Gå til innhold

Ikke døm meg fordi jeg velger å leve livet som jeg gjør. Men vil høre om det er noe andre som gjør som meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame som bor alene. Jeg treffer skjeldent venner og familie. Og jeg handler en gang hver 14. dag, og er dessverre arbeidsledig for tiden, så er lite ute av hus. Derfor kan jeg gå å surre inne i huset i flere dager uten å dusje, pusse tennene eller vaske meg. Jeg går alltid naken, men ligger på et teppe på sofaen. Jeg lukter ikke godt, men bryr meg egentlig ikke om det. Jeg er heller ikke en kvinne som må være "fresh" til en hver tid. Det er min hemmelighet, det er absolutt ingen som vet dette om meg. Skal jeg ut eller venter folk, er jeg alltid nydusjet og velstelt. 

Regner egentlig ikke med det, men er det flere som gjør som meg?

Igjen, ikke døm meg for hvordan jeg velger å leve mitt liv. Men spørsmål er selvsagt greit. 

Anonymkode: 4b9a2...121

Skrevet

Er jo sunt å ikke dusje, og på sikt lukter man ikke vondt, men bør jo vaske seg litt. Å gå naken er jo veldig naturlig egentlig. Tror ikke du skal overtenke dette og kjenne på noe skam. Å få litt d-vitaminer fra solen vil gjøre deg godt.

Anonymkode: ef6cf...d73

Skrevet

Jeg er en «einstøing» men har familie. Kan godt gå lenge uten å møte noen, eller gå ut av huset - men to uker uten å handle hadde jeg ikke orket. Likevel dusjer jeg hver dag, og kler på meg. Handler litt om å unngå eget forfall og grenser for det. Jeg liker å føle meg rein, og hadde jeg luktet så ville jeg ha vært litt skuffa over meg selv. Skulle det komme noen så vil jeg ikke at de skal sitte i stoler eller sofa hvor jeg har sittet naken, så det syntes jeg hørtes litt ekkelt ut, selv om du sier du har teppe under. Og det teppet, da…🤢

Anonymkode: 5a0f9...96b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

hadde jeg luktet så ville jeg ha vært litt skuffa over meg selv. Skulle det komme noen så vil jeg ikke at de skal sitte i stoler eller sofa hvor jeg har sittet naken, så det syntes jeg hørtes litt ekkelt ut, selv om du sier du har teppe under. Og det teppet, da

Det er der vi er forskjellige. Er ikke skuffet over egne valg. Og det ringer heldigvis skjeldent på her. Jeg glemte å skrive at jeg har flere tepper jeg bytter på. Vasker de ofte. Sengetøy også. 

Skrevet

Jeg spør bare av nysgjerrighet, er det sånn at du ikke liker å ha klær på? Du står opp om morgenen uten å kle på deg, og så fortsetter du bare å være naken hele dagen? Bruker du morgenkåpe? 

Anonymkode: 9fa8c...0cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg spør bare av nysgjerrighet, er det sånn at du ikke liker å ha klær på? Du står opp om morgenen uten å kle på deg, og så fortsetter du bare å være naken hele dagen? Bruker du morgenkåpe? 

Anonymkode: 9fa8c...0cf

Det gjør meg ingenting å ha klær på, men det er bare deiligere å gå uten. Så er naken 24/7.

Skrevet

Naken er jeg på badet, that's it. Foretrekker å ha klær på, men ditt valg verken provoserer eller bryr meg. 

Anonymkode: a7c2b...c4c

Skrevet

Hvorfor skal noen dømme deg? Det er ditt liv, du bestemmer selv hvordan du vil leve det, og du skylder ingen noe. Hva andre mener burde ikke interessere deg.

Anonymkode: 1e595...bf4

Skrevet

Å gå i flere dager uten å pusse tennene hørtes ikke så sunt ut. Dersom man er lite aktiv og svetter lite  man jo ikke dusje daglig. 

Anonymkode: d73d3...fe7

Skrevet

You do you. 

Pusse tenner ville jeg gjort da, om bare for å unngå så stor tannlegeregning på sikt!

Skrevet

Fryser du ikke? 

Anonymkode: 109ef...d66

Skrevet

Jeg dømmer ikke, men jeg tenker at det ikke er sunt i lengden. For meg handler det om selvrespekt og å ta vare på meg selv. Jeg syns i tillegg at det høres rimelig ekkelt ut å både sitte og ligge i møbler og ikke minst tilberede og spise mat helt naken. Hvorfor ikke en løs kjole, i det minste?

Og å pusse tennene bør du virkelig ikke slurve slik med, det kan straffe deg hardt økonomisk etter hvert. Det er heller ikke bra for verken din fysiske eller psykiske helse å ikke være ute av huset på dagevis. 

Har du alltid gjort dette, eller er det noe som h ar kommet i det siste? Kan du være deprimert?

Skrevet

Dømmer deg ikke. Det er selvsagt ok at du lever sånn så lenge det ikke utover noen andre. F.eks. barn. Personlig syns jeg det hørtes kaldt ut å gå uten klær 🤣
Men jeg blir litt trist på dine vegne… er du deprimert? Kanskje det hadde gjort deg godt å komme deg ut i dagslys, få litt mosjon og se andre mennesker. 

Skrevet

Jeg slækker på krava jeg også om jeg bare skal være hjemme og i hagen. Jeg setter håret i ei klype, dropper sminke og blåser i bh'n, og går gjerne rundt i myke bukser eller løse kjoler, men jeg slækker ikke på hygiene. Om du hadde vært min søster eller venninne så hadde jeg blitt litt bekymret over din psykiske helse. Å ikke stelle seg det aller minste, ikke gå ut og ikke bry seg om egen helse er ikke et sunnhetstegn. 

Anonymkode: 7d7b7...98e

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Kan du være deprimert

Nei, er ikke i nærheten engang. Er lykkelig, og trives å ha det slik. Så det er ikke noe i veien med meg. Bruker mye tannpirker. Og har sunne tenner. 

Skrevet

Alle har sitt. Ikke fortell meg om det. Jeg har ingen problemer med at du går naken, lykkelig og skitten rundt i ditt eget hjem. Men det er udigg å tenke på at folk jeg omgir meg med er sånn. På samme måte som at jeg vet at folk piller seg i nesen, klør seg i skrittet og gjør rare ting alene, uten at vi trenger å snakke om det. 

Anonymkode: 109ef...d66

Skrevet

Har du det veldig varmt inne siden du går naken? Jeg er ganske kald av meg, så synes det er behagelig med klær på. Dusjer sjeldent, ca. 1 gang i uka, jeg svetter så og si aldri. Mannen min som er veldig renslig og dusjer hver dag sier jeg er heldig siden jeg aldri svetter og i tillegg har tørt hår så håret mitt blir ikke fett og trengs ikke å vaskes ofte. 

Tennene pusser jeg hver kveld, men dessverre litt slurvete, selv om jeg bruker elektrisk tannbørste. Pusser bare i 20-30 sekunder stort sett. Har bare hatt to hull, noensinne, og er nok heldig genetisk (tannlegene har sagt jeg har sterk emalje). For mannen min som er mye flinkere enn meg, pusser to minutter både morgen og kveld og bruker tanntråd og drikker ikke noe annet enn vann utenom måltid osv. har mye dårligere tenner. 

Angående klær: I tilfelle noen ringer på, eller i tilfelle brann, er det også fint å ha på klær, tenker jeg. Men jeg sover alltid naken da, dog med klærne like ved senga så jeg kan kle meg kjapt

Anonymkode: b3a29...c9a

Skrevet

Det høres vel ikke så ugreit ut, eneste jeg hadde fryktet var om det skulle skje noe, og f.eks. brannvesenet måtte redde meg ut og jeg var naken og luktet rart 🫣 

Ellers er det fritt frem for å leve som man ønsker, du viser jo at du evner å stelle deg når du skal noe, og da er vel det meste på stell tenker jeg. Jeg dusjer heller ikke hver dag om jeg er alene, og ikke skal noe, og kan fint gå en dag uten tannpuss. 

Anonymkode: bb4ae...37b

Skrevet

Hvordan er din psykiske helse? Når man isolerer seg inne og ikke tar vare på egen hygiene tolker jeg det slik at du er deprimert? 

Anonymkode: 6292f...e23

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan er din psykiske helse? Når man isolerer seg inne og ikke tar vare på egen hygiene tolker jeg det slik at du er deprimert? 

Dette har hi svart på.

Skrevet

Jeg dømmer litt, må jeg innrømme. Det finnes ingen fornuft i å vasse rundt uten å kle seg, stelle seg eller vaske seg så sant man ikke er alvorlig psykisk syk. 

Anonymkode: 02e70...a5c

Skrevet

Om du har dårlig hygiene så er det da bare du som har noe med det å gjøre. 
Å ikke ta vare på tennene sine er jo bare rein skjær dumskap og det ser jeg ned på deg for. 
Ellers skal du selvsagt leve livet som du selv ønsker. 

Anonymkode: c9f67...29f

Skrevet

Jeg dusjer hver dag og har rene klær og ordner meg, dette gjør jeg selv om jeg for tiden er sykmeldt og strør i en livskrise i livet. Man føler seg bedre om man tar vare på seg selv i en ellers vanskelig situasjon 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg dusjer hver dag og har rene klær og ordner meg, dette gjør jeg selv om jeg for tiden er sykmeldt og strør i en livskrise i livet. Man føler seg bedre om man tar vare på seg selv i en ellers vanskelig situasjon 

Men hva du gjør for å føle deg bedre har da null og nada å si for hi? Hi skriver hva HUN foretrekker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hva du gjør for å føle deg bedre har da null og nada å si for hi? Hi skriver hva HUN foretrekker.

Dette er et diskusjonsforum, der diskuterer man. Dette er innenfor tema.

Anonymkode: d13f5...c92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...