Anonym bruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april Vi har hytte. En skikkelig perle. God plass, basseng og vi er veldig fornøyd. Hytta ligger i et attraktivt område. Vi sparte i flere år og investert i luksus. Vi har god plass og liker besøk. Men, nå er det ikke måte på hvor mange som vil besøke oss og det er slitsomt. Jeg velger å prioritere de som er interessert i oss i hverdagen. De som kommer i bursdager og har glede av å være med oss. Vi har de siste to somrene leid ut hytta også. Det kommer godt med økonomisk. Jeg har noen kusiner som gjerne vil komme på hytta. Men vi har fullt opp med de vi i hovedsak omgås. Disse kusinene er ikke gode venner men jeg liker de jo. De har barn og med besøk blir det 6 og 5 sengeplasser som blir tatt. De prioriterer alltid seg selv da så forholdet vil aldri blitt nært, de kan f.eks. aldri komme i bursdager eller andre selskap. Nå har de spurt om å få låne hytta. Jeg sa at vi leier ut når vi ikke er der. Det visste de men de så på kalenderen den var ledig. Våren er ung og vi vet vi får leid ut. Men disse kusinene mener at til familie låner man ut. Jeg sa at det er snakk om tapt inntekt på over 60 000,- det kan vi ikke gi bort. MEN, dere kan leie direkte av meg og få 15 000,- i avslag (ikke Finn gebyr) Nå er det søren meg sure miner, de har involvert sine foreldre (tanter og onkler) og jeg er en egoist. Dette er jo bare helt idiotisk. Hva hadde dere gjort? Mer avslag eller bare gitt faen? Det er faktisk ingen krise om denne delen av familien er sur på meg, jeg blir bare så faens oppgitt. Nå kommer jeg faktisk ALDRI til å ha ledig plass til de. Anonymkode: e68db...d25
Anonym bruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april Jeg synes de er frekke som faen og er helt på din side her. Ikke la dem skalte og valte med deg og dine eiendeler, sånne folk er det faktisk greit å holde på armlengdes avstand. Anonymkode: d571f...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Vi er i akkurat samme situasjon. Flott, ny hytte, to minutter gange til svaberg og sandstrand. Og gjett om vi er blitt populære. Alle vil låne hytta. Bare én uke i juli, eller kanskje to i juni? Jeg har tre søsken og mannen to, til sammen blir det fem familier som ‘bare’ vil låne den litt. Det er jo snart ikke plass til oss i sommer. Den helgen har Trine, uka etter er det Nils osv. Fascinerende hvor frekke folk er, og så egne søsken. Jeg ville aldri gjort det selv. Vedder på det kommer en hel masse ‘bare si nei, har du ikke ryggrad, du må sette deg i respekt-‘ svar her nå, men det er fadern ikke så lett når det er snakk om lillebror med familie, liksom 😥 Anonymkode: 06011...6e8
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april Jeg hadde bare gitt faen! Disse menneskene er du uansett ikke tjent med å ha i livet ditt. For noen frekke folk.
Anonym bruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april De får jo bare bli sure. Jeg hadde latt folk som var viktige og stod meg nær låne hytten min, men ikke lånt den ut til opportunister som vil ha noe gratis når det passer dem. Helt sinnsykt at de involverer sine foreldre for å få viljen sin. Anonymkode: 88f1f...e98
Anonym bruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vi er i akkurat samme situasjon. Flott, ny hytte, to minutter gange til svaberg og sandstrand. Og gjett om vi er blitt populære. Alle vil låne hytta. Bare én uke i juli, eller kanskje to i juni? Jeg har tre søsken og mannen to, til sammen blir det fem familier som ‘bare’ vil låne den litt. Det er jo snart ikke plass til oss i sommer. Den helgen har Trine, uka etter er det Nils osv. Fascinerende hvor frekke folk er, og så egne søsken. Jeg ville aldri gjort det selv. Vedder på det kommer en hel masse ‘bare si nei, har du ikke ryggrad, du må sette deg i respekt-‘ svar her nå, men det er fadern ikke så lett når det er snakk om lillebror med familie, liksom 😥 Anonymkode: 06011...6e8 Jeg og mine søsken er nære. De ville fått låne min hytte om jeg ikke skulle bruke den selv. Om de spurte ville jeg ikke oppfattet det som frekt. Dersom det ikke passet og vi skulle bruke den selv hadde jeg sagt fra om det uten at de ville blitt sure. Anonymkode: 88f1f...e98
Anonym bruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg og mine søsken er nære. De ville fått låne min hytte om jeg ikke skulle bruke den selv. Om de spurte ville jeg ikke oppfattet det som frekt. Dersom det ikke passet og vi skulle bruke den selv hadde jeg sagt fra om det uten at de ville blitt sure. Anonymkode: 88f1f...e98 Saken er den at vi ønsker å ha friheten til å stikke på hytta når det passer oss. Se an været, formen på barna osv. Hvis vi stadig har folk booket inn, en uke her, tre helger der, har vi ikke muligheten til det. Anonymkode: 06011...6e8
Anonym bruker Skrevet 7. april #8 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg og mine søsken er nære. De ville fått låne min hytte om jeg ikke skulle bruke den selv. Om de spurte ville jeg ikke oppfattet det som frekt. Dersom det ikke passet og vi skulle bruke den selv hadde jeg sagt fra om det uten at de ville blitt sure. Anonymkode: 88f1f...e98 Samme her, det er bare veldig hyggelig å kunne låne bort hytta til søsken på begge sider. Om vi bestemmer oss for å ta en tur på impuls og hytta er bortlånt til noen av dem, så er det bare hyggelig å være der samtidig. Riktignok hadde jeg ikke nødvendigvis lånt bort hytta til mer perifer familie som ble sure om de fikk et nei. Anonymkode: b7220...84a
Anonym bruker Skrevet 7. april #9 Skrevet 7. april Din hytte, dere bestemmer. At de blir sure sier mye spør du meg. De kan aldri ses ellers men å låne hytta har de ikke noe problem å kreve. Hva er vitsen med å engasjere foreldrene deres? Er vel dere som bestemmer. Vet du hva Anonymkode: f2c54...fc2
Anonym bruker Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april Støtter deg fullt ut TS - for noen dritt mennesker de virker som Anonymkode: eb8e3...b12
Anonym bruker Skrevet 7. april #11 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Saken er den at vi ønsker å ha friheten til å stikke på hytta når det passer oss. Se an været, formen på barna osv. Hvis vi stadig har folk booket inn, en uke her, tre helger der, har vi ikke muligheten til det. Anonymkode: 06011...6e8 Men da kan dere vel bare si det? Dere vil ikke låne ut hytta, for dere vil ha muligheten til å stikke dit selv når vær og andre ting stemmer, rett og slett ha den tilgjengelig. Men at de godt kan stikke innom og besøke dere i løpet av sommeren. Broren min har hytte ved sjøen, kunne virkelig aldri falt meg inn å be om å få låne den på den måten. Jeg vet jo at de er der mye selv, og at de kommer og går litt etter hva som dukker opp av andre ting. Plutselig er de der, og plutselig tar de en langhelg i Danmark liksom, de styres veldig av værmeldingen om sommeren. Men jeg besøker de en gang eller to i løpet av sommeren, når det passer dem å ta imot besøk. De sender gjerne en melding når det passer med besøk og da drar jeg en tur om det passer for meg. Kunne ikke falle meg inn å spørre om å få låne den, og det kunne virkelig ikke falle meg inn å bli sur over noe sånt. De bruker feriebudsjettet sitt og vel så det på å ha det stedet, ikke sin egen skyld, ikke for min. Anonymkode: d571f...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. april #12 Skrevet 7. april Altså. De har sagt det til foreldrene sine som igjen synes det er «smålig» men de har ikke vært på meg om saken. Godt å høre det er enighet da. Vi har besøk av våre søsken og foreldre når vi er der. Og selvsagt låner jeg bort til søsken hvis de spør. MEN de hadde aldri spurt om å få låne når de vet vi kan tjene penger på å leie ut. HI Anonymkode: e68db...d25
pele Skrevet 7. april #13 Skrevet 7. april (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Saken er den at vi ønsker å ha friheten til å stikke på hytta når det passer oss. Se an været, formen på barna osv. Hvis vi stadig har folk booket inn, en uke her, tre helger der, har vi ikke muligheten til det. Anonymkode: 06011...6e8 Har og hytte ved sjøen. Aldri noen som har spurt om å få låne. Ikkje søsken heller.Heldigvis. Vi bor 30 min unna og eg bruker den 3-4 netter i uka. Vil og ha muligheten til å bestemme meg samme dag viss været er fint ol. Endret 7. april av pele
Anonym bruker Skrevet 7. april #14 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi har hytte. En skikkelig perle. God plass, basseng og vi er veldig fornøyd. Hytta ligger i et attraktivt område. Vi sparte i flere år og investert i luksus. Vi har god plass og liker besøk. Men, nå er det ikke måte på hvor mange som vil besøke oss og det er slitsomt. Jeg velger å prioritere de som er interessert i oss i hverdagen. De som kommer i bursdager og har glede av å være med oss. Vi har de siste to somrene leid ut hytta også. Det kommer godt med økonomisk. Jeg har noen kusiner som gjerne vil komme på hytta. Men vi har fullt opp med de vi i hovedsak omgås. Disse kusinene er ikke gode venner men jeg liker de jo. De har barn og med besøk blir det 6 og 5 sengeplasser som blir tatt. De prioriterer alltid seg selv da så forholdet vil aldri blitt nært, de kan f.eks. aldri komme i bursdager eller andre selskap. Nå har de spurt om å få låne hytta. Jeg sa at vi leier ut når vi ikke er der. Det visste de men de så på kalenderen den var ledig. Våren er ung og vi vet vi får leid ut. Men disse kusinene mener at til familie låner man ut. Jeg sa at det er