Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:32 #1 Del Skrevet lørdag kl 13:32 Er det noen andre her som sliter med vårdepresjon ? Hva merker du av symptomer ? Jeg har alltid likt vår og sommer, varme dager og lyse kvelder. Men i fjor på akkurat samme tid, puff, angst, depresjon, mørke tanker, tankekjør og vil bare ha vinter og mørke. Sliter med å sove da jeg har mye tankekjør. Kan man liksom plutselig forandre seg fra å like vår til å like mer vintertid? Går meg på nervene og jeg blir mer lei meg når jeg ser alle er glade og nyter våren, mens jeg bare vil ligge i et mørkt rom. Ikke missforstå meg, jeg synes ikke synd på meg, jeg vil bare bli bra og komme meg ut av dette. Alt er et ork, men jeg gjør det for det, lager mat, vasker tøy, går tur hver dag. Men innsiden er et mørke allikevel, null appetitt. Slik har det vært i en uke snart. Hva er dine tips til å komme meg ut av dette? Eller la det bare gå av seg selv? Anonymkode: 9be31...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:08 #2 Del Skrevet lørdag kl 16:08 Bare la det gå over av seg selv. Jo mer du kjemper imot og føler at du burde skjerpe deg, dess lengre vil dette vare. La det ta den tiden det tar og aksepter at akkurat nå så har du det rett og slett litt dritt. Kjenn på følelsene uten å dømme deg selv for å ha de. Hvor lenge varte dette i fjor da? Jeg blir alltid stressa og deppa på våren, da kjenner jeg på et enormt press på å være lykkelig, på å gå ut og smiiiile, mens oftest så liker jeg ikke å være i solen en gang. Det går i bølgedaler helt til høsten. Anonymkode: d9b1e...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladjente00 Skrevet lørdag kl 18:18 #3 Del Skrevet lørdag kl 18:18 Huff føler med deg❤️ sånn utenom vår depresjon og slik.. hvilken alder er du i? Jeg er 40 år og i fjor startet jeg med perio menopause og da er slike ting som kan komme ut av det blå. Jeg har også fått hjertebank i syklus endringer som før mensen.. bare så du er litt ops på dette og. Jeg fikk også plutselig depresjon på dag 4 i menstruasjonen og var deprimert og skikkelig tankjekjør, usikkerhet osv frem til dag 15.. så forsvant det ut av det blå igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:12 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:12 Gladjente00 skrev (1 time siden): Huff føler med deg❤️ sånn utenom vår depresjon og slik.. hvilken alder er du i? Jeg er 40 år og i fjor startet jeg med perio menopause og da er slike ting som kan komme ut av det blå. Jeg har også fått hjertebank i syklus endringer som før mensen.. bare så du er litt ops på dette og. Jeg fikk også plutselig depresjon på dag 4 i menstruasjonen og var deprimert og skikkelig tankjekjør, usikkerhet osv frem til dag 15.. så forsvant det ut av det blå igjen Lurer på om jeg kan være der selv. Jeg er 40 og blitt mer sur og gretten og er rimelig udugelig rett før mensen. Fungerer veldig dårlig på jobb fordi hjernen ikke er så skarp. Energien er fullstendig på bånn. Merker syklus veldig godt. Blir ikke gravid heller, men det ble jeg ikke tidligere i 30-årene heller. Ingen forklaring den gangen. Syklus er på 25 dager og var før på 28. Anonymkode: a9d47...337 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladjente00 Skrevet i går, 01:04 #5 Del Skrevet i går, 01:04 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Lurer på om jeg kan være der selv. Jeg er 40 og blitt mer sur og gretten og er rimelig udugelig rett før mensen. Fungerer veldig dårlig på jobb fordi hjernen ikke er så skarp. Energien er fullstendig på bånn. Merker syklus veldig godt. Blir ikke gravid heller, men det ble jeg ikke tidligere i 30-årene heller. Ingen forklaring den gangen. Syklus er på 25 dager og var før på 28. Anonymkode: a9d47...337 Akkurat som hos meg. Syklus er lik som deg. Humøret mitt er mer ekstremt nå enn før.. blir jeg sur så blir jeg ekstremt sur, blir jeg sint så blir jeg skikkelig sint, og det samme hvis jeg blir lei meg. Nå så trudde jeg at jeg var gravid da brystene mine var 3 ganger større, vonde og jeg var kvalm og symptomene varte fra samme dag jeg hadde eggløsning og helt til dag 3 i mens. var hos legen for å sjekke hormonene men alt var fint der sier hun osv men får å få riktig målinger så må man gi prøver dagligt samt urinprøve dagligt for å se hvordan man er i produksjon dagligt. Og legene reagere ikke før man er helt tom og da har man hatt symptomer i mange år i forkant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 06:32 #6 Del Skrevet i går, 06:32 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Bare la det gå over av seg selv. Jo mer du kjemper imot og føler at du burde skjerpe deg, dess lengre vil dette vare. La det ta den tiden det tar og aksepter at akkurat nå så har du det rett og slett litt dritt. Kjenn på følelsene uten å dømme deg selv for å ha de. Hvor lenge varte dette i fjor da? Jeg blir alltid stressa og deppa på våren, da kjenner jeg på et enormt press på å være lykkelig, på å gå ut og smiiiile, mens oftest så liker jeg ikke å være i solen en gang. Det går i bølgedaler helt til høsten. Anonymkode: d9b1e...6ce Takk for dine omtenksomme ord. Husker ikke hvor lenge det varte og når det gikk over i fjor😞I fjor når jeg følte meg slik så var hunden min dårlig og jeg gikk rundt med mye bekymringer. Etterhvert når han ble bedre så ble jeg også. Hele sommeren og vinteren var jeg bra. Men mistet hunden min i september i fjor og hadde sorgetid som etterhvert gikk over. Så tviler på at det er derfor jeg nå føler meg slik. Eller kan det være det, vet ikke. Anonymkode: 9be31...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 06:40 #7 Del Skrevet i går, 06:40 Gladjente00 skrev (5 timer siden): Akkurat som hos meg. Syklus er lik som deg. Humøret mitt er mer ekstremt nå enn før.. blir jeg sur så blir jeg ekstremt sur, blir jeg sint så blir jeg skikkelig sint, og det samme hvis jeg blir lei meg. Nå så trudde jeg at jeg var gravid da brystene mine var 3 ganger større, vonde og jeg var kvalm og symptomene varte fra samme dag jeg hadde eggløsning og helt til dag 3 i mens. var hos legen for å sjekke hormonene men alt var fint der sier hun osv men får å få riktig målinger så må man gi prøver dagligt samt urinprøve dagligt for å se hvordan man er i produksjon dagligt. Og legene reagere ikke før man er helt tom og da har man hatt symptomer i mange år i forkant. Da må du skaffe deg en annen lege. Jeg har fått hormoner selv om jeg ikke er «helt tom». Dette skal egentlig gå på symptomer ikke hormonmålinger. Anonymkode: f788e...2e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladjente00 Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da må du skaffe deg en annen lege. Jeg har fått hormoner selv om jeg ikke er «helt tom». Dette skal egentlig gå på symptomer ikke hormonmålinger. Anonymkode: f788e...2e9 Ja har bestilt meg time hos privat gynekolog for å sjekke hvordan ting ligger an utenom også. Var hos en kommunal gynekolog men hun var ikke noe bedre. Tok gynekologisk ultralyd og så spør hun meg hvor gammel jeg er. 40 sier jeg.. ja da var jeg akkurat det jeg skulle være sa hun.. ehm oki.. teller hun åringer der inne da?😅 nei alt var bare pms av symptomene jeg hadde selv om de ikke var vanlige for meg.. og alt kunne løses med hormon prevensjon.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453560-v%C3%A5rdepresjon-eller-bare-depresjon-%F0%9F%98%9E/#findComment-150200786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå