Gå til innhold

Kunne mannen din oppdratt barna alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hadde resultatet blitt like bra? Alt fulgt opp, ingen unnskyldninger om at "pappa mener det jo godt, han bare glemte", klær og utstyr og nærhet og tilstedeværelse?

Anonymkode: 211ef...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne han. Klærne hadde nok ikke matchet i samme grad, men de hadde vært riktig kledd, hatt med det de trenger på skole og trening og vært der de skulle til enhver tid. 

Selv om vi har en slags fordeling i hverdagen kan begge ta over hverandres oppgaver uten problem. 

Skrevet

Om jeg brått hadde falt bort eller blitt satt ut av spill så hadde han nok det. Han hadde nok ikke gjort alt helt som jeg hadde tenkt, men barna hadde vært rene, mette og deltatt på alt de skulle, og kanskje vært litt ekstra bortskjemte. 

Anonymkode: f65c9...77d

Skrevet

Han kunne nok, men jeg resultatet hadde nok blitt et annet. Jeg tror ikke det ville blitt i kategorien omsorgssvikt, det hadde nok blitt mindre oppfølging av det meste.

Anonymkode: e668d...d99

Skrevet

Ja, det hadde han fint klart. Største forskjellen hadde blitt maten, hadde nok blitt litt mer halvfabrikata og litt mindre utvalg av grønnsaker. 

Skrevet

Ja

Men det hadde vanket mye dyrere gaver, og ikke særlig skille på om gavene kjøpes til hverdags eller jul/bursdag

Han hadde fikset alt i siste liten, bursdager, jul, innkjøp av vinterklær i det det snør osv.

Og huset hadde vært fullt av klær som er for små, påske/jule-pynt hadde han kjøpt inn nytt hvert år, for han hadde ikke husket hva som allerede finnes i huset. 

All rydding generelt hadde vært å putte ting i en haug et sted. Badet hadde aldri blitt vasket, det ville vært et lag av støv og skitt under sofaer og senger, på alle hyller og flater. (han støvsuger og vasker ellers hele huset jevnlig av seg selv, så fokuserer jeg heller på renholdet han ikke ser).

Alle søsknene hans fungerer helt likt, og han innbiller seg at søsteren er verst stilt (det huset flyter over). Det han ikke skjønner er at han og brødrene har kvinner i sitt liv som gjør alt det andre. 

Så, vi er et typisk hjem hvor vi er likestilt på det første og andre skiftet, men hvor jeg har et tredje skift når han synker ned o godstolen foran TV-en.

Men ungene hadde fått rene klær, mat til faste tider, oppfølging av skolearbeid, åpent hjem for alle venner og masse kjærlighet hvor kosing og klemming fordeles raust uavhengig av barnets kjønn. Og han er god på å ta de med på tur, lære de å snekre (både jente og gutt) og generelt ta de med inn i sine gjøremål). 

Så ungene hadde fått en bra barndom. 

Anonymkode: acf0a...11e

Skrevet

Det er flaut å si det: NEI,PÅ INGEN MÅTE! 

Enten hadde barna tatt vare på han, eller så hadde de blitt fjernet av Barnevernet. Så jeg holder ut noen år til, fordi jeg vet at om jeg dør nå blir barna mine spredd for alle vinder. 

Anonymkode: 2fe8b...d14

Skrevet

Om jeg hadde dødd hadde han klart det, men resultatet hadde ikke blitt det samme.

Han er en veldig praktisk mann, som heller ikke er redd for å la ungene ta ansvar selv, så de hadde nok blitt selvstendige og praktiske voksne 

Men jeg vil påstå at jeg kjenner ungene bedre enn han. De prater mer med meg rett og slett. Pappa kan hjelpe med leksene, kjøre de på trening, spille et brettspill eller ta de med på skitur, men de nære samtalene har de med meg.

Så de ville helt klart manglet noe.

Anonymkode: 33a43...36a

Skrevet

Han hadde garantert gjort de annerledes enn vi gjør til sammen, og det samme hadde nok skjedd om han ble borte.  Jeg hadde gjort det på min måte.  Ikke fordi det ene er bedre eller dårligere enn det andre, men fordi det er forskjell på oss og så ville jo også utgangspunktet vært annerledes om vi bare var en.  Noe ville de nok manglet, men det hadde de / vi nok levd helt fint med. Når jeg er hjemme alene med ungene en helg, så er den helga annerledes enn om mannen er hjemme alene med dem.  Ikke vidt forskjellig, men forskjellig.  Alt annet ville ha vært rart.

Anonymkode: 59f03...e13

Skrevet

Han hadde måttet gjøre endel justeringer med jobb. De hadde fått alt de trengte og full oppfølging. Masse kjærlighet, men jeg er redd de hadde blitt litt fucka holdningsmessig. Han er en ekstrem mennesketype. 

Anonymkode: 42848...3e0

Skrevet

Ja. De hadde blitt fine, empatiske mennesker. 

Skrevet

Nei. 

Ham følger ikke opp lekser, sykdom og medisin hos ene barnet, legetime, vaksiner og kjøper ikke klær til de. Datteren min kom hjem fra skolen og var dritflau fordi hun måtte låne en av trusene til broren siden hun ikke hadde truser hos pappa. 

Han er en dust, og greier såvidt å ta var epå seg selv. 

Anonymkode: 9934b...961

Skrevet

Ja, og det skulle ikke forundret meg om det ble enda mer effektivt. Selv om det beste er å være to.

Anonymkode: 14b50...722

Skrevet

Det er rart å lese om folk som får barn med menn som ikke virker! Jeg hadde ikke klart å sove om natten om jeg trodde at mannen ikke kunne tatt seg av barn og hjem om jeg ble borte. 

Anonymkode: c71b8...8d2

Skrevet

Ja, det er klart at han kunne, men resultatet hadde ikke blitt det samme, men antagelig like bra. Det hadde nok gått mest utover han selv å vite at han måtte ha ansvar for alt det som jeg passer på og gjør i hverdagen, så jeg tror han ville blitt både stressa og sliten. Han er ikke like god som meg på å plukke opp når det er noe med ungene, men det ville nok ordnet seg allikevel. Det ville også blitt langt mer sport og mindre musikk i livene deres, men jeg ser jo at fotballfans lever ålreite liv de også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er rart å lese om folk som får barn med menn som ikke virker! Jeg hadde ikke klart å sove om natten om jeg trodde at mannen ikke kunne tatt seg av barn og hjem om jeg ble borte. 

ja jøss jeg er enig. Jeg hører om mødre som sier de ikke kan gå/dra noen steder, for far kan ikke være alene med de 3 barna. Ja hva hvis mor gud forby skulle dø eller de blir skilt. Hva gjør far da? Er det bestemor som må ta ungene da?

Anonymkode: 0879b...883

Skrevet

Min mann hadde klart å oppdratt barna alene i aller høyeste grad. Men med kun en foreldre vil de jo miste en del fra den andre uansett. Barna mine er rå i slalombakken fordi jeg har vært en pådriver, det kunne mannen aldri ha gjort da han ikke har interesse. Barna har også hugget ved og skrudd på motor med far, som de aldri hadde fått om det kun var jeg som hadde oppdratt de. De får verdier hos begge når vi er to. 

Anonymkode: ab040...3ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lett å si, men så er det vel ofte slik at man ikke ser sånne ting før man sitter der med barn. Gradvis blir det mer og mer etterhvert som man får flere barn. Man vet virkelig ikke alt om folk før situasjonen er der. Jeg trodde jeg flytta sammen med en ansvarsfull likeverdig voksen, så får vi barn og det viser seg at han overhodet ikke skjønner omfanget av hva det vil si å oppdra barn. Jeg gjorde nok heller ikke det, men forskjellen på oss er at jeg tar det ansvaret som kreves av meg. Han derimot, forventer å få det tildelt. 

For å svare på hi sitt spørsmål, så hadde nok det gått fint om han MÅTTE. 

Anonymkode: 97195...0fc

Skrevet

Nei.. men nå blir vi skilt så må må han jo ha de litt alene.

Han er utrolig glemsk, og har overhodet ikke kontroll på klær eller avtaler og datoer/tider, så det blir nok mye glemt, og ikke alltid riktig klær.

Han har også mangel på empati, omsorg og tålmodighet så det blir jo spennende. I tillegg liker han ikke forpliktelser og ansvar, og ser kun sine behov. Feks skal han sove om natten, ikke dulle med barn som har hatt mareritt og er redde.

Barna er heldigvis så store at de kan sifra og jeg tror nok de ikke vil bo så mye hos ham etterhvert. 

Anonymkode: bda8d...486

Skrevet

Ja, jeg håper det. Han hadde ikke gjort det slik jeg ville gjort det, men det hadde vært mer en bra nok. Det viktigste er at de får støtten de trenger og blir lært å fungere i samfunnet. De er store nok til å ordne fortelle hva de vil ha av klær, kan lage seg mat og spiser det meste, og klarer å rydde etter seg selv.

Anonymkode: ae59b...7f6

Skrevet

Det hadde han nok klart veldig bra. Men som en annen her skrev, hadde det blitt enklere mat: mer halvfabrikata. Han er den mest organiserte og ryddige av oss, og også den mest tålmodige med barna. En veldig god pappa

Anonymkode: 29f7f...635

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Og hadde resultatet blitt like bra? Alt fulgt opp, ingen unnskyldninger om at "pappa mener det jo godt, han bare glemte", klær og utstyr og nærhet og tilstedeværelse?

Anonymkode: 211ef...80a

NEI! Det hadde ALDRI i livet fungert.

Anonymkode: 2283b...db0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

ja jøss jeg er enig. Jeg hører om mødre som sier de ikke kan gå/dra noen steder, for far kan ikke være alene med de 3 barna. Ja hva hvis mor gud forby skulle dø eller de blir skilt. Hva gjør far da? Er det bestemor som må ta ungene da?

Anonymkode: 0879b...883

Ja. Da må noen andre overta de.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja. Da må noen andre overta de.

Hvorfor? Hva mangler det mannen som ikke kan ta seg av egne barn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja, og det skulle ikke forundret meg om det ble enda mer effektivt. Selv om det beste er å være to.

Anonymkode: 14b50...722

Hvorfor er du så lite effektiv?

Anonymkode: 45952...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...