Gå til innhold

Konfrontasjon med mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en samtale med min mor i dag. 
Snakket om vold mot barn ol. inebrigdsen saken. 

Spurte henne hvorfor hun slo oss barna da vi var små. Med flat hånd, rus på rumpa og knipsing. 
Jo fordi vi var frekk eller ikke hørte etter..  hun visste ikke bedre fordi hun selv ble oppdratt slik. Når vi diskuterte Ingebrigtsen saken så ler hun det bare bort, ved at ungene ikke hører etter og det ligger en undertone om at barna må tåle en ørefik. 
Minnet henne på at JEG har to barn med adhd og hvor mange ganger jeg har vært sliten og irritert, og at jeg ALDRI har slått mine barn. At jeg har bidratt til å bryte en generasjon, slik at mine barn ikke kommer til å slå sine barn. 
Følte leg stygg som sa alt dette, men hun fortjener jo å høre det. Selv om hun er en super mamma i dag. 

Anonymkode: 4d22b...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å si fra. Og så fint at du bryter mønsteret!

Anonymkode: 82047...060

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Helt greit å si fra. Og så fint at du bryter mønsteret!

Anonymkode: 82047...060

Vi lever i en annen tid nå, og vet bedre. Jeg er også barnehagelærer og har kunnskap og andre metoder til å løse en situasjon på enn å slå 

Anonymkode: 4d22b...a37

Skrevet

Selvfølgelig fint at du sier i fra, samtidig må du ta i betraktning at dette var helt vanlig barneoppdragelse tidligere. Dette ble lært fra foreldre til barn, så jeg kan skjønne moren din om hun føltes dette var vondt å høre på. For hun gjorde jo bare det hun mente var rett for deg den gangen. 

Anonymkode: 22adc...197

Skrevet

Det er lenge siden  det var vanlig eller i det hele tatt LOV å slå barn, altså. 

Anonymkode: c44ad...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...