Anonym bruker Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Dere som står i vanskelige utfordringer (som alvorlig sykdom i familien over tid) - Hvor finner dere oppmuntring og noen/ noe som kan muntre dere opp? Jeg er tydeligvis i en fase av livet, der mange får utfordringer. Tidligere har jeg hatt mine friminutt med hyggelige treff med venner der vi har snakket om løst og fast og funnet på kjekke ting sammen. Nå opplever mange alvorlige ting i livet. Det er da dette man snakker om når man treffes (uansett om man er på tomannshånd eller sammen i en gruppe). Dette har pågått i flere år nå. Jeg lytter og er der for de andre. Nå har dette pågått så lenge at for å fortsatt kunne klare å være en ressurs i dere liv og vanskelige periode trenger jeg nå etterhvert også noe oppmuntrende. Noen som har tips til hvor jeg kan hente noe oppløftende? Jeg har ikke så mye fritid så det er ikke rom for noe tidkrevende. Anonymkode: 31a25...add
Anonym bruker Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Jeg er kronisk syk, og er mye alene. Jeg lever i min egen boble. Orker ikke være med venner eller gå ut. Det som gir meg glede, er å dra på konserter. ( én gang i året.) Der er musikken i fokus, ikke tid eller mulighet til å snakke om sørgelige ting. Alene så liker jeg å se på engelsk krim. Hadde jeg hatt ork, hadde jeg lest flere bøker og gått flere turer. Finne nye steder i området. Nå har det vært veldig tungt, så jeg googlet healing trauma meditasjon. Varer ca. 20 min, jeg finner ro og behag, sovner og våkner med mer energi og ro. Det synes jeg er oppkvikkende. Anonymkode: 3ffb8...3eb
Anonym bruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Henger meg på tråden din og håper på svar. Det er hvertfall viktig å få pause fra det man står i. Føler du at det ikke er plass til deg og dine ting i vennegjengen? Kanskje du alltid har vært en som lytter og har tatt den rollen? Jeg står selv i mitt livs største kaos, og for meg er sykmelding det eneste som fungerer. Å vært på jobb nå? Kunne ikke tenkt meg noe verre. Jeg kopler ut når jeg finner noe bra på tv eller en god podcast. Også skravle i tlf med venner, men blir som du sier mest snakk om det vi alle står i på hvert vårt. Mye sitter i hodet, prøve å ta en dag ad gangen og ikke tenke så langt frem. Jeg har en syk far som mest sannsynlig går bort dette året. Dette på toppen av andre ting. Hjernen er over loaded. Så det handler mest om å komme meg gjennom. Anonymkode: 380a3...237
Anonym bruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Jeg går eller løper i skogen. Anonymkode: 5c4a4...810
Anonym bruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Stort sett fra musikk. Jeg bruker det til å regulere humøret mitt, eller bare for å få hjernen til å være stille et øyeblikk. Hører på alt mulig. Jeg er mye dårlig og orker minimalt med sosial omgang utenfor det jeg må. Har heldigvis noen venner som forstår dette og er litt like, så selv om vi ikke møtes mye, holder vi sporadisk kontakt, stor sett via morsomme memes el. Og noen ganger korte statusoppdateringer og godord. Anonymkode: 96f71...5c2
Anonym bruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Les denne Aftenposten-artikkelen hvor tre lykkeforskere deler helt enkle grep som gjør godt. https://www.aftenposten.no/verden/i/dRB9kA/de-er-tre-av-nordens-fremste-lykkeforskere-her-er-tipsene-deres Anonymkode: c2873...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå