Anonym bruker Skrevet 30. mars #26 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kvitfjell ligger vel ikke på Vestlandet, vel? Anonymkode: f622f...c1a Da må det bære fler steder som heter det samme. De hadde jo alpinsenter på Vitfjell i OL på Lillehammer. Det car ikke på vestlandet. Anonymkode: 5bc38...550
Anonym bruker Skrevet 30. mars #27 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Kvitfjell ligger vel ikke på Vestlandet, vel? Anonymkode: f622f...c1a Kvitfjell i Sandane, er ikke det Vestlandet? Anonymkode: d8563...d94
Anonym bruker Skrevet 30. mars #28 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men det var ikke poenget mitt.... Anonymkode: 01fbd...0c0 Men det var mitt poeng, bruker man K er man over en times kjøring fra Oslo.. Anonymkode: d8563...d94
Anonym bruker Skrevet 30. mars #29 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg skjønner litt hva HI mener, og er delvis enig. Altså, man lærer kanskje ikke om hvor hver eneste stubbe er i vårt langstrakte land, men man lærer litt om dialekter. Hadde Kvitfjell ligget en times kjøring fra Oslo hadde den hett Hvitfjell. At den skrives med K og ikke H tilsier at den enten ligger på Vestlandet (som den gjør), eller nord på. Begge deler er langt over en times kjøring fra Oslo Anonymkode: d8563...d94 Øøø, Kvitfjell ligger så absolutt ikke på vestlandet, men Innlandet. Ligget ca 30 min fra Lillehammer nordover. Anonymkode: 6d6ba...d3c
Anonym bruker Skrevet 30. mars #30 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner litt hva HI mener, og er delvis enig. Altså, man lærer kanskje ikke om hvor hver eneste stubbe er i vårt langstrakte land, men man lærer litt om dialekter. Hadde Kvitfjell ligget en times kjøring fra Oslo hadde den hett Hvitfjell. At den skrives med K og ikke H tilsier at den enten ligger på Vestlandet (som den gjør), eller nord på. Begge deler er langt over en times kjøring fra Oslo Anonymkode: d8563...d94 Kvitfjell på Vestlandet? Fleiper du? Og ‘nordpå’ sier de heller ikke kvitt. Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #31 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Øøø, Kvitfjell ligger så absolutt ikke på vestlandet, men Innlandet. Ligget ca 30 min fra Lillehammer nordover. Anonymkode: 6d6ba...d3c Kvitfjell ligger i Ringebu kommune i Mdt-😉Gudbrandsdalen, ca 45 min. nord for Lillehammer. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #32 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kvitfjell ligger i Ringebu kommune i Mdt-😉Gudbrandsdalen, ca 45 min. nord for Lillehammer. Anonymkode: f622f...c1a Herlighet... Midt-Gudbrandsdalen. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #33 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Herlighet... Midt-Gudbrandsdalen. Anonymkode: f622f...c1a Arena for farts-øvelsene under Lillehammer-OL 1994. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 31. mars #34 Skrevet 31. mars Tenker du stednavn eller navn på anlegg? For om det er den nord for Lillehammer så heter det Kvitfjellet. Ikke Kvitfjell, og det er Kvitfjell både sør i landet, vest i landet og helt i nord. Tenker du på alpinanlegget så heter det Kvitfjell, men man lærer da sjelden alpinannleggnavn i geografi. Anonymkode: 9d404...58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå