Gå til innhold

Blir nektet adgang til mitt eget hjem, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Lang historie kort. Jeg og datteren min måtte reise fra huset vårt og en mentalt ustabil samboer og stefar. Forhistorie er jo i utgangspunktet ikke så viktig, men det handler om at han reagerer veldig sterkt på små ting. Jeg har klart å skjerme barnet mitt fra det lenge, men i går kveld gikk det for langt. Kaster gryter og tallerkener går opp i ansiktet mitt. 

Barnet mitt ble jo naturligvis redd og derfor dro vi mer eller mindre i det vi hadde på oss. Han brølte og holdt det gående til vi var ute av døra. 

Jeg har heldigvis gode mennesker rundt meg og har et midlertidig sted å bo. Men problemet er at han nå har bytta låser i dørene og nekter meg inngang til tingene mine. 

Vi leier så vi eier ikke sammen. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil jo gjerne ha klær og ting vi trenger. Selve utflytting kan vente, men jeg har ikke klær eller noe. 

Jeg ønsker bare å hente ting, barnet mitt trenger en kjole til en forestilling på fredag og den får jeg heller ikke.... 

Er det noen som har gode råd å gi? 

Anonymkode: e7f4c...fe3

Fortsetter under...

Ring krisesenteret, de kan hjelpe deg med alt av regler o.l. Du trenger ikke flytte inn der for å få hjelp av dem, de hjelper veldig mange flere enn de har boende.

De kan gi råd, hjelpe deg legge planer, hva trenger du politiet til osv.

Det er klart du skal ha tingene dine, og jeg vil tro det er politiet som følger deg hjem for å hente dem.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 49b7e...c98

Ring politiet onsdag morgen, forklar saken.

I slike saker følger politiet kvinnen slik at hun får med seg alt sitt fra boligen.

Da vil du også ha gode vitner om han har ødelagt mer av ditt og barnets ting.

Politiet onsdag morgen! Og kontakt Krisesenteret også!

Anonymkode: c0d37...4d3

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Lang historie kort. Jeg og datteren min måtte reise fra huset vårt og en mentalt ustabil samboer og stefar. Forhistorie er jo i utgangspunktet ikke så viktig, men det handler om at han reagerer veldig sterkt på små ting. Jeg har klart å skjerme barnet mitt fra det lenge, men i går kveld gikk det for langt. Kaster gryter og tallerkener går opp i ansiktet mitt. 

Barnet mitt ble jo naturligvis redd og derfor dro vi mer eller mindre i det vi hadde på oss. Han brølte og holdt det gående til vi var ute av døra. 

Jeg har heldigvis gode mennesker rundt meg og har et midlertidig sted å bo. Men problemet er at han nå har bytta låser i dørene og nekter meg inngang til tingene mine. 

Vi leier så vi eier ikke sammen. Hva kan jeg gjøre? Jeg vil jo gjerne ha klær og ting vi trenger. Selve utflytting kan vente, men jeg har ikke klær eller noe. 

Jeg ønsker bare å hente ting, barnet mitt trenger en kjole til en forestilling på fredag og den får jeg heller ikke.... 

Er det noen som har gode råd å gi? 

Du ringer politiet

Anonymkode: 52709...637

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Kanskje du kan snakke med huseier. Han har ikke lov til å bytte lås i utleiebolig sånn uten videre.

Anonymkode: ae1ed...e78

Dette.

Som leietager har man midlertidig/tidsbegrenset bruksrett til bopelen og man kan ikke gjøre slike endringer uten utleiers samtykke. 

Men: Dersom ditt navn ikke står i leiekontrakten så kan ikke huseier eller andre bare låse deg inn sånn helt uten videre. 

Anonymkode: 3e5b8...76e

Tusen takk for alle svar. Det har mildt sagt vært et kaotisk døgn. 

Jeg kontaktet politiet som møtte meg på adressen. Han var ikke spesielt imøtekommende og forsøkte seg på bråk. Resultatet av det var at han måtte sitte i politibil å vente. Jeg fikk dessverre ikke så lang tid, men nok tid til å ta med det viktigste. Jeg regner med at resten er tapt. Han hater meg for at jeg har dratt og det var han tydelig på. 

Nå er det bare å roe ned et par dager før jeg må bygge livet vårt opp på nytt. Det skal bli hardt når vi bare har klær og hygieneprodukter. Men jeg klarer det nok, det verste er jo allerede over! Nemlig å løsrive meg å gå. 

Jeg skal kjøpe meg en flaske vin jeg kan drikke når vi har fått vår egen leilighet, om jeg så må drikke rett fra flaska og bruke en pappeske som bord.... 

Dette er en befrielse faktisk! 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg kontaktet politiet som møtte meg på adressen. Han var ikke spesielt imøtekommende og forsøkte seg på bråk. Resultatet av det var at han måtte sitte i politibil å vente. Jeg fikk dessverre ikke så lang tid, men nok tid til å ta med det viktigste. Jeg regner med at resten er tapt. Han hater meg for at jeg har dratt og det var han tydelig på. 

Nå er det bare å roe ned et par dager før jeg må bygge livet vårt opp på nytt. Det skal bli hardt når vi bare har klær og hygieneprodukter. Men jeg klarer det nok, det verste er jo allerede over! Nemlig å løsrive meg å gå. 

Jeg skal kjøpe meg en flaske vin jeg kan drikke når vi har fått vår egen leilighet, om jeg så må drikke rett fra flaska og bruke en pappeske som bord.... 

Heier på deg! ❤️

Anonymkode: 1f680...773

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

💪🏻💪🏻💪🏻 

Bra jobba! For et døgn du har hatt. 

En del frivillige organisasjoner samler inn det mest nødvendige, fordelen der er at du kan være anonym og de organiserer det hele. Sengetøy, seng, stoler, kjøkkenredskaper. Når du får summert deg, kanskje du kan prate med venner og bekjente. Alltid noen som har noe de ikke bruker som de mer enn gjerne gir bort. De må bare vite at du trenger det. Jeg har selv en del ting som er kjekt å ha, men ungene har vokst ut av det og jeg har ikke tatt meg tiden til å legge det ut på finn. Ville glatt gitt det bort til noen som deg. 

Du har all grunn til å være stolt av deg selv nå. En dag om gangen, ett skritt frem. Plutselig sitter du i din egen leilighet og feirer med vin i noen sine arvede glass fra en bestemor, hvor glassene ville støvet ned på loftet uansett. Livets vinn vinn akkurat det der, slik jeg ser det. 

Anonymkode: bc150...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...