Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #1 Skrevet 7. april 2025 Noe jeg ikke helt skjønner meg på. Utenom de som bor der sier fra at hunden er velkommen. Men det er folk og familier som bare tar det som et selvfølge at hunden er velkommen når man inviterer på besøk. Synes noen hundefolk er litt snåle, men føler meste parten som bare drar med seg hunden deres til andre er det snakk om disse små hundene og veksehunder. Fordi eier tror at de ikke er til stor plage, men egentlig er de verre fordi de skal opp i møbler og puter og tigger og gneldrer som bare det og er mer til stor irritasjon en hyggelig. Hadde jeg ville hatt hund i hus hadde jo jeg eiet min egen hund liksom men det vil jeg ikke. Så min sambo sin mor har en slik liten gneldre bikkje som ikke er oppdratt i det hele tatt og veldig bortkjemt, fordi hun ikke bryr seg om å trene den i det hele tatt og bare kjefter på den de gangene vi er på besøk dit og gir den mat under måltid i bordet. For å ikke si at vi har 2 små gnagere som bor i stua våres som også hadde blitt stresset og redde av slik hund som bjeffer. Så jeg sa til sambo at om hun vil komme på besøk må det være uten hunden. Han forstå godt hvorfor uansett om han er veldig glad i hund, men nå er moren hans bittert og synes jeg er kontrollerende Anonymkode: 1448d...9ec
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #3 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noe jeg ikke helt skjønner meg på. Utenom de som bor der sier fra at hunden er velkommen. Men det er folk og familier som bare tar det som et selvfølge at hunden er velkommen når man inviterer på besøk. Synes noen hundefolk er litt snåle, men føler meste parten som bare drar med seg hunden deres til andre er det snakk om disse små hundene og veksehunder. Fordi eier tror at de ikke er til stor plage, men egentlig er de verre fordi de skal opp i møbler og puter og tigger og gneldrer som bare det og er mer til stor irritasjon en hyggelig. Hadde jeg ville hatt hund i hus hadde jo jeg eiet min egen hund liksom men det vil jeg ikke. Så min sambo sin mor har en slik liten gneldre bikkje som ikke er oppdratt i det hele tatt og veldig bortkjemt, fordi hun ikke bryr seg om å trene den i det hele tatt og bare kjefter på den de gangene vi er på besøk dit og gir den mat under måltid i bordet. For å ikke si at vi har 2 små gnagere som bor i stua våres som også hadde blitt stresset og redde av slik hund som bjeffer. Så jeg sa til sambo at om hun vil komme på besøk må det være uten hunden. Han forstå godt hvorfor uansett om han er veldig glad i hund, men nå er moren hans bittert og synes jeg er kontrollerende Anonymkode: 1448d...9ec Hundeeiere har skylapper og er utrolig dumme når det kommer til hunden sin. Det er sånn det er. Her i hus er det ikke lov å ha med hund. Dessuten har vi katt, og den skal føle seg trygg her i hjemmet. Anonymkode: 17324...01c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #4 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hundeeiere har skylapper og er utrolig dumme når det kommer til hunden sin. Det er sånn det er. Her i hus er det ikke lov å ha med hund. Dessuten har vi katt, og den skal føle seg trygg her i hjemmet. Anonymkode: 17324...01c Et kattemenneske er vel ikke den rette til å kalle andre dumme 😂 Med mindre du har innekatt da, da er du ikke fullt så dum. Men det har du sikkert ikke? Anonymkode: c1277...b07
MissSaigon Skrevet 7. april 2025 #5 Skrevet 7. april 2025 Du har skrevet om dette flere ganger før? Du må bare stå i det, vil du ikke ha hunden inn så er det ditt valg. Er det noen grunn til at den ikke kan vente ute?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #6 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noe jeg ikke helt skjønner meg på. Utenom de som bor der sier fra at hunden er velkommen. Men det er folk og familier som bare tar det som et selvfølge at hunden er velkommen når man inviterer på besøk. Synes noen hundefolk er litt snåle, men føler meste parten som bare drar med seg hunden deres til andre er det snakk om disse små hundene og veksehunder. Fordi eier tror at de ikke er til stor plage, men egentlig er de verre fordi de skal opp i møbler og puter og tigger og gneldrer som bare det og er mer til stor irritasjon en hyggelig. Hadde jeg ville hatt hund i hus hadde jo jeg eiet min egen hund liksom men det vil jeg ikke. Så min sambo sin mor har en slik liten gneldre bikkje som ikke er oppdratt i det hele tatt og veldig bortkjemt, fordi hun ikke bryr seg om å trene den i det hele tatt og bare kjefter på den de gangene vi er på besøk dit og gir den mat under måltid i bordet. For å ikke si at vi har 2 små gnagere som bor i stua våres som også hadde blitt stresset og redde av slik hund som bjeffer. Så jeg sa til sambo at om hun vil komme på besøk må det være uten hunden. Han forstå godt hvorfor uansett om han er veldig glad i hund, men nå er moren hans bittert og synes jeg er kontrollerende Anonymkode: 1448d...9ec Tror dette er begrenset til din omgangskrets. Ingen jeg kjenner tar det som en selvfølge å ta med hunden Anonymkode: f1831...5d5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #7 Skrevet 7. april 2025 Jeg har hund selv, og kjenner veldig mange med hund. I min verden er det slett ikke vanlig å ta som en selvfølge at hunden også er invitert når man skal på besøk. Jeg har til og med en liten hund, en chihuahua, men den har aldri sittet i veske, og det eneste stedet jeg tar den med på besøk er til mamma. Men mamma har to hunder selv og blir fornærmet om jeg kommer innom uten hunden min Jeg kjenner en person som alltid tar med hunde sin. En diger hund, en labradorblanding. Han er ufør og sammen med hunden sin 24/7, går aldri noe sted uten den. Den har aldri vært alene hjemme tror jeg, han har noen som er sammen med den om han skal til tannlegen eller noe annet den ikke kan være med på. Denne mannen er litt sosialt klønete og forstår overhodet ikke at hunden hans ikke kan bli med inn overalt. Så de som ikke vil ha hunden hans inn inviterer han rett og slett ikke. Men bortsett fra han er da de fleste hundeiere normalt oppegående mennesker. At din svigermor er sånn betyr da ikke at alle hundeiere er sånn... Anonymkode: 3db1d...858
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #8 Skrevet 7. april 2025 Har ikke du laget en sak om dette tidligere? Dette er jo en klassisk DIB tråd. Hunder på besøk. Det tar alltid så jævlig av. Krangel og underholdning. Personlig kjenner jeg ikke et eneste menneske med hund som driver slik. Derfor holder jeg en knapp på trolling. Et av de mest betente temaene på DIB + gal svigermor. Oppskrift på diskusjon. Selv har jeg katt, de er selvsagt alltid med i bursdager. Om de vi skal til har hund må den låses inn på et rom. 😂😂 Anonymkode: 4ac2a...bf6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #9 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hundeeiere har skylapper og er utrolig dumme når det kommer til hunden sin. Det er sånn det er. Her i hus er det ikke lov å ha med hund. Dessuten har vi katt, og den skal føle seg trygg her i hjemmet. Anonymkode: 17324...01c Nå er ikke akkurat katteeieren noe smartere enn hundeeiere, snarere tvert om. Veldig mange katteiere synes det er helt greit å la de forbanna kattene gå hvor de vil, men det er det ikke. Alle katter som prøver å gå inn på min eiendom får seg en meget ubehagelig overraskelse, og jeg har null dårlig samvittighet for at kattene blir skremt og redde. Drittdyr for å si det mildt. Anonymkode: 09d9d...764
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #10 Skrevet 7. april 2025 Moren hans synes at du er kontrollerende ? Ja vel, og så? Det må hun jo bare få lov til å synes. Og klager hun til mannen om det, må jo han bare se å få grodd seg store nok baller til å enten fortelle henne at å sette grenser ikke handler om å være kontrollerende eller bare overhøre det. Og ikke trenger han å løpe til kona å fortelle det heller. Hva vi han oppnå med det? Anonymkode: ae712...f77
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #11 Skrevet 7. april 2025 Min hund, mitt ansvar. Jeg tar aldri med meg hunden min hjem til noen uten at det er avklart på forhånd. I så fall er det på besøk hos hundeeiere som har hund som går godt overens med min hund. Jeg har selvfølgelig lært hunden min å være alene hjemme. Anonymkode: c44b7...6b8
