Gå til innhold

Har du gode eller slitsomme naboer?

Anbefalte innlegg

Jeg har bare gode naboer nå, hyggelige og ikke klamme, ikke bråkete eller rotete, bare en fryd, ingen klaging eller sutring eller dårligfungering. For noen år siden hadde vi derimot selvoppnevnt Narvestad-kjerring, stygg og feit sutrekjerring og garantert gammel jomfru i førtiåra som aldri bare sa hei og smilte som alle andre, men hadde noe å klage på alltid - parkering, høyde på hekk (og ikke hos sine nærmeste naboer engang), at noen hadde sko på trappa (!!),  osv. En periode hadde vi også ei skikkelig støgg naver av ei slarvekjerring som kjederøyka ute og hadde smuglerspritfester, hun leide heldigvis bare. Nå skal noen selge oppafor oss og det er alltid skummelt når det kommer nye...

Anonymkode: e3903...8f5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453555-har-du-gode-eller-slitsomme-naboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i lavblokk i Oslo, og alle i oppgangen er normale folk for å si det sånn. Så veldig fint å bo både akkurat i denne oppgangen og i borettslaget generelt. Bodde i en av de andre blokkene i samme borettslag tidligere, og bare fine naboer der og. 
Litt irriterende musikkstøy innimellom, men jeg bare blir irritert inni meg, klager ikke til naboen.

Ellers tipp tipp - elsker bydelen «min» - lite uroligheter her generelt.

Anonymkode: 35b9d...4f6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

stygg og feit sutrekjerring og garantert gammel jomfru i førtiåra

Du er sikkert en fryd...

Når du snakker sånn om andre, så faller bunnen ut av innlegget ditt.

Anonymkode: ce034...18c

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du er sikkert en fryd...

Når du snakker sånn om andre, så faller bunnen ut av innlegget ditt.

Ekle mennesker bruker man alt mot. Er de frastøtende så teller alt mot dem. Hadde hun vært koselig hadde det ikke spilt noen rolle om hun hadde tre hoder.

Måten du beskriver folk på gjør jo at man tenker du ikke akkurat er den enkleste å ha med å gjøre heller, man beskriver da ikke folk på den måten....

Men jeg har hatt såkalt vanskelige naboer jeg også. En gang leide en familie nabohuset mens eierne jobbet utenlands et år. Det var et mareritt. De hadde ei jente som var bare 5-6 år gammel, men helt uten filter og helt uten oppdragelse. Var jo ikke jenta sin skyld stakkar, men jøss så slitne vi ble av henne. Vi hadde ikke barn på samme alder, men hun kom hit hele tiden og nektet gå hjem. Jeg måtte ta henne i hånda og følge henne hjem, ringe på døra og si til mammaen at det ikke passet med besøk nå. En time senere sto hun her igjen. Hun gikk bare rett inn ulåste dører, inn verandadøra osv. "Hva skal dere ha til midda, jeg kan spise her jeg" Fulgte etter meg rundt i huset hele tiden. Virket ikke som hun hadde det vondt hjemme, bare kjedelig. Mammaen var hjemme med en baby og jenta gikk ikke i barnehagen.

Hadde også en eldre dame som ble sett på som veldig krass og vanskelig. Henne lo jeg så mye av, og hun likte at jeg ikke lot meg pille på nesa eller bøyde meg i vinkel for henne så det ble et ganske fornøyelig naboskap etterhvert. Hun hadde også noe negativt å si om alle, det var feil farge på huset, det var for dårlig hagearbeid, det skulle vært sopt på asfalten i innkjørselen osv. Hun hadde ståltuktus på sin stillfarne engel av en mann. Han måtte f.eks støvsuge, for alle må bidra og lediggang er ødeleggende, men han støvsugde ikke bra nok så hun gjorde det etter han. Glemmer ikke kommentaren da jeg ble gravid med nr fire, for der andre gratulerte sa hun: "Du vet at de har funnet opp prevansjon eller?" Hun var utrolig morsom synes jeg, veldig direkte og hadde sjelden noe positivt å si, så jeg skjønner at mange mislikte henne. Men selv om hun var skarp hadde hun mye godt i seg også, da hun ble pensjonist jobbet hun frivillig på biblioteket på sykehuset og ruslet rundt fra avdeling til avdeling med en tralle full av bøker som de syke kunne låne.

Anonymkode: 4e065...c55

Vet du, jeg har problemer med folk som deg som trekker inn utseende, antall sex partnere og sosial status inn i beskrivelse av adferd. 
I mine øyne er du verre enn de du beskriver fordi du bruker forhold et menneske ikke rår over mot de. En fryktelig dårlig egenskap. 

Over til spørsmålet. Vi har alle slags type naboer. Rotekopper, de ekstremt nøye, de som følger regler slavisk og de som kun tenker på seg selv. Ingen av disse plager meg egentlig, jeg er opptatt av ro om natten og at alle har hunden sin i bånd, utover det så hisser jeg meg ikke opp om noen klipper gresset en søndag altså. 
Jeg kommer overens med alle, noen bare hilser jeg på og andre inviterer vi inn på middag. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ekle mennesker bruker man alt mot. Er de frastøtende så teller alt mot dem. Hadde hun vært koselig hadde det ikke spilt noen rolle om hun hadde tre hoder.

Måten du omtaler henne på sier mye om deg, ikke bare kommenterer du utseendet hennes på en stygg måte, du har og tragiske fordommer.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har bare gode naboer nå, hyggelige og ikke klamme, ikke bråkete eller rotete, bare en fryd, ingen klaging eller sutring eller dårligfungering. For noen år siden hadde vi derimot selvoppnevnt Narvestad-kjerring, stygg og feit sutrekjerring og garantert gammel jomfru i førtiåra som aldri bare sa hei og smilte som alle andre, men hadde noe å klage på alltid - parkering, høyde på hekk (og ikke hos sine nærmeste naboer engang), at noen hadde sko på trappa (!!),  osv. En periode hadde vi også ei skikkelig støgg naver av ei slarvekjerring som kjederøyka ute og hadde smuglerspritfester, hun leide heldigvis bare. Nå skal noen selge oppafor oss og det er alltid skummelt når det kommer nye...

Jeg har ingen naboer som er så grusom som deg. Det er jeg glad for. Jeg kjenner knapt mine naboer. Kun mine nærmeste. 

Anonymkode: 14e5c...9bb

Vi har veldig koselige naboer, både barnefamilier og pensjonister og det er godt miljø og samhold blant alle her. Det eneste som er slitsomt er at det er rusproblemer hos en av naboene og i perioder er det mye bråk og herjing der.

Anonymkode: fc188...df6

Utrolig nok har jeg vært og er i dag på godfot med alle naboer og de fleste i gata. Har aldri hatt kjipe naboer, alle har sitt. Tenker jeg da. 

Nå bor jeg i ei trivelig gate med et velfungerende vel som tar seg at stort og smått i nabolaget. Det er kun eneboliger her, noen ombygd til flermannsbolig med mindre leiligheter. Vet det er et par-tre stykker i nærheten som røyker weed, men det er aldri noe bråk eller masse folk innom. Lukter det bare og det bryr jeg meg ikke om. Hadde det ikke vært for lukta, hadde ingen visst om det. 

Husker vi hadde en nabo i oppveksten vi var litt redd for. Han var en "veldig sinna mann" i våre barneøyne. Som voksen kan jeg forstå det, vi lekte i nærheten av blomsterbedene hans, som han viet hele sommeren til. Vi ødela nok mer enn vi var klar over og tenkte over da.

Anonymkode: 64086...9d9

Bor i enebolig i et byggefelt. Stille og rolige naboer. Greie folk. 
det eneste som kan irritere er en hyggelig nabo men som fester en del. Holder det gående til 4-5 på natta, da ute på terrassen med store høytalere. Tåler det av og til, men irriterende når man skal sove. Så har vi et gammelt ektepar lengre bort i gata, de er veldig hyggelig, men de snoker i andres søppel, og ser i postkassen til folk. Er hissige og klager på alt og alle. Det siste nå var at sønnen min sin bil sto parkert på en slik måte at de såg rett på den når de satt ute. Da sto den på vår eiendom. 

Anonymkode: 025f5...674

Annonse

Flyttet fra et nabolag preget av ressurssvake nærmeste naboer for noen år siden. Stort, bra hus, stor tomt osv.  Pr. i dag bor vi tettere enn noen gang, men i svært god ro og i et riktig godt naboskap der det bare er hyggelig å snakke med naboen, og der en håndsrekning faller naturlig. Deilig! 

Anonymkode: 1dfbb...285

Hva er en klam nabo egentlig? 

Stort sett hyggelige naboer, men som alt annet i livet, har det vært noen unntak. Ei som laget bråk for alt. Pratet alltid shit om folk bak ryggen, men la breisiden til når de var til stede. 

Første boligen vår var i et rimelig område, dessverre mye som fulgte med. Alt fra fester med ungdom som gikk helt ut av styr til dysfunksjonelle familier som kranglet midt på natten. Akkurat det savner jeg ikke. Nå bor vi i et nabolag med veldig ordinære folk. Hverken bråk eller krangling. Meget fornøyd med det. Ler litt av ene naboparet, de kjegler åpenlyst over filleting, da humrer jeg godt når jeg sitter i solkroken med kaffen. Bare fornøyelig for mitt vedkommende. 

Anonymkode: ec8f2...f7a

Bor i en gate med hus fra 2000 tallet. Nå har vi bare ok naboer, men for et par år siden, var det et pensjonistpar som bare gjorde alt for å ødelegge.

De fikk bygget på huset slik de ville, men viss naboer søkte, ble det et helvete.
Hun gikk til og med inn på kart og målte hvor stor del av huset det kunne bygges på…

hun sendte sikkert 100 mailer til kommunen hver uke osv osv 
Så ble hun syk og forsvant. 
Da var det ingen problem å fikse på hus/eigendom her .

Skal sies at hele kommunen, og nabokommunen , viste hvem og hvordan hun var, til og med familie holdt seg borte.

Anonymkode: d4fca...380

Anonym bruker skrev (På 5.4.2025 den 9.59):

Du er ganske frastøtende selv, og jeg håper at de som flytter inn ovenpå har vett til å holde seg unna deg!

Anonymkode: 93ee3...99b

Anonym bruker skrev (På 5.4.2025 den 8.14):

Hadde vært interessant å høre hva naboene dine syns om deg! Du høres ikke riktig god ut.

Anonymkode: d61ee...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...