Gå til innhold

Norge er på feil vei innenfor flere sektorer

Anbefalte innlegg

Tror dere oppriktig på at en lege, lærer, offentlig ansatt etc. ikke kan være slu? Komme med løgn, feil informasjon og være ett rasshøl? Er det helt utenkelig? 
Har en situasjon her der en lege har oppført seg kritikkverdig på et sykehus overfor en pasient. Jeg tok tak i det, og fikk feilaktig informasjon og løgner. Et annet familiemedlem tok også tak i det og legen gav seg. På et pasientmøte ble et familiemedlem nektet av legen til å delta selv om pasienten krevde dette. Legen ba familiemedlemmet fjerne seg fra avd.  Alt av samtaler mellom pasient lege, pasient andre leger er spilt inn på lydbånd. 
Dette kommer til å bli en sak i ettertid når pasienten har kommet seg. 
Ser her inne at det er mange som har stor tro på leger og sykepleiere, lærere og myndigheter og ikke kan tenke seg at de kan være så kyniske og komme med løgn. 
Må være enkelt å være så naive. 
Ser også saker som ruller opp i mediene om barnevern. Der ansatte på bup ble tatt i løgn, og benekter selv med lydopptak. Nå går det en sak om dette i Nord. 

Anonymkode: ee108...06b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvor mange tråder skal du egentlig lage om hvor forferdelige ansatte rundt omring er, den ene historien etter den andre. Du er utrolig bitter og sint.

Anonymkode: 8a5ac...78d

Pust med magen, det er nok andre enn meg som også oppretter tråder 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sett en enste som påstår at det ikke finnes dårlige personer i alle yrker. 

Anonymkode: ac11e...4a0

Ser en tråd som ble opprettet i dag om en lærer som er på bærtur. Ser de fleste har vanskelig for å forstå at en lærer kan trå feil. Nesten utenkelig 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Saken som går i nord handler jo om en bestemor det har klikket for! Ikke om barnevern og BUP som lyver

Anonymkode: f6e45...6e5

Ser ikke annet enn ei bestemor som avdekker løgn av bup ansatte og et barnevern som plasserer et barn som er utsatt for overgrep av far - hos far. Å belyse kritikkverdige forhold er straffbart, men å begå overgrep, og lyge i retten som bup ansatte gjorde er ikke straffbart. Det ble det kose program og stakkars meg i NRk program. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og så så pussig at hele verden er slu og løgnaktig overfor akkurat deg og din familie, dere som virker så sympatiske og oppegående og ikke det minste dysfunksjonelle 😂.

Anonymkode: 0db61...660

Oii.. det var litt av et innlegg 

Annonse

Selvfølgelig finnes det leger som er drittsekker. Vi har jo blant annet et nydelig eksemplar av slaget representert ved en tidligere kommunelege i Frosta.

Dårlige lærere, inkompetente rørleggere, kriminelle politimenn, late kommuneansatte, frekke ped.ledere osv. - det finnes dårlige epler i alle kriker og kroker. Samtidig tror jeg de fleste gjør en god jobb og ønsker å gjøre sitt beste for pasienter/kunder/elever. Dersom man alltid har piggene ute pga en dårlig opplevelse tror jeg det er selvforsterkende og man vil oppleve mer negativitet.

Anonymkode: f1e09...6c7

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tror dere oppriktig på at en lege, lærer, offentlig ansatt etc. ikke kan være slu? Komme med løgn, feil informasjon og være ett rasshøl? Er det helt utenkelig? 
Har en situasjon her der en lege har oppført seg kritikkverdig på et sykehus overfor en pasient. Jeg tok tak i det, og fikk feilaktig informasjon og løgner. Et annet familiemedlem tok også tak i det og legen gav seg. På et pasientmøte ble et familiemedlem nektet av legen til å delta selv om pasienten krevde dette. Legen ba familiemedlemmet fjerne seg fra avd.  Alt av samtaler mellom pasient lege, pasient andre leger er spilt inn på lydbånd. 
Dette kommer til å bli en sak i ettertid når pasienten har kommet seg. 
Ser her inne at det er mange som har stor tro på leger og sykepleiere, lærere og myndigheter og ikke kan tenke seg at de kan være så kyniske og komme med løgn. 
Må være enkelt å være så naive. 
Ser også saker som ruller opp i mediene om barnevern. Der ansatte på bup ble tatt i løgn, og benekter selv med lydopptak. Nå går det en sak om dette i Nord. 

Hva er poenget ditt?

Anonymkode: d1348...5c2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig finnes det leger som er drittsekker. Vi har jo blant annet et nydelig eksemplar av slaget representert ved en tidligere kommunelege i Frosta.

Dårlige lærere, inkompetente rørleggere, kriminelle politimenn, late kommuneansatte, frekke ped.ledere osv. - det finnes dårlige epler i alle kriker og kroker. Samtidig tror jeg de fleste gjør en god jobb og ønsker å gjøre sitt beste for pasienter/kunder/elever. Dersom man alltid har piggene ute pga en dårlig opplevelse tror jeg det er selvforsterkende og man vil oppleve mer negativitet.

Anonymkode: f1e09...6c7

I min kommune er alle rotne epler samlet i samme kommune. Når det er kulturen gjennom årene blir det en ukultur, som mange ikke reagerer like sterkt på fordi en ikke vet om annet. 
For noen uker siden gjorde rektoren på en skole her et stort overtramp mot en elev. Mora ble forbannet, men fikk til svar fra kontaktlærer at ja, dette var ikke bra, men du vet jo rektor.. han er bare slik. 
Når «han/ hun er bare slik» så er det ganske skummelt. Hadde dette gjaldt mitt barn hadde jeg gått rett på kontoret hans og spurt hva helvete han holder på med. 

Rhapsody in blue skrev (24 minutter siden):

Jepp, det har jo både Martin Bech Holte sagt, samt Sintef sjefen gikk jo ut i dag og kritiserte. Jeg tror mange er enig med HI, meg inkludert.

I enkelte jobber blir man ikke ansatt om man ikke er et rævhøl. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

I enkelte jobber blir man ikke ansatt om man ikke er et rævhøl. 

Det er sant. Første spørsmål om du vil bli politiker er jo: Stjeler du? Lyver du? Fusker du? Drikker du? Om man ikke svarer ja på dette, kommer man seg ikke inn i politikken.

Rhapsody in blue skrev (2 minutter siden):

Det er sant. Første spørsmål om du vil bli politiker er jo: Stjeler du? Lyver du? Fusker du? Drikker du? Om man ikke svarer ja på dette, kommer man seg ikke inn i politikken.

Slik er det! Og spesielt jobber der man har makt. Jobber selv innen et yrke der vi har en form for makt, og har slanket flere av mine kollegaer som vil ha litt spenning i hverdagen sin ved å nøre opp under andre for å bruke makt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Slik er det! Og spesielt jobber der man har makt. Jobber selv innen et yrke der vi har en form for makt, og har slanket flere av mine kollegaer som vil ha litt spenning i hverdagen sin ved å nøre opp under andre for å bruke makt. 

Alle trpåene dine er så fasinerende å lese. Du  og din familie er helt perfekt, men alle andre er gale drittkjerringer og det som verre er 😂

Anonymkode: 8a5ac...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...