MissSaigon Skrevet 7. april 2025 #12 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Har ikke du laget en sak om dette tidligere? Dette er jo en klassisk DIB tråd. Hunder på besøk. Det tar alltid så jævlig av. Krangel og underholdning. Personlig kjenner jeg ikke et eneste menneske med hund som driver slik. Derfor holder jeg en knapp på trolling. Et av de mest betente temaene på DIB + gal svigermor. Oppskrift på diskusjon. Selv har jeg katt, de er selvsagt alltid med i bursdager. Om de vi skal til har hund må den låses inn på et rom. 😂😂 Anonymkode: 4ac2a...bf6 Du krever at de du besøker låser inn hunden sin? Det er jo minst like sprøtt som hi sin svigermor!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #13 Skrevet 7. april 2025 Du har rar omgangskrets, HI. Vi har mange venner som har hund, både en og to, men aldri har jeg opplevd at de tar med hund uten å spørre hvis de er invitert hjem til oss. Selv ikke hvis vi bare skal være ute i hagen. Anonymkode: e9463...105
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #14 Skrevet 7. april 2025 Jeg har ikke noe problem med å få hund på besøk men man tar jo hensyn til andre dyr som bor i huset. Da blir det enten å lå hunden eller dyret (gnager/katt/fugl) inn på separate som eller lukke noen dører. Vi har ikke dyr inn på kjøkkenet så døra dit blir også lukket igjen. Man kan fint ha en hund på besøk men man må jo etablere regler. Anonymkode: 63751...323
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #15 Skrevet 7. april 2025 MissSaigon skrev (2 timer siden): Du krever at de du besøker låser inn hunden sin? Det er jo minst like sprøtt som hi sin svigermor! Kjenner jeg ikke orker forklare dette. 😂 Anonymkode: 4ac2a...bf6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #16 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe problem med å få hund på besøk men man tar jo hensyn til andre dyr som bor i huset. Da blir det enten å lå hunden eller dyret (gnager/katt/fugl) inn på separate som eller lukke noen dører. Vi har ikke dyr inn på kjøkkenet så døra dit blir også lukket igjen. Man kan fint ha en hund på besøk men man må jo etablere regler. Anonymkode: 63751...323 Jeg flytter ikke på gnagerne bare fordi noen ikke klarer å la hunden sin være hjemme noen få timer. Pluss vi er dyktige gnagere eiere som har store akvarium lignende bur til våres gnagere som hadde hvert uaktuelt å flytte vekk for noen par timers bikkje besøk. De kommer forran noen andre sine bikkjers behov Anonymkode: 1448d...9ec
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #17 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg flytter ikke på gnagerne bare fordi noen ikke klarer å la hunden sin være hjemme noen få timer. Pluss vi er dyktige gnagere eiere som har store akvarium lignende bur til våres gnagere som hadde hvert uaktuelt å flytte vekk for noen par timers bikkje besøk. De kommer forran noen andre sine bikkjers behov Anonymkode: 1448d...9ec Jeg så hund eller dyret kunne holdes i separate rom. Og om det ikke passer å flytte på gnager så hadde hunden måtte være i et annet rom om den kom på besøk. Det er jo du som setter standarden og du har jo tydelig latt dama ture fram. Man kan fint lage regler i sitt hus for hva som passer og hva som ikke passer. Anonymkode: 63751...323
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #18 Skrevet 7. april 2025 Nå tar vi ikke med oss hunden på besøk der den ikke er velkommen. Vet vi ikke, og har lyst til å ta den med (og det er ikke ofte) avklarer vi ALLTID på forhånd, og er nei er et nei og det blir ikke diskutert videre. Men når det er sagt, hunden kan være alene hjemme mens vi er på jobb, men helst ikke lengre enn det. En hund er tross alt et flokkdyr. Er vi invitert bort på besøk som gjør at hunden må være alene hjemme lengre enn en arbeidsdag hvor vi ikke kan ta den med vil vi enten takke høflig, nei, eller så blir en av oss hjemme med hunden. Anonymkode: e8eb0...741
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #19 Skrevet 7. april 2025 Noen er skjørere enn andre og det må moren hans ta hensyn til om hun kommer. Jeg synes det er veldig rart du ikke klarer å takle en hund noen timer, regner med gnagerne dine er flyttbare. Anonymkode: 87f6c...fee
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #20 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Noen er skjørere enn andre og det må moren hans ta hensyn til om hun kommer. Jeg synes det er veldig rart du ikke klarer å takle en hund noen timer, regner med gnagerne dine er flyttbare. Anonymkode: 87f6c...fee Vi er slike som liker å ta gnager eier rollen seriøst og har akvarium bur og ikke slike lekebur du sikkert antar som kan bare flyttes. Og siden gnagerne bor her hjemme så kommer de før noen sin innpåslitne bikkjer. Jeg kan godt takle en hund, bare ikke i mitt hjem Anonymkode: 1448d...9ec
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #21 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vi er slike som liker å ta gnager eier rollen seriøst og har akvarium bur og ikke slike lekebur du sikkert antar som kan bare flyttes. Og siden gnagerne bor her hjemme så kommer de før noen sin innpåslitne bikkjer. Jeg kan godt takle en hund, bare ikke i mitt hjem Anonymkode: 1448d...9ec Hvis du tar «gnagereierrollen» så seriøst burde du i tillegg ha et flyttbart bur så du kan sette de på et rom der de ikke blir skremt av bjeffing når svigermoren din kommer med hunden. Sånn er det å ha en svigerfamilie, du må svelge noen kameler. Hvis ikke kan du jo bli alenegnagermor i ensomhet. At du skal sette deg mellom mannen din og moren hans over en filleting er skjørt. Anonymkode: 87f6c...fee
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #22 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis du tar «gnagereierrollen» så seriøst burde du i tillegg ha et flyttbart bur så du kan sette de på et rom der de ikke blir skremt av bjeffing når svigermoren din kommer med hunden. Sånn er det å ha en svigerfamilie, du må svelge noen kameler. Hvis ikke kan du jo bli alenegnagermor i ensomhet. At du skal sette deg mellom mannen din og moren hans over en filleting er skjørt. Anonymkode: 87f6c...fee Som jeg sa, gnagerne bor her hjemme, svigers hund gjør ikke det, så enten får hun komme uten hund eller bli hjemme med den, som sagt sambo elsker disse gnagerne like mye som meg som gjorde at han var enig i det da man sitter ikke der og har masse bur eller flytte bur bare fordi folk ikke kan la hunden bli hjemme. Pluss det er også mitt hjem og jeg har også rett på å føle meg komfortabel der uten at noen blir sure deres firbente ikke er velkomne her. Så du og din filleting eh.. men du gjør ditt og andre gjør sitt folk har forskjellig meining Anonymkode: 1448d...9ec
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #23 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Som jeg sa, gnagerne bor her hjemme, svigers hund gjør ikke det, så enten får hun komme uten hund eller bli hjemme med den, som sagt sambo elsker disse gnagerne like mye som meg som gjorde at han var enig i det da man sitter ikke der og har masse bur eller flytte bur bare fordi folk ikke kan la hunden bli hjemme. Pluss det er også mitt hjem og jeg har også rett på å føle meg komfortabel der uten at noen blir sure deres firbente ikke er velkomne her. Så du og din filleting eh.. men du gjør ditt og andre gjør sitt folk har forskjellig meining Anonymkode: 1448d...9ec Skikkelig raus, du! Lurer på hvor lang tid det tar før samboeren din blir dritt lei av denne kampen du insisterer på å kjempe mot moren hans. Anonymkode: c1277...b07
Anonym bruker Skrevet 7. april 2025 #24 Skrevet 7. april 2025 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Skikkelig raus, du! Lurer på hvor lang tid det tar før samboeren din blir dritt lei av denne kampen du insisterer på å kjempe mot moren hans. Anonymkode: c1277...b07 Takk!🤣Dette er en kamp vi tok sammen. 😛 men i svigers hode så kom jeg ut som den som var kontrollerende. Og har ikke noe med å «kjempe» heller engang. Det er ikke normalt for meg å bare dra med seg kjæledyr hos andre. Folk har forskjellige regler i hvert hus men det fatter du vist ikke. Anonymkode: 1448d...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå