Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dør snart av det jeg tror er plantar fascitt.. det er altså så vondt, og jeg sliter med å få det bedre. Til nå har jeg:

-tatt pause fra all løping, og jeg forsøker å gå så lite som mulig. 

-bruke de beste skoene jeg har

-tøy mange ganger om dagen

-massere hælen mot en ball 

Jeg blir sprø. Hva er dine beste tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaitline. Gikk med de i to år, så meg aldri tilbake. 

Skrevet

Her funket kun shockwaves som kiropraktor behandlet meg med. 6 behandlinger og foten var ikke vond lenger. Dette er 8 år siden har ikke fått tilbakefall.

Anonymkode: ba93d...533

Skrevet

Trykkbølgebehandling

Anonymkode: 240c8...021

Skrevet
Blop skrev (24 minutter siden):

Gaitline. Gikk med de i to år, så meg aldri tilbake. 

Er det sko? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Her funket kun shockwaves som kiropraktor behandlet meg med. 6 behandlinger og foten var ikke vond lenger. Dette er 8 år siden har ikke fått tilbakefall.

Anonymkode: ba93d...533

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Trykkbølgebehandling

Anonymkode: 240c8...021

Takk for tips! Det skal jeg undersøke om finnes her jeg bor. 

Skrevet

Trykkbølgebehandling er gull. Jeg fikk det hos min lokale fysioterapeut. Trengte ikke så mange behandlinger heller, og er faktisk helt bra nå.

Anonymkode: 7efb1...274

Skrevet
Optatium skrev (1 minutt siden):

Er det sko? 

Ja, selges ihvertfall på Enklere liv. Prøv å google.  Jeg har kjøpt de på vanlige skobutikker og. 

Skrevet

Jeg prøvde også trykkbølgebehandling, men hos meg hadde det ingen effekt. Men det er verdt et forsøk, for mange har god hjelp av det. Har dere en fysioterapeut som jobber mot idretten har de garantert et sånt apparat, de bruker det på stive idrettsmuskler også.

Ellers er det så myke sko som mulig, med god demping. Jeg syntes Sketchers fungerte godt i den perioden, og aldri gå barbeint. Happy flops var faktisk gull, for de er så mye i sålen. Sko hele dagen, inne og ute.

Det går jo over til slutt, men det varer satans så lenge 🙈

God bedring.

Anonymkode: 7d196...68c

Skrevet

Jeg elsker å gå barbeint😭 

Tjukke såler er notert, skal sjekke opp det. Trykkbølge var nesten 900kr pr gang, det har jeg ikke råd til akkurat nå. 

Takk for alle råd! 

Skrevet
Optatium skrev (25 minutter siden):

Jeg elsker å gå barbeint😭 

Tjukke såler er notert, skal sjekke opp det. Trykkbølge var nesten 900kr pr gang, det har jeg ikke råd til akkurat nå. 

Takk for alle råd! 

Det ville jeg sjekket på nytt, jeg betalte ikke så mye altså. Jeg gikk til en helt vanlig fysikalsk klinikk som hadde et slikt apparat, betalte ikke mer for å bruke det enn for en vanlig fysioterapeuttime.

Sjekk flere steder, ring rundt på mandag og spør alle fysioterapeutene i distriktet.

Du kan gå barbeint og i sokkelesten når det går over, men akkurat mens det står på må du ha en myk "pute" mellom hælen og gulvet, så myk som mulig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det ville jeg sjekket på nytt, jeg betalte ikke så mye altså. Jeg gikk til en helt vanlig fysikalsk klinikk som hadde et slikt apparat, betalte ikke mer for å bruke det enn for en vanlig fysioterapeuttime.

Sjekk flere steder, ring rundt på mandag og spør alle fysioterapeutene i distriktet.

Du kan gå barbeint og i sokkelesten når det går over, men akkurat mens det står på må du ha en myk "pute" mellom hælen og gulvet, så myk som mulig.

Har sjekket tre klinikker i nærområdet😩

men skal finne innesko!

Skrevet

Ikke flate sko. Ved å gå med litt høyere sko flytter du belastningen til framfot og hælen får hvile. 
Kjøp såler på skobutikk og klipp ut en kile i hæl der sena går slik at det ikke er noe press mot sena. 
Holdt på i to år med den driten så laget min fotpleier en slik såle til meg. Billig skumgummi såle. To uker senere var jeg nesten bra. 

Anonymkode: 57bda...82a

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ikke flate sko. Ved å gå med litt høyere sko flytter du belastningen til framfot og hælen får hvile. 
Kjøp såler på skobutikk og klipp ut en kile i hæl der sena går slik at det ikke er noe press mot sena. 
Holdt på i to år med den driten så laget min fotpleier en slik såle til meg. Billig skumgummi såle. To uker senere var jeg nesten bra. 

Anonymkode: 57bda...82a

Takk for godt tips! 

Skrevet

Uff, det der er så vondt! ❤️

Mitt beste tips er faktisk å teipe foten med sånn hvit teip man får kjøpt på apoteket. De har to typer, ene tåker jeg ikke. Man kan spørre der. 

Det hjalp så utrolig mye. Fins sikkert video av hvordan man teiper.  Lærte det hos fysio.

Anonymkode: 23e6c...2ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mitt beste tips er faktisk å teipe foten med sånn hvit teip man får kjøpt på apoteket. De har to typer, ene tåker jeg ikke. Man kan spørre der. 

Det hjalp så utrolig mye. Fins sikkert video av hvordan man teiper.  Lærte det hos fysio.

Pluss en liten hæl såle kjøpt på sportsbutikken.  

Skrevet

Såle mot plantar fascitt i skoa og bruk sko inne, også hjemme hos deg selv. 

Kjedelig å ha, tar gjerne lang tid å bli kvitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hørt om taping, men ikke prøvd selv. Skal se etter det også, takk! 

Skrevet

Jeg håper at de som klager slik på forumet ser denne tråden også. Dette er forumet på sitt beste, og slik det vanligvis er. 

Håper du finner noe som hjelper snart. God bedring!

Anonymkode: 83fce...d9f

Skrevet

Har en sønn med veldige hælplager. Takker for mange gode råd ❤️

Anonymkode: 0ff3c...e28

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg håper at de som klager slik på forumet ser denne tråden også. Dette er forumet på sitt beste, og slik det vanligvis er. 

Håper du finner noe som hjelper snart. God bedring!

Anonymkode: 83fce...d9f

Her var det masse gode råd! 
Nå har jeg bestilt hælpute og såler, og foten er tapet. Håper på bedring! 
Opplever generelt at det er mye bra med dette forumet, mye god hjelp å få :)

Skrevet

Jeg kjøpte nattskinne på apoteket utviklet til formålet for å strekke ut foten. Kjøpte innleggsåler på xxl sport beregnet til plantar fascitt. I tillegg fikk jeg betennelsesdempende og smertestillende tabletter hos legen. Tok ikke mer enn et par måneder å bli bra. Skinnen brukte jeg bare noen uker og sålene bruker jeg forebyggende.  

Anonymkode: f3953...714

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...