GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende å følge med på. Jeg er selv Trump-fan, men synes han burde roe ned litt. Han trenger ikke være som en åpen bok. Han bør lære av de venstrevridde, og heller jobbe mer i det skjulte. Det gir et mer seriøst inntrykk.

Anonymkode: 77324...d9d

Er det så mange som hater han da? At man er kritisk til både politikk og menneskesyn betyr jo ikke at man hater. 

Det går inflasjon i begrep som hater, mobber og krenker - i stå stor grad at de mister sin betydning. 

Det er jo tydelig at mange bare skriver for å provosere. En ting er at man kan argumentere for noe man egentlig ikke mener, for å provosere. Da kan man få gode diskusjoner likevel. Problemet her er at provokasjonene blir for enkle. Jeg kan ikke helt forstå at de som liker å provosere synes en slik vri på diskusjonen er givende. Den ender rett ut i brukerdebatt og enkle karakteristikker. 

Det jeg savner her inne er de gode diskusjonene. Der man forholder seg til tiltak og virkning. Det listes f.eks. opp tiltak Trump gjør og det man mener vil bli konsekvensene av dette. Til svar får man at "Trump kutter kostnader, det vil gi bedre økonomi som også vil komme de fattige til gode". Men så stopper det der. Hvordan den vil komme de fattige til gode vil man ikke svare på. (med tanke på at han kutter i alle stønader som studiefinansiering og Social Services så kan det være interessant å vite hvordan de som støtter Trump mener dette vil komme de med lite eller ingen midler til gode). Svaret blir i stedet "dere vil se at vi har rett". Om man har tro på Trump sin politikk bør man ha en formening om tiltak og virkning. Og skal man ha gode diskusjoner, er det jo her slike ligger. Man må våge å se på hva Trump gjør og gjøre seg opp en formening om hvorfor det vil føre frem. Da får man diskutert sak. 

Jeg blir faktisk glad om det Trump gjør ender opp med å bli bra for USA (både på kort og lang sikt). Jeg blir glad om jeg tar feil, for de konsekvensene jeg tror det kommer ut av hans politikk er ikke bra for verden og enda dårligere for USA (bortsett fra eliten). 

Anonymkode: 6c843...e55

Annonse

MissSaigon skrev (PÃ¥ 31.3.2025 den 12.42):

Er det så mange som hater han da? At man er kritisk til både politikk og menneskesyn betyr jo ikke at man hater. 

Det går inflasjon i begrep som hater, mobber og krenker - i stå stor grad at de mister sin betydning. 

"Hate" er jo et sterkt ord, men jeg opplever at venstresiden (for det er gjerne dem det er snakk om), ofte har en fremferd som for den noe mere avbalanserte sentrum-høyresiden fremstår som hatsk. Vi vet jo at det ikke er velgere fra sentrum-høyre, som vandaliserer biler, eller ødelegger for lovlige demonstrasjoner, eller går amokk i Oslo sentrum hvis de er uenige i et eller annet politisk. Og mye av den samme agressjonen, kommer til syne også i kommentarfeltene. Jeg tror at mange på venstresiden argumenterer utifra at de har en slags "moral high ground". Og det har de jo ikke. 

Anonymkode: 2075e...a70

Når Trump sender ut innvandrere som enten befinner seg i USA ulovlig eller som bryter loven på andre måter så er ikke det å slenge om seg med at Trump er dum i hodet kritikk. Kritikk går på at det er feil fordi. At Trump er dum i hodet er en karakteristikk. Men selv noen som er dum i hodet kan ha rett og selv den smarteste blant oss kan ta feil. Kritiser politikk ikke person. Amerikanere flest støtter president Trump. Flere enn det var som støttet Biden gjennom hans periode.

Overall, 45% of respondents to the poll said they approved of his performance in the White House so far, compared with 44% who said so in a survey conducted March 11-12. Trump's approval rating remains higher than it was for much of his first 2017-2021 term in office, and above what Biden enjoyed during much of his administration.

https://www.reuters.com/world/us/majority-americans-believe-presidents-should-obey-courts-reutersipsos-poll-finds-2025-03-25/

Som en bonus til dere som hater president Trump:

https://nypost.com/video/trump-calls-biden-the-worst-president-in-us-history-im-cleaning-up-the-mess/

Ha en riktig god dag! 😊

Anonymkode: 51e66...b75

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Når Trump sender ut innvandrere som enten befinner seg i USA ulovlig eller som bryter loven på andre måter så er ikke det å slenge om seg med at Trump er dum i hodet kritikk. Kritikk går på at det er feil fordi. At Trump er dum i hodet er en karakteristikk. Men selv noen som er dum i hodet kan ha rett og selv den smarteste blant oss kan ta feil. Kritiser politikk ikke person. Amerikanere flest støtter president Trump. Flere enn det var som støttet Biden gjennom hans periode.

Overall, 45% of respondents to the poll said they approved of his performance in the White House so far, compared with 44% who said so in a survey conducted March 11-12. Trump's approval rating remains higher than it was for much of his first 2017-2021 term in office, and above what Biden enjoyed during much of his administration.

https://www.reuters.com/world/us/majority-americans-believe-presidents-should-obey-courts-reutersipsos-poll-finds-2025-03-25/

Som en bonus til dere som hater president Trump:

https://nypost.com/video/trump-calls-biden-the-worst-president-in-us-history-im-cleaning-up-the-mess/

Ha en riktig god dag! 😊

Anonymkode: 51e66...b75

Grunnen til at det er dumt at Trump sender ut ulovlige innvandrere, er at Trump ikke skjønner at disse faktisk er prekære for USA sin egen økonomi. 

Hvordan ser det ut på landsbygda i USA nå? Som har vært totalt avhengige av nettopp disse innvandrerne for å plante, høste og plukke? De mister 12,7 % av arbeidsstyrken sin, og maten råtner på rot fordi den ikke høstes og bonden går på store tap. Om de overhodet får plantene i jorda i utgangspunktet.

For ikke å snakke om hva stoppen av USAid gjorde for bøndene: bøndene fikk solgt varer til USAid for 1,5 milliarder dollar, hvert år, noe bøndene nå har mistet fra en dag til en annen.

Det siste hinderet er handelskrig, som vil slå ut voldsomt dårlig for nettopp bøndene. 

Og det er jo ikke bare bøndene som taper på at disse innvandrerne blir borte, byggevirksomheter går konkurs over hele USA, fordi de fra en dag til en annen mister alle ansatte. De tør ikke å komme på jobb, av redsel for å bli hentet av myndighetene. 

Kan du ta fortelle meg hvordan dette er positivt? For HVEM er det positivt, i såfall?

https://www.aftenposten.no/verden/i/LMXOb9/naar-trump-og-stanser-usaid-faar-boendene-problemer

Østerdølen skrev (57 minutter siden):

Grunnen til at det er dumt at Trump sender ut ulovlige innvandrere, er at Trump ikke skjønner at disse faktisk er prekære for USA sin egen økonomi. 

Hvordan ser det ut på landsbygda i USA nå? Som har vært totalt avhengige av nettopp disse innvandrerne for å plante, høste og plukke? De mister 12,7 % av arbeidsstyrken sin, og maten råtner på rot fordi den ikke høstes og bonden går på store tap. Om de overhodet får plantene i jorda i utgangspunktet.

For ikke å snakke om hva stoppen av USAid gjorde for bøndene: bøndene fikk solgt varer til USAid for 1,5 milliarder dollar, hvert år, noe bøndene nå har mistet fra en dag til en annen.

Det siste hinderet er handelskrig, som vil slå ut voldsomt dårlig for nettopp bøndene. 

Og det er jo ikke bare bøndene som taper på at disse innvandrerne blir borte, byggevirksomheter går konkurs over hele USA, fordi de fra en dag til en annen mister alle ansatte. De tør ikke å komme på jobb, av redsel for å bli hentet av myndighetene. 

Kan du ta fortelle meg hvordan dette er positivt? For HVEM er det positivt, i såfall?

https://www.aftenposten.no/verden/i/LMXOb9/naar-trump-og-stanser-usaid-faar-boendene-problemer

Bøndene i USA godtar at først blir det dårligere, deretter bedre. Slik er det ofte når en skal legge om en politikk som fører galt av sted. Det krever mot og tålmodighet. 

https://www.vg.no/nyheter/i/nyJe5J/rammes-av-handelskrig-derfor-stoetter-boendene-fortsatt-donald-trump

Trump ønsker å sende ut ulovlige innvandrere.  Fordi han skjønner at USA kan ikke basere sin økonomi på ulovlig innvandring. Hvis den amerikanske økonomien er blitt avhengig av ulovlige innvandrere, da er det å sende dem ut en måte å løse dette problemet på, så lenge flere millioner amerikanere er arbeidsledige. Da løses to problemer samtidig. Enda flere problemer faktisk, kriminalitet og fattigdom vil gå ned samtidig.

Amerikanere er jordnære og hardtarbeidende folk, som ikke krever mye fra staten. En holdning som er ukjent for oss nordmenn. Derfor aksepterer de at det krever noe av dem for at situasjonen skal bli bedre. 

Anonymkode: 77324...d9d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om noen her så Debatten i går, men det gav for en gang skyld et nyansert bilde av situasjonen om toll.

Anonymkode: c2bb5...f90

Jeg så det. Syns det var god info. Jeg forstår litt mer nå. 

Anonymkode: d330d...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...