Anonym bruker Skrevet 8. april #1 Skrevet 8. april Min venninne ble enke når hun var gravid med deres første barn. Svigermoren hennes mistet sitt eneste barn. Sammen i sorgen ga dem er godt og sterkt forhold seg i mellom. Det er 8 år siden han falt bort. I helgen hadde min venninne barnefri, og skulle ut med noen kollegaer på en uteservering. Hun og en mannlig kollega kom en stund før de andre, bestilte seg en flaske vin de skulle spleise på, og bestilte seg mat. Hennes svigermor så dem og kommenterte i ettertid at hun ikke syns det passet seg at min venninne datet. Nå var ikke dette en date, men han kollegaen er singel, og min venninne kom da på tanken at det kanskje ikke ville ha vært en dum idé. Nå har hun spurt meg og råd om hvordan hun skal ta det med svigermor. Noen forslag? (NB: Historien er noe omskrevet ved tanke på gjennkjenning) Anonymkode: d1550...6f6
Anonym bruker Skrevet 8. april #2 Skrevet 8. april Det er vel ikke verre enn at hun må snakke med svigermor og si at mannen hun mistet alltid vil ha en stor plass i hjertet hennes og at han og svigermor aldri vil bli glemt, men at hun fortsatt er ung og at det også er rom for ny kjærlighet om den skulle dukke opp. Jeg tipper svigermor er mest redd for at hun skal skyves ut av livet til barnebarnet ved et ev. nytt forhold. Anonymkode: 22048...bea
Østerdølen Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Da vil jeg påpeke for svigermor at veninnen din må få leve sitt eget liv. Mener virkelig svigermor at hun skal gå alene resten av livet? Unner hun ikke glede og selskap?
Anonym bruker Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Dette har da denne svigermoren ingenting med. Anonymkode: 2708c...f72
Anonym bruker Skrevet 8. april #5 Skrevet 8. april 8 år siden mannen døde? Da er det veldig, veldig innafor å gå videre, og svigermor bør virkelig være voksen nok til å forstå det. Anonymkode: 1ea53...637
Anonym bruker Skrevet 8. april #6 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (30 minutter siden): 8 år siden mannen døde? Da er det veldig, veldig innafor å gå videre, og svigermor bør virkelig være voksen nok til å forstå det. Anonymkode: 1ea53...637 Enig. Herlighet. Anonymkode: 2708c...f72
Anonym bruker Skrevet 8. april #7 Skrevet 8. april Dette handler sikkert mest om frykten for at en eventuell ny familie skal ta hennes plass. Hun må snakke med sin svigermor. Hun må trygge henne på at hun er, og vil alltid være, farmor til barnet. Uansett hva som skjer. Det er jo biologisk. Den avdøde vil alltid ha en spesiell plass I hjertet, men at hun må få lov til å gå videre. Anonymkode: 002a5...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå