Gå til innhold

Hva er det med enkelte hundeeiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hannhund.
Som alle andre hannhunder blir han litt gal når det er tisper i området med løpetid, men som regel er det ikke noe stort problem.

Så er det eierne av enkelte av disse tispene som virkelig ikke tenker seg om.
Vi var ute og gikk her før i dag, og måtte noen som var ute med sin tispe som han pleier å få hilse på og leke litt med.
De hilste som vanlig, og tullet. Så sier eieren av tispen etter at de hadde snust på hverandre i en 5 minutters tid, at han ikke får lov til hilse mer siden han begynner å bli litt ivrig og hun har løpetid.

Dette er ikke første gangen vi opplever det.
Hva er det med disse tispeeierne som bare tenker på at hunden dere ikke skal bli gravid og ikke lengre enn det?
Altså, når en hannhund først har fått lov til å hilse på ei løpsk tispe blir han enda mer gal enn vanlig, piper og vil ut hele tiden for å lete etter henne flere dager etterpå.
Hvorfor kan de ikke bare si at hun har løpetid når man nærmer seg, og ikke la dem hilse?

Anonymkode: 5f1fd...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok aldri hatt hannhund selv og har ingen idé om hvordan de blir etter å ha luktet løpetid 🙈

Jeg har hannhund selv og har måttet lære opp svogeren min skikkelig, han tok med sin løpske tispe på besøk til oss. Hundene våre pleier jo leke sammen, og det er ikke noe problem at hun er med hit, men kan selvfølgelig ikke det når hun har løpetid!

Anonymkode: 0592a...ac1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De har nok aldri hatt hannhund selv og har ingen idé om hvordan de blir etter å ha luktet løpetid 🙈

Jeg har hannhund selv og har måttet lære opp svogeren min skikkelig, han tok med sin løpske tispe på besøk til oss. Hundene våre pleier jo leke sammen, og det er ikke noe problem at hun er med hit, men kan selvfølgelig ikke det når hun har løpetid!

Anonymkode: 0592a...ac1

Jeg sier jo i fra, men da er det liksom bare "å ja", og så virker det ikke som om de forstår det.
Er langt i fra alle tispeeiere det gjelder, men har begynt å holde kalender på noen av dem for å vite sånn cirka når de forventer å få løpetid..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har en hannhund.
Som alle andre hannhunder blir han litt gal når det er tisper i området med løpetid, men som regel er det ikke noe stort problem.

Så er det eierne av enkelte av disse tispene som virkelig ikke tenker seg om.
Vi var ute og gikk her før i dag, og måtte noen som var ute med sin tispe som han pleier å få hilse på og leke litt med.
De hilste som vanlig, og tullet. Så sier eieren av tispen etter at de hadde snust på hverandre i en 5 minutters tid, at han ikke får lov til hilse mer siden han begynner å bli litt ivrig og hun har løpetid.

Dette er ikke første gangen vi opplever det.
Hva er det med disse tispeeierne som bare tenker på at hunden dere ikke skal bli gravid og ikke lengre enn det?
Altså, når en hannhund først har fått lov til å hilse på ei løpsk tispe blir han enda mer gal enn vanlig, piper og vil ut hele tiden for å lete etter henne flere dager etterpå.
Hvorfor kan de ikke bare si at hun har løpetid når man nærmer seg, og ikke la dem hilse?

Det merker han uansett hvis dere passerer hverandre eller lufter hundene i samme område.

Anonymkode: d350c...836

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det merker han uansett hvis dere passerer hverandre eller lufter hundene i samme område.

Anonymkode: d350c...836

Det skriver jeg også, han merker det helt klart, men får han hilse blir det mye, mye verre.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...