Anonym bruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Alexandra Joner: "Jeg trodde Kvitfjell var en time unna Oslo." Hadde hun fritak fra geografi på skolen? https://www.gd.no/samlet-influenserne-i-kvitfjell-terningkast-6-til-gudbrandsdalen/s/5-18-2242793 Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Er nokså sikker på at jeg ikke lærte hvor Kvitfjell var i geografi på skolen. Men bor man i Oslo så burde man kanskje vite litt sånn ca hva som er innenfor en radius på en time. Anonymkode: 322e1...7f4
Anonym bruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Tuller du? Man lærer jo ikke avstand fra Oslo til alle destinasjoner i Norge i geografitimene😂 Dette var mer pinlig av deg enn av Joner. Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars De har geografi på skolen, men de lærer da ikke navnet på alle feriedestinasjoner i Norge og hvor langt unna de ligger Oslo 🙈 Vi pratet faktisk om det rundt middagsbordet her for ikke lenge siden. Har barn på 16 og 18 år og det var snakk om et prosjekt på skolen til den ene, hun kunne velge et valgfritt sted fra verdensarvlisten og skulle skrive en presentasjon om det. Så gikk samtalen videre rundt dette med geografi, hva de lærer på skolen om verdenskartet, verdensdeler, hovedsteder o.l., men at de fremdeles vet veldig lite om hva som er hvor osv. Hvordan vi som voksne i 40-årene vet mye mer, for vi har besøkt steder, lest om steder, sett steder i filmer osv og på den måten bygget opp vårt indre verdensbilde om du vil Vi bor lengst sør i Norge, og hadde jeg spurt min 16 åring om hvor Kvitefjell var hadde hun ikke hatt snøring. Vi har aldri vært der. Men hadde jeg spurt hvor Hoven er, så hadde hun visst det, for der har vi vært. Hadde jeg spurt en 16 åring i f.eks Bodø hvor Hovden var, hadde mest sannsynlig ikke denne kunne svart på det. Anonymkode: 24b0b...66b
Anonym bruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Jeg visste heller ikke hvor Kvitefjell er. Anonymkode: 01fbd...0c0
Anonym bruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Tuller du? Man lærer jo ikke avstand fra Oslo til alle destinasjoner i Norge i geografitimene😂 Dette var mer pinlig av deg enn av Joner. Anonymkode: 3085e...af7 Tenkte mer i retning av at man jo bør ha lært å forholde seg til et kart, ikke at man skal vite avstander verken til Kvitfjell eller Hovden. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tenkte mer i retning av at man jo bør ha lært å forholde seg til et kart, ikke at man skal vite avstander verken til Kvitfjell eller Hovden. Anonymkode: f622f...c1a Det finnes det ingen under 80 år som ikke klarer, med dagens GPS i alle telefoner og i de fleste biler er det virkelig ikke noe problem. Hennes "humoristiske" kommentar om at det var litt lenger å kjøre enn forventet så de måtte stoppe og kjøpe litt snacks betyr da overhodet ikke at hun ikke klarer sjekke et kart. Du leter etter ting å ta B-kjendisene på skjønner jeg, men det er du som fremstår litt latterlig her. Anonymkode: 24b0b...66b
Anonym bruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Tenkte mer i retning av at man jo bør ha lært å forholde seg til et kart, ikke at man skal vite avstander verken til Kvitfjell eller Hovden. Anonymkode: f622f...c1a Hadde hun sjekket hadde hun nok funnet ut av det. Dette var pinlig på dine vegne. Har du et stor behov for å føle deg bedre enn andre? Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars Jeg fikk 5,5 i snitt på videregående, og har mastergrad fra Universitetet i Oslo med B i snitt. Jeg vet ikke hvor Kvitfjell er. Anonymkode: b3877...cc7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #10 Skrevet 30. mars Ok. Jeg forstår at verdien av kunnskap om kart og eget lands geografi er utdatert. Noteres. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #11 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok. Jeg forstår at verdien av kunnskap om kart og eget lands geografi er utdatert. Noteres. Anonymkode: f622f...c1a Hahaha, du kan kritisere andre, men blir krenket når folk ikke hiver seg på 😂 Verdien av kart og geografi er ikke utdatert, men man kan da ikke forvente at man skal kunne alle stedsnavn i Norge og hvor de ligger. Nå har Joner vært på Kvitefjell og lært hvor det er, en ny kunnskap i hennes i dre geografikart. Anonymkode: 24b0b...66b
Anonym bruker Skrevet 30. mars #12 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ok. Jeg forstår at verdien av kunnskap om kart og eget lands geografi er utdatert. Noteres. Anonymkode: f622f...c1a Åh, så snurt! Hvis hun du henviser til hadde sett på kartet og så ikke skjønt hvor destinasjonen lå hadde det vært rart, men å kaste ut en kommentar om at det var lenger enn forventet var jo bare det - en spøkefull kommentar. Hadde du litt behov for å føle deg litt flinkere enn noen i dag? Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #13 Skrevet 30. mars Om man aldri har kjørt dit før så er det vel ingen som vet hvor langt unna alt er fra Oslo vel. Jeg er god i geografi men det betyr ikke at jeg automatisk klarer beregne korrekt kjøretid til alle steder. Anonymkode: 9efe3...194
Anonym bruker Skrevet 30. mars #14 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hahaha, du kan kritisere andre, men blir krenket når folk ikke hiver seg på 😂 Verdien av kart og geografi er ikke utdatert, men man kan da ikke forvente at man skal kunne alle stedsnavn i Norge og hvor de ligger. Nå har Joner vært på Kvitefjell og lært hvor det er, en ny kunnskap i hennes i dre geografikart. Anonymkode: 24b0b...66b Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Åh, så snurt! Hvis hun du henviser til hadde sett på kartet og så ikke skjønt hvor destinasjonen lå hadde det vært rart, men å kaste ut en kommentar om at det var lenger enn forventet var jo bare det - en spøkefull kommentar. Hadde du litt behov for å føle deg litt flinkere enn noen i dag? Anonymkode: 3085e...af7 Krenket? Snurt? Overhodet ikke! Jeg innser bare at jeg er gammeldags (og sikkert også gammel). Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #15 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Krenket? Snurt? Overhodet ikke! Jeg innser bare at jeg er gammeldags (og sikkert også gammel). Anonymkode: f622f...c1a Jeg er også gammel, men jeg skjønner ikke hva du forventer. Du forventer ikke at man skal vite alle avstander i et land, men at man skal kunne finne et kart og lære seg det. Ingen her forstår hvorfor du tror at Joner ikke klarer det? Hvorfor du tror at etter å ha kjørt dit en gang vet hun ikke hvor det er på norgeskartet? Anonymkode: 24b0b...66b
Anonym bruker Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Krenket? Snurt? Overhodet ikke! Jeg innser bare at jeg er gammeldags (og sikkert også gammel). Anonymkode: f622f...c1a Gammeldags? Det er vel ikke det man tenker, men veldig rart at du reagerer såpass på en fleipete kommentar. Kjenner du avstanden til alle småplasser i landet? Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Gammeldags? Det er vel ikke det man tenker, men veldig rart at du reagerer såpass på en fleipete kommentar. Kjenner du avstanden til alle småplasser i landet? Anonymkode: 3085e...af7 Mange, men selvfølgelig ikke "alle", jeg har ikke Drillo-nivå. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #18 Skrevet 30. mars Vet du hvor Hallingskarvet skisenter er? Anonymkode: 12097...431
Anonym bruker Skrevet 30. mars #19 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Vet du hvor Hallingskarvet skisenter er? Anonymkode: 12097...431 Ja, sånn omtrent. Må jo kjøre opp Hallingdal, et stykke forbi Ål og inn en sidedal. Tror det er Hovet som er (var?) poststed, der er kanskje et lite sentrum der. Ligger på nordsiden av Hallingskarvet, vel? Tipper det tar bortimot fire timer dit, fra sentralt i Oslo. Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #20 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ja, sånn omtrent. Må jo kjøre opp Hallingdal, et stykke forbi Ål og inn en sidedal. Tror det er Hovet som er (var?) poststed, der er kanskje et lite sentrum der. Ligger på nordsiden av Hallingskarvet, vel? Tipper det tar bortimot fire timer dit, fra sentralt i Oslo. Anonymkode: f622f...c1a 😂 Anonymkode: 3085e...af7
Anonym bruker Skrevet 30. mars #21 Skrevet 30. mars Jeg skjønner litt hva HI mener, og er delvis enig. Altså, man lærer kanskje ikke om hvor hver eneste stubbe er i vårt langstrakte land, men man lærer litt om dialekter. Hadde Kvitfjell ligget en times kjøring fra Oslo hadde den hett Hvitfjell. At den skrives med K og ikke H tilsier at den enten ligger på Vestlandet (som den gjør), eller nord på. Begge deler er langt over en times kjøring fra Oslo Anonymkode: d8563...d94
Anonym bruker Skrevet 30. mars #22 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner litt hva HI mener, og er delvis enig. Altså, man lærer kanskje ikke om hvor hver eneste stubbe er i vårt langstrakte land, men man lærer litt om dialekter. Hadde Kvitfjell ligget en times kjøring fra Oslo hadde den hett Hvitfjell. At den skrives med K og ikke H tilsier at den enten ligger på Vestlandet (som den gjør), eller nord på. Begge deler er langt over en times kjøring fra Oslo Anonymkode: d8563...d94 Sier kvit i Telemark og. Anonymkode: 01fbd...0c0
Anonym bruker Skrevet 30. mars #23 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sier kvit i Telemark og. Anonymkode: 01fbd...0c0 Som også er mer enn en times kjøring fra Oslo... Anonymkode: d8563...d94
Anonym bruker Skrevet 30. mars #24 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner litt hva HI mener, og er delvis enig. Altså, man lærer kanskje ikke om hvor hver eneste stubbe er i vårt langstrakte land, men man lærer litt om dialekter. Hadde Kvitfjell ligget en times kjøring fra Oslo hadde den hett Hvitfjell. At den skrives med K og ikke H tilsier at den enten ligger på Vestlandet (som den gjør), eller nord på. Begge deler er langt over en times kjøring fra Oslo Anonymkode: d8563...d94 Kvitfjell ligger vel ikke på Vestlandet, vel? Anonymkode: f622f...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars #25 Skrevet 30. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Som også er mer enn en times kjøring fra Oslo... Anonymkode: d8563...d94 Men det var ikke poenget mitt.... Anonymkode: 01fbd...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå