Gå til innhold

Når fortalte dere som hadde større barn om graviditet?

Anbefalte innlegg

Mine er 11 og 16. Jeg tror de hadde følt at jeg holdt dem utenfor om jeg venter for lenge, men vil ikke fortelle for tidlig heller. Vil iallefall ikke at de finner ut av det selv eller at andre røper det til de. Nesten 12 uker på vei, men redd for å fortelle før jeg får svar på nipt. Blir fort uke 16 før jeg får svar pga påske og helligdager. 

Anonymkode: 062f7...e8c

Fortsetter under...

Jeg har hypermesis i alle svangerskap, så her visste hele familien det fra positiv strek. Men jeg syns at de bør være de første som får vite det uansett, de skal ikke risikere å høre det av andre.

Om tanken ved å vente er at du skal spare dem for eventuelle dårlige nyheter på nipt så syns jeg at det er unødvendig. Om ting går galt så er de så store at de vil få med seg både prosessen og deres opplevelser. Barn merker fort når noe ikke er helt som det skal, og jeg syns det er feil å utestenge så store barn.

Gratulerer med graviditeten og lykke til.

Hilsen en som har flotte og friske barn som ble født da jeg var 40 og 42 ❤️

Anonymkode: 13c0c...00a

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har hypermesis i alle svangerskap, så her visste hele familien det fra positiv strek. Men jeg syns at de bør være de første som får vite det uansett, de skal ikke risikere å høre det av andre.

Om tanken ved å vente er at du skal spare dem for eventuelle dårlige nyheter på nipt så syns jeg at det er unødvendig. Om ting går galt så er de så store at de vil få med seg både prosessen og deres opplevelser. Barn merker fort når noe ikke er helt som det skal, og jeg syns det er feil å utestenge så store barn.

Gratulerer med graviditeten og lykke til.

Hilsen en som har flotte og friske barn som ble født da jeg var 40 og 42 ❤️

Anonymkode: 13c0c...00a

Jeg tenker det samme, samtidig som det er en trygghet å vite at den lille lever og er frisk før søsken får vite. Tenk om jeg sier det i dag, så får jeg vite om halvannen uke det ikke gikk bra likevel...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker det samme, samtidig som det er en trygghet å vite at den lille lever og er frisk før søsken får vite. Tenk om jeg sier det i dag, så får jeg vite om halvannen uke det ikke gikk bra likevel...

Ja, men og så?  Vi kan ikke spare barna for alt som er vanskelig.  De kommer garantert til å oppleve vanskeligere ting i livet enn en beskjed om et barn i magen ikke blir født likevel.  Det er ikke farlig om barn blir lei seg heller. 

Anonymkode: cff2a...468

Jeg forstår overhodet ikke den greia med at nærmeste familie ikke skal vite i tilfelle det går galt. Om det går galt trenger man jo sine nærmeste...

Her har foreldrene våre fått vite med en gang, og ungne har fått vite om småsøsken så fort det ikke har vært krise om de skulle forsnakke seg litt til venner og kjente.

Det trenger jo ikke "spres på bygda" før man er klar til å fortelle på jobb o.l. tenker jeg da.

Så store unger som 11 og 16 år ville jeg fortalt til for lenge siden om jeg var deg. Skulle det komme frem noe på nipt testen er det helt greit at de får være med på den reisen også tenker jeg da.

Anonymkode: a2a97...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...