snakk om tapt inntekt på over 60 000,- det kan vi ikke gi bort. MEN, dere kan leie direkte av meg og få 15 000,- i avslag (ikke Finn gebyr) Nå er det søren meg sure miner, de har involvert sine foreldre (tanter og onkler) og jeg er en egoist. Dette er jo bare helt idiotisk. Hva hadde dere gjort? Mer avslag eller bare gitt faen? Det er faktisk ingen krise om denne delen av familien er sur på meg, jeg blir bare så faens oppgitt. Nå kommer jeg faktisk ALDRI til å ha ledig plass til de. Anonymkode: e68db...d25 Vi låner IKKE ut hytta, til andre enn våre foreldre! Du må stå på ditt og bare drite i at de blir sure! Det er deres hytte. Og hvertfall viss de ikke vil betale noe heller, dårlige mennesker Anonymkode: 030c0...0cd
Anonym bruker Skrevet 7. april #15 Skrevet 7. april Kunne ikke falt meg inn å låne bort hverken hus eller hytte til noen. Anonymkode: 54d1f...264
Anonym bruker Skrevet 7. april #16 Skrevet 7. april Låner gjerne bort både hus og hytte til familie og venner. Når jeg ikke bruker det selv er det bare fint at andre kan nyte godt av det😀 Anonymkode: a9666...75a
Himmel og hav Skrevet 7. april #17 Skrevet 7. april Jeg ville vært veldig tydelig på at hytta kun lånes ut til nærmeste familie, altså søsken og foreldre. Alle andre kan leie den i de ukene den er tilgjengelig for leie. Så kan du jo være grei og gi en familiepris, som du gjorde. Om de synes det er smålig kan du jo spørre om de har planer om å gi deg gaver til 60 000,- på jevnlig basis siden de synes at det er et passelig nivå på gaver så lenge det kommer fra deg.
*Miss Marple* Skrevet 7. april #18 Skrevet 7. april Anonym bruker skrev (12 timer siden): Saken er den at vi ønsker å ha friheten til å stikke på hytta når det passer oss. Se an været, formen på barna osv. Hvis vi stadig har folk booket inn, en uke her, tre helger der, har vi ikke muligheten til det. Anonymkode: 06011...6e8 Selvsagt vil dere det, det er jo hele vitsen med å ha hytte. Jeg syns folk er frekke! Hold på ditt, det er ikke du som er problemet her.
amandine Skrevet 7. april #19 Skrevet 7. april Himmel og hav skrev (1 time siden): Jeg ville vært veldig tydelig på at hytta kun lånes ut til nærmeste familie, altså søsken og foreldre. Alle andre kan leie den i de ukene den er tilgjengelig for leie. Så kan du jo være grei og gi en familiepris, som du gjorde. Om de synes det er smålig kan du jo spørre om de har planer om å gi deg gaver til 60 000,- på jevnlig basis siden de synes at det er et passelig nivå på gaver så lenge det kommer fra deg. 😂😂😂da blir det nok stille i fjøset!
Anonym bruker Skrevet 7. april #20 Skrevet 7. april Dere må være tydelige. Dere har lov til å si nei. Man kan svare deg hyggelig, at det aldri passer, så kanskje de gir opp. Anonymkode: 63eee...56d
Anonym bruker Skrevet 8. april #21 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (På 7.4.2025 den 9.50): Saken er den at vi ønsker å ha friheten til å stikke på hytta når det passer oss. Se an været, formen på barna osv. Hvis vi stadig har folk booket inn, en uke her, tre helger der, har vi ikke muligheten til det. Anonymkode: 06011...6e8 Men om dere vil ha friheten til å kunne reise, hvorfor ligger den da åpen på Finn? Kan dere ikke bare lukke den aktuelle uka, så er problem løst? Anonymkode: 18e51...a60
Anonym bruker Skrevet 8. april #22 Skrevet 8. april Jeg lånte bort min hytte på fjellet (helt ny) til en kollega. Som takk for lånet fikk vi en flaske vin til kr 150,-. Helt sykt, verdien er kr 3000,- for en hel helg, så den flaska kunne de spart seg for. Ble fornærmet, hadde vært bedre å ikke fått noe som helst. Anonymkode: 18e51...a60
Anonym bruker Skrevet 8. april #23 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg lånte bort min hytte på fjellet (helt ny) til en kollega. Som takk for lånet fikk vi en flaske vin til kr 150,-. Helt sykt, verdien er kr 3000,- for en hel helg, så den flaska kunne de spart seg for. Ble fornærmet, hadde vært bedre å ikke fått noe som helst. Anonymkode: 18e51...a60 Men du lånte bort, det er da noe annet enn å leie ut. Hvis du forventer utleiepris så må du være tydelig på hva prisen er. Anonymkode: b7220...84a
Anonym bruker Skrevet 8. april #24 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men du lånte bort, det er da noe annet enn å leie ut. Hvis du forventer utleiepris så må du være tydelig på hva prisen er. Anonymkode: b7220...84a Forventer ikke utleiepris men en flaske vin er ugreit. Anonymkode: 18e51...a60
Anonym bruker Skrevet 8. april #25 Skrevet 8. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Forventer ikke utleiepris men en flaske vin er ugreit. Anonymkode: 18e51...a60 Hva forventer du, da? Anonymkode: b7220...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå