Gå til innhold

Hadde din 16 åring fått lov til å skinne seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og det må hun få lov til å mene.

Anonymkode: dc554...24b

Men hun kan jo ikke bestemme hva en 16-åring gjør med håret.

Anonymkode: 4464f...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttens hår, hans valg.

Tenker det er en fin ting å gjøre som lag, for å vise støtte. Det er uansett bare hår som vokser fort ut igjen. 

Junior her i huset har hatt det meste fra lange lyse krøller til glattbarbert. Nå er han straks 21 og har de siste to-tre årene hatt relativt velpleid kort sveis og stort sett litt "ubarbert", som faren sier. 

Anonymkode: ff2eb...dd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Og ingen andre enn de involverte vet noe om situasjonen. Hun kan ha lokket/«kjøpt» ham, kanskje har han egentlig ikke lyst, hvem vet. Det er uansett ikke noe du, jeg eller hi har noe med. 

Skrevet

Regelen her er at hun kan gjøre hva hun vil med utseendet så lenge det ikke er «permanente» endringer som gjør skade (tatovering, piercing i ansiktet osv). Sånt må hun vente med til hun blir myndig. 

Anonymkode: eb31c...a54

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen innvendinger på dette. Hår er hår, det vokser ut igjen. 

Hadde det bare vært pga at ungen ville ha kort hår hadde jeg rådet og sagt jeg ønsket det skulle være noen millimeter på lengden, men hva de hadde valgt hadde vært opp til de. 

Anonymkode: 000e4...7c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun gjør jo det.....

Anonymkode: d9d43...832

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hun gjør jo det.....

Anonymkode: d9d43...832

Kanskje 16-åringen egentlig ikke har lyst..

Anonymkode: eb31c...a54

Skrevet

Ja, det hadde han absolutt fått lov til. Uansett grunn.

Anonymkode: 5d581...b1b

Skrevet

Hadde det vært mitt barn så hadde jeg helt klart støttet det. Og hadde jeg vært 16-åringen hadde jeg gjort det likevel. Hva skulle de gjort da - limt på håret igjen? 

Anonymkode: 74b4c...f0d

Skrevet

Hvis gutten vil, så hadde jeg selvfølgelig sagt ja. Spesielt for denne saken. 

Hadde jeg vært den gutten, hadde jeg skinna meg uansett. Men aner ikke hvordan foreldrene hans reagerer. 

Når man er 16 år, så bestemmer de nesten alt selv. 

Anonymkode: 8d492...483

Skrevet

Jeg syns synd på den 16 åringen. Han er den eneste som ikke får lov, han blir sikkert veldig lei seg og veldig frustrert. Tenker også på hvor viktig det er for gutter å vise følelser osv, så dette hadde jeg bare oppmuntret. 

Så foreldrene driter i at sønnen føler seg utenfor, får ikke vist støtte til kammeraten,  at han blir veldig lei seg.  Skjønner ikke disse foreldrene hans. At håret er viktigere. Sukk. 

Anonymkode: 8d492...483

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Finnes det foreldre som legger føringer for hårsveisen til en 16-åring…?

Har du lest Ingebrigtsen- kontrakten ang bilkjøring? Det finnes svært kontrollerende foreldre..

Anonymkode: 7ee93...9e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Vi har en kreftsyk 16 åring på laget og gutta har sammen blitt enige om å skinne seg som støtte. Nå viser det seg at en av gutta ikke får lov å klippe seg. Selv synes jeg det er veldig rart å nekte en 16 åring å klippe av seg håret og spesielt i en slik situasjon. 

Hadde ditt barn fått lov? 

Anonymkode: 2f93e...49a

Ja, det hadde min 16 åring fått lov til. Jeg har jenter da, og tanken på at de skulle klippe av seg det lange nydelige håret er jo ikke akkurat noe jeg ønsker, men når de er 16 år må de få bestemme over håret sitt selv og når det er for å vise sympsti med en venn med kreft er det noe vakkert i det. Hadde jeg hatt gutt hadde det vært lettere, det er jo ikke så uvanlig blant gutter og det tar ikke så lang tid før det blir en normal guttefrisyre igjen heller. Fuck cancer, la de skinne seg i sympati med kameraten og håper det går bra.

Anonymkode: a71fd...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...