Anonym bruker Skrevet 5. april #1 Skrevet 5. april Jeg tok med barna på kino, da sier faren at den filmen hadde han tenkt å ta dem med på også. Jeg tar dem med på slalom, da sier han at det hadde han tenkt til også. Noen sier noe smart, da sier han, det tenkte jeg akkurat også og holdt på å si det. Quiz, han hadde akkurat tenkt å si det svaret som var riktig. Alltid. Han har alltid tenkt å gjøre det samme, si det samme, si det riktige/smarte osv. Men han gjør det jo aldri. Han har aldri tatt med barna på noe som ikke jeg har initiert, og han har aldri kommet med det lure eller riktige svaret før andre sier det. Samme med sykdom og vondter. Har jeg vondt i hodet, kan du banne på at han har vondere eller har hatt vondt lenger. Hva feiler det slike folk? Anonymkode: 6e714...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. april #2 Skrevet 5. april De er dumme, usikre, late og selvopptatte. De vet hva som er riktig å gjøre, de gidder det bare ikke. Anonymkode: 71753...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. april #3 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tok med barna på kino, da sier faren at den filmen hadde han tenkt å ta dem med på også. Jeg tar dem med på slalom, da sier han at det hadde han tenkt til også. Noen sier noe smart, da sier han, det tenkte jeg akkurat også og holdt på å si det. Quiz, han hadde akkurat tenkt å si det svaret som var riktig. Alltid. Han har alltid tenkt å gjøre det samme, si det samme, si det riktige/smarte osv. Men han gjør det jo aldri. Han har aldri tatt med barna på noe som ikke jeg har initiert, og han har aldri kommet med det lure eller riktige svaret før andre sier det. Samme med sykdom og vondter. Har jeg vondt i hodet, kan du banne på at han har vondere eller har hatt vondt lenger. Hva feiler det slike folk? Anonymkode: 6e714...9fc "Vondter"? Det er ingenting som heter det når man er over 12 år. Det trenger ikke feile ham noe, de aller fleste har en eller annen form for uvane. Anonymkode: 3974e...54f
Anonym bruker Skrevet 5. april #4 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (24 minutter siden): "Vondter"? Det er ingenting som heter det når man er over 12 år. Det trenger ikke feile ham noe, de aller fleste har en eller annen form for uvane. Anonymkode: 3974e...54f Vondter er et helt vanlig begrep. Anonymkode: 71753...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. april #5 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Vondter er et helt vanlig begrep. Anonymkode: 71753...7a1 Nei. Ikke blandt voksne folk. Anonymkode: 3974e...54f
Anonym bruker Skrevet 5. april #6 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nei. Ikke blandt voksne folk. Anonymkode: 3974e...54f Har du for vane å tro at du sitter på all sannhet? Anonymkode: 71753...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. april #7 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Nei. Ikke blandt voksne folk. Anonymkode: 3974e...54f Jo, blant voksne folk er det et vanlig begrep. Anonymkode: 01fd8...546
Anonym bruker Skrevet 5. april #8 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jo, blant voksne folk er det et vanlig begrep. Anonymkode: 01fd8...546 Vips så handler resten av tråden om det heter vondter eller ei.. Anonymkode: a942f...435
Anonym bruker Skrevet 5. april #9 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Ikke blandt voksne folk. Anonymkode: 3974e...54f Har aldri noensinne hørt et barn bruke det ordet. Det er et helt vanlig ord å bruke for voksne folk. Men du har kanskje litt snevert ordforråd? Anonymkode: 6e714...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. april #10 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg tok med barna på kino, da sier faren at den filmen hadde han tenkt å ta dem med på også. Jeg tar dem med på slalom, da sier han at det hadde han tenkt til også. Noen sier noe smart, da sier han, det tenkte jeg akkurat også og holdt på å si det. Quiz, han hadde akkurat tenkt å si det svaret som var riktig. Alltid. Han har alltid tenkt å gjøre det samme, si det samme, si det riktige/smarte osv. Men han gjør det jo aldri. Han har aldri tatt med barna på noe som ikke jeg har initiert, og han har aldri kommet med det lure eller riktige svaret før andre sier det. Samme med sykdom og vondter. Har jeg vondt i hodet, kan du banne på at han har vondere eller har hatt vondt lenger. Hva feiler det slike folk? Anonymkode: 6e714...9fc Det er naturlig å si sånt en gang i blant, for det hender jo av og til at man faktisk hadde tenkt å ta med barna på akkurat den filmen eller at man selv har hatt den samme sykdommen. Men hvis noen sier sånn til alt mulig så er det bare rart og ikke troverdig. Mange av eksemplene er dessuten helt unødvendig av han å kommentere, f.eks. kan han jo ta dem med på slalom selvom de har vært på slalom med deg. Anonymkode: 208e0...552
Anonym bruker Skrevet 5. april #11 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det er naturlig å si sånt en gang i blant, for det hender jo av og til at man faktisk hadde tenkt å ta med barna på akkurat den filmen eller at man selv har hatt den samme sykdommen. Men hvis noen sier sånn til alt mulig så er det bare rart og ikke troverdig. Mange av eksemplene er dessuten helt unødvendig av han å kommentere, f.eks. kan han jo ta dem med på slalom selvom de har vært på slalom med deg. Anonymkode: 208e0...552 Ja, ikke sant. Det er akkurat som han må hevde seg, og da slapp han å ta dem med, men kan ta "æren" for at han hadde tenkt det, men jeg "ødela" for at han fikk gjort det. Framstår jo bedre for folk, og kanskje han gaslighter seg selv også til å tro at han ville gjort det. Ungene tror sikkert han hadde kommet til å gjøre det også, til tross for at det aldri noensinne skjer. Anonymkode: 6e714...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. april #12 Skrevet 5. april Sett han litt til ansvar, spør om han har tenkt å ta de på kino eller i slalombakken på forhånd. På quiz spør du om han vet svaret før andre svarer osv. Er dette mannen eller eksen din? Anonymkode: 71753...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. april #13 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Sett han litt til ansvar, spør om han har tenkt å ta de på kino eller i slalombakken på forhånd. På quiz spør du om han vet svaret før andre svarer osv. Er dette mannen eller eksen din? Anonymkode: 71753...7a1 Han er ex nå, men har vært sånn lenge. Jeg vet jo han ikke har tenkt å gjøre det. Eller, er godt mulig tanken har vært innom hodet hans, men han har ikke kommet til faktisk planlegge å gjøre det, sånn på ordentlig noen gang. Da hadde han jo kunne gjort det? Går flere filmer på kino også. Anonymkode: 6e714...9fc
Anonym bruker Skrevet 5. april #14 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Han er ex nå, men har vært sånn lenge. Jeg vet jo han ikke har tenkt å gjøre det. Eller, er godt mulig tanken har vært innom hodet hans, men han har ikke kommet til faktisk planlegge å gjøre det, sånn på ordentlig noen gang. Da hadde han jo kunne gjort det? Går flere filmer på kino også. Anonymkode: 6e714...9fc Men prøv da, å være litt proaktiv. Si at su har tenkt å ta dem med på xxx, men om han har planer så kan dere finne på noe annet. Jeg hadde blitt smålig og arrestert han der jeg kunne 😅 Anonymkode: 71753...7a1
Anonym bruker Skrevet 5. april #15 Skrevet 5. april Noen virker nesten å tro at dersom de har SAGT at de har tenkt å gjøre noe, så er det som at de HAR gjort det. Min erfaring er at det er flest menn som sier sånn. Som f.eks.: «I sommer skal jeg ta med barna på telttur i marka». Da tror den som er motpart i samtalen at vedkommende kommer til å gjøre det, og så får man en oppfatning av personen som en god og snill far, som «pleier» å gjøre sunne og fine ting med barna. Man får mange positive tanker om den personen. Slenger han på noen ord om de nye, varmere og lettere liggeunderlagene han skal kjøpe, får han ennå en stjerne. Og når de får ros, og andres beundring og respekt stiger, stiger også selvfølelsen. Folk som bruker denne taktikken mye, legger til slutt ikke nesten merke til det selv, tror jeg. Og de tror ikke andre gjennomskuer det (og de som ikke står dem veldig nært gjør jo ikke det). Det blir en utrolig irritende og narsissistisk uvane. Anonymkode: 53653...7b8
Anonym bruker Skrevet 5. april #16 Skrevet 5. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen virker nesten å tro at dersom de har SAGT at de har tenkt å gjøre noe, så er det som at de HAR gjort det. Min erfaring er at det er flest menn som sier sånn. Som f.eks.: «I sommer skal jeg ta med barna på telttur i marka». Da tror den som er motpart i samtalen at vedkommende kommer til å gjøre det, og så får man en oppfatning av personen som en god og snill far, som «pleier» å gjøre sunne og fine ting med barna. Man får mange positive tanker om den personen. Slenger han på noen ord om de nye, varmere og lettere liggeunderlagene han skal kjøpe, får han ennå en stjerne. Og når de får ros, og andres beundring og respekt stiger, stiger også selvfølelsen. Folk som bruker denne taktikken mye, legger til slutt ikke nesten merke til det selv, tror jeg. Og de tror ikke andre gjennomskuer det (og de som ikke står dem veldig nært gjør jo ikke det). Det blir en utrolig irritende og narsissistisk uvane. Anonymkode: 53653...7b8 Ja, han lover stadig barna at de ska på fisketur eller sånne ting. Skjer jo aldri. Ufattelig irriterende og sårende for barna. Jeg og får følelsen at han faktisk likestiller å si det sånn som å ha gjort det/skulle gjøre det. Akkurat som han lurer andre og selv selv. Narsisistisk ja, du sier noe der. Anonymkode: 6e714...9fc
Anonym bruker Skrevet 6. april #17 Skrevet 6. april Anonym bruker skrev (17 timer siden): "Vondter"? Det er ingenting som heter det når man er over 12 år. Det trenger ikke feile ham noe, de aller fleste har en eller annen form for uvane. Anonymkode: 3974e...54f Det er de over 12 som sier det. Anonymkode: 37af5...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå