Anonym bruker Skrevet 1. april #1 Skrevet 1. april Vårt barn er frisk, men barnehagen påstår at han ikke er det. Han er helt frisk. Det har ikke vært tegn til at noe er galt siden han ble hentet. Vi skulle sende han tilbake i dag, men det var uaktuelt. Jeg får problemer og min samboer fikk fravær i går. Jeg hat 20 dager fravær totalt og var endelig tilbake selv. Dette er rett og slett bare tull. Vi er snart tomme for sykt barn dager også, og disse to dagene er helt bortkastet. Hva gjør man? Hele nyåret har utelukkende bestått i sykdom også kommer ekstra og unødvendig fravær på toppen av det hele. Anonymkode: a61a0...edd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vårt barn er frisk, men barnehagen påstår at han ikke er det. Han er helt frisk. Det har ikke vært tegn til at noe er galt siden han ble hentet. Vi skulle sende han tilbake i dag, men det var uaktuelt. Jeg får problemer og min samboer fikk fravær i går. Jeg hat 20 dager fravær totalt og var endelig tilbake selv. Dette er rett og slett bare tull. Vi er snart tomme for sykt barn dager også, og disse to dagene er helt bortkastet. Hva gjør man? Hele nyåret har utelukkende bestått i sykdom også kommer ekstra og unødvendig fravær på toppen av det hele. Anonymkode: a61a0...edd Har han vært syk før de nektet han å være der? Kastet opp i bhg eller lignende? De kan kanskje ha reagert på formen i bhg?
Anonym bruker Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april Hadde noe av det samme med ene sønnen vår, han var "alltid" løs i magen. Hadde diverse matallergier som resulterte i at han hadde løs mage i flere år. Til slutt fikk jeg nok etter nok en gang å ha blitt ringt etter og gikk til legen som friskmeldte han og sendte med en erklæring der det stod at løs mage er ikke sykdom. Man lukter veldig godt forskjell på løs mage. Leverte ungen tilbake i barnehagen sammen med brevet fra legen (høres sikkert ut som er skikkelig megge... de ringte ikke flere ganger etter det!) Så hva er grunnen til at de mener barnet deres er syk? Har jo selv hatt unger som fungerer helt fint hjemme, men er de litt pjuske fungerer de ikke i barnehagen? Anonymkode: e4617...60c
Anonym bruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april Hva feilet det han da? Om han kastet opp i barnehagen har de jo rett. Ellers så kan de ikke nekte å ta han i mot om han er frisk Anonymkode: 97cd8...caf
Anonym bruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Stakkars unger… tror dere at de voksne i bhg sener hjem barna uten grunn? Hvorfor ? Er ikke sånn at de ansatte kan dra hjem når ungen er hentet. Ekstremt frustrerende med foreldre med den holdningen. Er ikke lett å være liten i bhg med løs mage, men blir slapp av det uten at man er smittsom. Anonymkode: 7d1fa...708
Anonym bruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april Hvorfor vil ikke barnehagen ha han der? Min erfaring er at det skal ganske mye til før de sier noe sånt altså, da er det snakk om diare/oppkast eller feber... Om de ringte dere i går, og nekter ta han imot i dag regner jeg med det er magen som er problemet? Jeg skjønner at det er frustrenende med fraværet fra jobb, man får dårlig samvittighet og det føles vanskelig både mot kollegaer og ledelse. Men i perioder er det sånn med små barn, det vet alle. Barnet kan jo ikke noe for at det er dårlig, og kan ikke tvinges i barnehagen når det ikke er i form... Heldigvis er perioden med småbarn ganske kort når man tenker et langt arbeidsliv, man må bare akseptere at det er sånn. De fleste av oss som har barn har hatt noen sånne sesonger, hvor man må ty til både feriedager og fravær uten lønn fordi en ene infeksjonen tar den andre hos barna. Husker den vinteren alle tre ungene her fikk både omgangssyke, forkjølelse med feber OG vannkopper. Den vinteren føltes det som vi var mer hjemme enn på jobb 🙈 Men vinteren etter hadde vi knapt sykdom i det hele tatt og året etter brukte vi ikke halvparten engang av sykt barn dagene. Det går seg til, men ikke tenk at barnehagen sine regler for når barnet må være hjemme er for å straffe dere. De er der for å beskytte de andre barna mot smitte og deres barn mot å bli presset i barnehagen før han er klar etter sykdom. Anonymkode: e6c01...936
