Gå til innhold

Hadde din 16 åring fått lov til å skinne seg?

Anbefalte innlegg

Vi har en kreftsyk 16 åring på laget og gutta har sammen blitt enige om å skinne seg som støtte. Nå viser det seg at en av gutta ikke får lov å klippe seg. Selv synes jeg det er veldig rart å nekte en 16 åring å klippe av seg håret og spesielt i en slik situasjon. 

Hadde ditt barn fått lov? 

Anonymkode: 2f93e...49a

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

For en flott gjeng som gjør dette, så flaut å være den moren  som sier nei til noe sånt som denne situasjonen er. Så ja, hadde fått lov til det.

God bedring til gutten din ❤️

Anonymkode: d9d43...832

Oj, var ikke meningen å legge det frem som at det var min som er syk. Jeg mente at vi har en gutt på laget vårt vi ønsker å støtte. Vi voksne støtter på andre måter enn gutta, men de ville da altså ta håret❤️. Jeg synes det er kjedelig for han ene som ikke får lov ja…. Hi

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Oj, var ikke meningen å legge det frem som at det var min som er syk. Jeg mente at vi har en gutt på laget vårt vi ønsker å støtte. Vi voksne støtter på andre måter enn gutta, men de ville da altså ta håret❤️. Jeg synes det er kjedelig for han ene som ikke får lov ja…. Hi

Sorry, ser at det var meg som ikke leste skikkelig  😇

Anonymkode: d9d43...832

Helt uproblematisk 

Jeg har faktisk sagt at jeg forstår at hver generasjon må gjøre noe veldig annerledes enn foreldrene sine som en løsrivningsprosess og at jeg håper de gjør det ved å høre på musikk jeg ikke liker, gå i klær jeg "hater" og ha rart hår og rar sminke. Sånne ting skal jeg ta imot med et smil bak håndboken så lenge de holder seg unna dop og andre farlige ting 

Hadde 16 åringen min kommet og sagt noe sånt hadde jeg spurt om jeg skulle barbere han eller om de har planlagt å barbere hverandre. 

Anonymkode: 352b9...c01

Her hadde jeg oppfordret til å bare gjøre det, for å være ærlig. Anser det for rimelig spesielt å ha regler for hår eller klær på en 16-åring. Unntaket måtte kanskje vært at han er midt i filming av en serie eller noe, men det er jo ikke akkurat dagligdags.

Anonymkode: ca923...0a1

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Her hadde jeg oppfordret til å bare gjøre det, for å være ærlig. Anser det for rimelig spesielt å ha regler for hår eller klær på en 16-åring. Unntaket måtte kanskje vært at han er midt i filming av en serie eller noe, men det er jo ikke akkurat dagligdags.

Anonymkode: ca923...0a1

Og da er det i tilfelle ikke foreldrene som setter begrensningene på endring av hår, det er kontrakten med filmskaperen...

Anonymkode: 352b9...c01

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det avhenger av hvor. På hodet? Selvfølgelig! Det vokser fort ut igjen. Særlig på en så ung gutt.

Anonymkode: eee3f...628

Så hvis han hadde ønsket å intimbarbere seg hadde du lagt deg oppi det??

Anonymkode: 4464f...b05

Sønnen min skinnet seg som 12 åring. Fordi han ville prøve. Javel sa vi, så fant far fram maskinen. Ser virkelig ikke problemet. Det er hår, ikke en svær tatovering over hele ryggen. 

Anonymkode: 07515...ae5

Nå vet vi ikke mer om denne situasjonen enn at det må være et betydelig gruppepress når mange er enige om en slik symbolhandling i en alvorlig situasjon. Det kan jo hende at gutten egentlig ikke har lyst, men synes det er vanskelig å si nei, så han og mor har avtalt at mor tar støyten for ham.

Det er også delte meninger blant kreftutsatte om hvorvidt det at andre tar håret føles som konstruktiv støtte. Vet dere hva den syke selv føler rundt dette?

Ideelt sett burde alle sekstenåringer bestemme selv, men her vet vi ikke sikkert om det er mor eller kompisgjengen som prøver å bestemme for ham. 

Mostly Harmless skrev (13 minutter siden):

Nå vet vi ikke mer om denne situasjonen enn at det må være et betydelig gruppepress når mange er enige om en slik symbolhandling i en alvorlig situasjon. Det kan jo hende at gutten egentlig ikke har lyst, men synes det er vanskelig å si nei, så han og mor har avtalt at mor tar støyten for ham.

Det er også delte meninger blant kreftutsatte om hvorvidt det at andre tar håret føles som konstruktiv støtte. Vet dere hva den syke selv føler rundt dette?

Ideelt sett burde alle sekstenåringer bestemme selv, men her vet vi ikke sikkert om det er mor eller kompisgjengen som prøver å bestemme for ham. 

Vi har spurt foreldrene hva de tenker og om de tror gutten vil sette pris på det. Gutten som ikke får lov har nok lyst , men mor mener det er en «tullete» måte å støtte på.. hi 

3 hours ago, Anonym bruker said:

Det avhenger av hvor. På hodet? Selvfølgelig! Det vokser fort ut igjen. Særlig på en så ung gutt.

Anonymkode: eee3f...628

Hadde du virkelig visst om han barberte seg andre steder?

Anonymkode: bf59d...ee8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har spurt foreldrene hva de tenker og om de tror gutten vil sette pris på det. Gutten som ikke får lov har nok lyst , men mor mener det er en «tullete» måte å støtte på.. hi 

Og det må hun få lov til å mene.

Anonymkode: dc554...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...