Gå til innhold

Noen som har opplevd Airbnb svindel?

Anbefalte innlegg

Leide en Airbnb leilighet i tre netter denne uka sammen med min samboers foreldre som er over 80 år. Vi tilbrakte dagene ute og sov i leiligheten om natta. En halvtime etter at vi hadde forlatt leiligheten, fikk jeg en melding fra verten. Han lurte på hva i all verden som hadde skjedd med leiligheten, fordi den var full av skader. De mener at hele leiligheten må males om etter vårt opphold og han vil ha 20 000 kr. Vi har ikke skadet noe i leiligheten og etterlot den akkurat i samme stand som da vi ankom. Kan Airbnb kreve 20000 kroner av meg? 

Anonymkode: 3602b...cef

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453425-noen-som-har-opplevd-airbnb-svindel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Kjenner» en som leide ut via Airbnb, og det s»å det bombet ut etter at gjestene hadde reist. Det var gris, møkk og søppel over alt. Vaskingen kostet 5000kr. Han fikk det ikke dekket fordi leier mente det var tull

Anonymkode: 8496d...a19

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Kjenner» en som leide ut via Airbnb, og det s»å det bombet ut etter at gjestene hadde reist. Det var gris, møkk og søppel over alt. Vaskingen kostet 5000kr. Han fikk det ikke dekket fordi leier mente det var tull

Han her dokumenterte med bilder da. Det også 30 min etter at gjestene dro

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alltid lurt å ta bilder av leiligheten før en reiser, er fort mye svindel. Vi tar bilder på hotellrom og når vi reiser, mye for å passe på at ting ikke er glemt da….

Anonymkode: f5f62...56c

Ja, skulle gjort det. Har noen bilder, men ikke fra inni skuffer, vinduskarmer og trappetrinn. Hater å bli lurt. 

Anonymkode: 3602b...cef

Ikke gjennom air bnb, men booking.com

Vi leide leilighet i en by i Norge. 14 dager etter vi hadde vært der fikk vi krav på 6000,- med påstand om at vi hadde ødelagt et vindu. Vi skrev forklaring til booking at vinduet var slikt ved ankomst, og at huseier må ha visst om det. Har ikke hørt mer om saken siden. Vi tok en del bilder av leiligheten ved ankomst, da det var ganske mange skader der som vi ikke ville ha skylden for.

Anonymkode: 3f83a...640

Annonse

Nei men har opplevd at en utleier prøvde seg på å belaste oss for vasking gjennom novasol. Vi forlot feriehuset renere enn da vi kom. Når vi ikke sa oss enige i kravet forfulgte han det ikke videre. Jeg gjetter at noen gjør dette med ujevne mellomrom for å øke inntekten på utleie. Noen blir nok sikkert så forskrekket at de punger ut med en gang. Eldre er lettere å lure.

Anonymkode: c582c...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...