Gå til innhold

Hun drepte mannen sin med flere knivstikk

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/i/8qz41G/katrine-drepte-mannen-sin-naa-forteller-hun-sin-historie

Hva tenker dere? Jeg tenker at det familien til mannen sier om at det ikke finnes dokumentasjon på at han har oppført seg voldelig mot barna og hans kone er ganske svak. 

Her har barnevernet i en årrekke vært bekymret og bekymringen var rettet mot mannens oppførsel. 

Det finnes jo en rød tråd i saken som er vanskelig å bortforklare. Tror ikke det er noe unikt at kvinner og barn i denne situasjonen ikke oppsøker hjelp. 

Hennes eldste barn forteller og faktisk også gir dokumentasjon som passer perfekt inn i hele situasjonsbildet når man nå ser tilbake. Da tenker jeg at hans familie sitter med skylapper. For hvem er det som ikke lytter til barn og ofre for vold og som da kommer med anklager om at barna forsøker at moren skal unngå straff.....

Forferdelig sak og til ettertanke. 

Anonymkode: 0ddfa...d93

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at patriarkatet må knuses. Alle menn er voldelige mot kvinner og barn. Alle.

Hilsen feminist

Anonymkode: fbe4e...01e

Hvorfor driver du med denne fordummingen av alvorlige debatter? Fakta viser at du har feil, så bare slutt!

Anonymkode: dcada...a01

Det er lett å bli irritert over at hun ikke evnet å beskytte barna sine, men man kan ikke dømme uten å ha vært i situasjonen. Til slutt betaler hun en høy pris for å sørge for barnas sikkerhet. 

Anonymkode: dcada...a01

Jeg tenkte at jeg ikke ble forbauset da hun sa det var albansk mafia han truet med...

Saken er ikke så spesiell. Det eneste spesielle er at hun dreper ham, i stedet for bare å fortsette og leve i det. Det finnes mange som henne.

(Og vårt nasjonale system for oversikt over barnevernssaker mellom kommuner, er elendig. Jeg skulle ønske Anders Henriksen kunne ha guts til å si det, i stedet for å trekke frem de minimale forbedringene som er gjort. Faktum er at et nasjonalt register burde være en selvfølge).

Anonymkode: dabd7...6b2

Han er dømt for ran, vold og trusler. Pleiet omgang med gjengkriminelle. Har besøksforbud mot to andre kvinner, registrert trusler mot en rekke forskjellige personer. Stedatter har dokumentert bildebevis etter at han mishandlet henne.

Det går også frem at mannen er født i et land hvor norsk foreldrerett ikke kan gjøres gjeldende. Hva vet vi om hans families syn på kvinners rettigheter? Vet vi hvilket land han er født i?

Anonymkode: f0bb6...61c

Annonse

Helt syk sak. Klassisk fella å gå i , med og rote seg bort menn fra enkelte nasjoner.. de har ett elendig kvinnesyn. Bare se alle de stakkars damene som går rundt med hijab. Tragisk å se undertrykket kvinner 

Anonymkode: 256e2...725

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Helt syk sak. Klassisk fella å gå i , med og rote seg bort menn fra enkelte nasjoner.. de har ett elendig kvinnesyn. Bare se alle de stakkars damene som går rundt med hijab. Tragisk å se undertrykket kvinner 

Anonymkode: 256e2...725

Jeg er nokså kjølig innstilt til integreringspolitikken i dette landet selv, altså. Men å trekke en rett linje mellom voldelige forhold og nasjonalitet blir en fordumming av debatten. Det er en lang rekke grusomme, tragiske kvinnedrap den siste tiden der alle involverte er norske (vel, en dansk. Men det var vel ikke det du siktet til). Senest uken som gikk. 

Anonymkode: 0e52a...e9b

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er nokså kjølig innstilt til integreringspolitikken i dette landet selv, altså. Men å trekke en rett linje mellom voldelige forhold og nasjonalitet blir en fordumming av debatten. Det er en lang rekke grusomme, tragiske kvinnedrap den siste tiden der alle involverte er norske (vel, en dansk. Men det var vel ikke det du siktet til). Senest uken som gikk. 

Anonymkode: 0e52a...e9b

Har vi fått vite nasjonaliteten til han som drepte mor og datter på Lindesnes?

Anonymkode: d2ce2...4be

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Han er etnisk norsk. Hørte på VG-podden at det var snakk om seksuelle overgrep, utført av ham som 17-åringen hadde fortalt om og muligens anmeldt

Anonymkode: 21b53...367

Jeg tenker at det er et typisk case en norsk kvinne finner en utlending med et avslappet forhold til lov og orden. Det er ikke et engangstilfelle. Jadda, nordmenn er ikke alle engler. Men i prosent er det atskillig flere norske engler. Det holder.

Anonymkode: d9026...f66

Jeg tenker at det hans familie hevder at han ikke skal forlate Norge med ungene fordi han er norsk statsborger, er tull. Fyren er helsvart og ja, sikkert norsk statsborger men har annet hjemland!

Anonymkode: 3058a...404

Annonse

Anonym bruker skrev (På 5.4.2025 den 10.32):

Jeg tenker at patriarkatet må knuses. Alle menn er voldelige mot kvinner og barn. Alle.

Hilsen feminist

Anonymkode: fbe4e...01e

Du fortsetter å drite deg ut. Da sier vi takk til deg.

Anonymkode: 2de35...3b6

Anonym bruker skrev (På 5.4.2025 den 18.25):

Han var etnisk norsk, ett skikkelig problembarn som hele hjemkommunen fryktet skulle klikke til en hver tid. Det måtte dessverre ende opp med mord..

Anonymkode: 86a13...a78

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at det hans familie hevder at han ikke skal forlate Norge med ungene fordi han er norsk statsborger, er tull. Fyren er helsvart og ja, sikkert norsk statsborger men har annet hjemland!

Anonymkode: 3058a...404

Helsvart, faktisk. Om du tenker hudfarge så var han ikke det, nei. Uten at det har noe som helst med saken å gjøre. Drittsekker er drittsekker uavhengig av etnisitet og opprinnelse. 

Hun betalte en dyr pris for barnas sikkerhet, får bare håpe at det var tidsnok og at de får gode liv. 

Anonymkode: b095f...3b1

Anonym bruker skrev (På 5.4.2025 den 10.14):

https://www.vg.no/nyheter/i/8qz41G/katrine-drepte-mannen-sin-naa-forteller-hun-sin-historie

Hva tenker dere? Jeg tenker at det familien til mannen sier om at det ikke finnes dokumentasjon på at han har oppført seg voldelig mot barna og hans kone er ganske svak. 

Her har barnevernet i en årrekke vært bekymret og bekymringen var rettet mot mannens oppførsel. 

Det finnes jo en rød tråd i saken som er vanskelig å bortforklare. Tror ikke det er noe unikt at kvinner og barn i denne situasjonen ikke oppsøker hjelp. 

Hennes eldste barn forteller og faktisk også gir dokumentasjon som passer perfekt inn i hele situasjonsbildet når man nå ser tilbake. Da tenker jeg at hans familie sitter med skylapper. For hvem er det som ikke lytter til barn og ofre for vold og som da kommer med anklager om at barna forsøker at moren skal unngå straff.....

Forferdelig sak og til ettertanke. 

Anonymkode: 0ddfa...d93

Jeg tenker at hun skulle gjort det for mange år siden. Gitt at historien stemmer, så er sånne menn umulig å unnslippe...

Anonymkode: 640d9...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...