest-final-womens-pool-competition-Sharron-Davies-labels-event-grossly-wrong-way.html

Anonymkode: 77574...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg!  Livet er ikke rettferdig bestandig.  Noen ganger kan man gjøre noe med det, andre ikke.  En som er født mann, men skifter kjønn til kvinne -  kan leve så mye han (eller nå hun) vil som kvinne - i daglig livet.  Hun kan se ut som en kvinne, kle seg som en kvinne, har partner av det kjønnet hun vil, ta en kvinnelig navn osv osv - men akkurat som en som sitter i rullestol ikke kan gjøre alt det som en gående kan, kan ikke en som er født mann få gjøre akkurat det samme som en som er født kvinne i alle sammenhenger, selv om han (nå hun) vil aldri så mye.  Hun vil alltid være raskere og sterkere enn sine medsøstre så lenge hun fortsetter å trene og holde seg i samme form så da hun var mann.  Livet er urettferdig  -  og det er ingen rettighet å få lov til å gjøre alt det som andre får lov det.  En som har vært supergod i løping, må slutte å løpe om h*n blir lam, hun kan ikke si at hun må få lov til å stille på 100 metern  med bil fordi beina ikke virker lenger.  En kvinne som har vært mann må ta samme følge - det er helt ok å bli kvinne, leve som en kvinne, se ut som en kvinne, men ikke konkurrere som en kvinne.

Anonymkode: 87ec9...349

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Helt enig med deg!  Livet er ikke rettferdig bestandig.  Noen ganger kan man gjøre noe med det, andre ikke.  En som er født mann, men skifter kjønn til kvinne -  kan leve så mye han (eller nå hun) vil som kvinne - i daglig livet.  Hun kan se ut som en kvinne, kle seg som en kvinne, har partner av det kjønnet hun vil, ta en kvinnelig navn osv osv - men akkurat som en som sitter i rullestol ikke kan gjøre alt det som en gående kan, kan ikke en som er født mann få gjøre akkurat det samme som en som er født kvinne i alle sammenhenger, selv om han (nå hun) vil aldri så mye.  Hun vil alltid være raskere og sterkere enn sine medsøstre så lenge hun fortsetter å trene og holde seg i samme form så da hun var mann.  Livet er urettferdig  -  og det er ingen rettighet å få lov til å gjøre alt det som andre får lov det.  En som har vært supergod i løping, må slutte å løpe om h*n blir lam, hun kan ikke si at hun må få lov til å stille på 100 metern  med bil fordi beina ikke virker lenger.  En kvinne som har vært mann må ta samme følge - det er helt ok å bli kvinne, leve som en kvinne, se ut som en kvinne, men ikke konkurrere som en kvinne.

Anonymkode: 87ec9...349

Bra sagt!

Personen trenger ikke en gang å ha gjennomgått en operasjon, det holder med at personen indentifiserer seg som kvinne. Så strengt tatt så kunne minne sønn nå si han identifiserte seg som kvinne også vunnet vektløfting for kvinner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bra sagt!

Personen trenger ikke en gang å ha gjennomgått en operasjon, det holder med at personen indentifiserer seg som kvinne. Så strengt tatt så kunne minne sønn nå si han identifiserte seg som kvinne også vunnet vektløfting for kvinner. 

Ja, så steingal har verden blitt. Er det rart folk blir forbanna...

Anonymkode: ab980...46b

Skrevet

Jeg skjønner ikke at en gruppe som jobber for å bli respektert som den de er ikke skjønner at dette ødelegger for saken deres!

Jeg er 100 % for at folk skal få leve som de vil og som de er, innenfor lovens grenser, men jeg blir provosert over historier som dette (OM det er sant, jeg har ikke vært kildekritisk her). 

Anonymkode: 7a759...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...