Gå til innhold

Jeg trenger fornuftige råd, bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Biler taper seg definitivt mest i verdi første to årene.

Så kjøper du en 2 år gammel bil er det verste verditapet unnagjort, men du har fremdeles 3 år igjen med garanti.

Jeg ville aldri kjøpt en fabrikkny bil, de taper seg enormt i verdi bare du kjører ut av gårdsplassen til forhandleren.

Anonymkode: a3812...88e

Fabrikkny blir det ikke, har skjønt at det er et voldsomt tap bare å kjøre derfra 🫣 

To år gammel skal jeg sjekke, takk for tips 🙂

Anonymkode: 81708...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har gjort det, men merker jeg blir redd for å bli lurt og føler derfor større behov for å kjøpe nyere bil jeg kan stole mer på 🙈 Men skal navigere meg gjennom jungelen av bruktbiler, så finner jeg ut av det 🙂

Anonymkode: 81708...a91

Kjøp av en ordentlig forhandler. 

Skrevet
Elizabeth skrev (Akkurat nå):

Kjøp av en ordentlig forhandler. 

Det sier jeg og,.

Anonymkode: 3ca55...190

Skrevet

Bil er en budsjettert utgift, som andre sier, og du bør tenke flere tanker enn «bare» renter på billån. Når du først er på rente-tanke, så må du regne inn inflasjon og prisstigning, som «spiser» litt på rentene, og når du regner verditap, kan du legge inn «transport» i samme tankerekka. Jeg bruker f.eks.kun bil - det hadde  ikke vært særlig billigere med kollektiv med min reisevirksomhet i hverdagen. 
Kan du legge inn 100 som egenkapital, og ta 150 i lån på 5 år på 2 år gammel bil, så er det bedre enn å kjøpe eldre bil for 100 kontant, hvis du kjører ca 18000km eller mer i året

Anonymkode: 3490b...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...