Anonym bruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april Og hi er forduftet helt.... Anonymkode: ab2a5...e46
Anonym bruker Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Stakkars unger… tror dere at de voksne i bhg sener hjem barna uten grunn? Hvorfor ? Er ikke sånn at de ansatte kan dra hjem når ungen er hentet. Ekstremt frustrerende med foreldre med den holdningen. Er ikke lett å være liten i bhg med løs mage, men blir slapp av det uten at man er smittsom. Anonymkode: 7d1fa...708 Man blir ikke slapp om man har en bæsj som er løs, hans koshold gjør at han den dag i dag har løs bæsj. Forstår at det er vanskelig for ansatte innimellom. Men om man en unge som alltid hver eneste dag har løs bæsj - så er man ikke syk. Han har alltid hatt eneromt med energi og har alltid vært høyt å lavt også i bh. Anonymkode: e4617...60c
Anonym bruker Skrevet 1. april #9 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Stakkars unger… tror dere at de voksne i bhg sener hjem barna uten grunn? Hvorfor ? Er ikke sånn at de ansatte kan dra hjem når ungen er hentet. Ekstremt frustrerende med foreldre med den holdningen. Er ikke lett å være liten i bhg med løs mage, men blir slapp av det uten at man er smittsom. Anonymkode: 7d1fa...708 Vet du. Ved lav bemanning (sykdom hos ansatte og skal spare penger) så sender de hjem ja. Min datter jobber ekstra i en barnehage og hun forteller at på morgenmøte kan styre noen ganger si at de må forsøke å få sendt barn hjem fordi grunnbemanningen er for lav. Så ja, kyniske barnehageeiere sender friske unger hjem. Anonymkode: 97cd8...caf
Anonym bruker Skrevet 1. april #10 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Vet du. Ved lav bemanning (sykdom hos ansatte og skal spare penger) så sender de hjem ja. Min datter jobber ekstra i en barnehage og hun forteller at på morgenmøte kan styre noen ganger si at de må forsøke å få sendt barn hjem fordi grunnbemanningen er for lav. Så ja, kyniske barnehageeiere sender friske unger hjem. Anonymkode: 97cd8...caf Det tror jeg ingenting på.Men om det mot formodning skuulle være sant, så er det ikke normalen på noen som helst måte. Etter å ha jobbet i forskjellige barnehager i 15 år, så har jeg aldri noensinne hørt dette. Anonymkode: ab2a5...e46
Anonym bruker Skrevet 1. april #11 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Det tror jeg ingenting på.Men om det mot formodning skuulle være sant, så er det ikke normalen på noen som helst måte. Etter å ha jobbet i forskjellige barnehager i 15 år, så har jeg aldri noensinne hørt dette. Anonymkode: ab2a5...e46 Helt frivillig å tro på. Men hvorfor skulle datteren lyve om det liksom? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 97cd8...caf
Anonym bruker Skrevet 1. april #12 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det tror jeg ingenting på.Men om det mot formodning skuulle være sant, så er det ikke normalen på noen som helst måte. Etter å ha jobbet i forskjellige barnehager i 15 år, så har jeg aldri noensinne hørt dette. Anonymkode: ab2a5...e46 Helt enig er nok irritere foreldre som kommer med sånn historier. Aldri hørt noe om at sånn praksis. Anonymkode: 7d1fa...708
Anonym bruker Skrevet 1. april #13 Skrevet 1. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt frivillig å tro på. Men hvorfor skulle datteren lyve om det liksom? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 97cd8...caf Dette har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: ea50d...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå