Gå til innhold

Dritt av en lærer

Anbefalte innlegg

Nå har jeg opplevd dette også. 
Kompisen til sønnen min kommer hjem å forteller at en lærer på skolen har fortalt kompisen at han skal slutte være venn med sønnen min. 
Jeg har aldri hørt noe fra skolen at min sønn har gjort noe galt eller er en dårlig person. 
Denne læreren som sa dette er ei drittkjerring! Kjenner henne gjennom idretten. Skal sies at «barna» er 17 år og går på vgs. 

Jeg sendte en mail til denne læreren med kopi til kontaktlærer, og stilte spørsmål ved dette. Gav også en hands up at hun må kontakte oss foreldre om det er noe med vår sønn vi ikke vet. 
Så lurer vi på hvorfor elever utestenges i dagens samfunn? 

Anonymkode: 87bcb...9f6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453410-dritt-av-en-l%C3%A6rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå har jeg opplevd dette også. 
Kompisen til sønnen min kommer hjem å forteller at en lærer på skolen har fortalt kompisen at han skal slutte være venn med sønnen min. 
Jeg har aldri hørt noe fra skolen at min sønn har gjort noe galt eller er en dårlig person. 
Denne læreren som sa dette er ei drittkjerring! Kjenner henne gjennom idretten. Skal sies at «barna» er 17 år og går på vgs. 

Jeg sendte en mail til denne læreren med kopi til kontaktlærer, og stilte spørsmål ved dette. Gav også en hands up at hun må kontakte oss foreldre om det er noe med vår sønn vi ikke vet. 
Så lurer vi på hvorfor elever utestenges i dagens samfunn? 

Kanskje finne ut grunnen til dette, da? I stedet for å gå etter læreren. Det er jo ikke en gang sikkert det er sagt, men du tar påstanden som god fisk uansett?

Slik jeg tolker det, driver sønnen din med mye rart som du ikke får med deg. Jeg hadde heller bekymret meg for det, i stedet for å henge meg opp i hva en lærer kanskje har sagt. 

Østerdølen skrev (3 timer siden):

Kanskje finne ut grunnen til dette, da? I stedet for å gå etter læreren. Det er jo ikke en gang sikkert det er sagt, men du tar påstanden som god fisk uansett?

Slik jeg tolker det, driver sønnen din med mye rart som du ikke får med deg. Jeg hadde heller bekymret meg for det, i stedet for å henge meg opp i hva en lærer kanskje har sagt. 

Hvordan kan du tolke at sønnen driver med mye rart ut fra hi? 

Annonse

MissSaigon skrev (1 time siden):

Hvordan kan du tolke at sønnen driver med mye rart ut fra hi? 

Om en voksen, en lærer, advarer en medelev mot gutten, så er det tydelig at denne gutten driver med noe som ikke er bra. Hvorfor skulle læreren advare mot han, om det ikke er en grunn? Den siste som oppdager hva ungene driver med, er som oftest foreldre.

Østerdølen skrev (1 time siden):

Om en voksen, en lærer, advarer en medelev mot gutten, så er det tydelig at denne gutten driver med noe som ikke er bra. Hvorfor skulle læreren advare mot han, om det ikke er en grunn? Den siste som oppdager hva ungene driver med, er som oftest foreldre.

Som forelder forventer vi vi at skolen/ lærer tar kontakt og forteller oss hva som er problemet i første omgang. 
Hvordan kan vi løse noe vi ikke vet hva er? 
Skolen benekter å ha sagt noe om vår sønn til elever, og de har ingenting å klage på ang vår sønn. 
En part lyver her.. de kunne jo ha innrømmet da, og ja denne læreren kjenner jeg og jeg vil si hun er ei drittkjerring av ulike årsaker. Hun er svært dårlig likt blandt mange. Jeg har vokst opp med henne, og mer nedlatende og «jeg er bedre enn deg» skal du lete lenge etter. Dette er ei som ser ned på skilte foreldre. 
flaks jeg ikke er skilt. Men holdningene 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som forelder forventer vi vi at skolen/ lærer tar kontakt og forteller oss hva som er problemet i første omgang. 
Skolen benekter å ha sagt noe om vår sønn til elever, og de har ingenting å klage på ang vår sønn. 
En part lyver her.. de kunne jo ha innrømmet da, og ja denne læreren kjenner jeg og jeg vil si hun er ei drittkjerring av ulike årsaker. Hun er svært dårlig likt blandt mange. Jeg har vokst opp med henne, og mer nedlatende og «jeg er bedre enn deg» skal du lete lenge etter. Dette er ei som ser ned på skilte foreldre. 

Jesus, er du tett? Hvis guttene ikke har godt av å være sammen så gjør læreren jobben sin. På tide at du gjør din.

Anonymkode: 759ff...1f3

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, de regner vel med at du allerede er klar over hva han har gjort/ driver med, da. Det er ikke skolen sitt ansvar å dobbeltsjekke hvor mye kontroll du har på sønnen din eller ikke. 

Og om noen lyver, hvorfor kan ikke dette være kompisen til sønnen din ?Hvorfor må det være læreren? Er det kun fordi du har noe personlig mot henne?

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor skal de innrømme noe hvis de ikke har gjort det? Du sier jo selv at en part lyver. Hvem er det mest sannsynlig at lyver, tenker du?

Du virker veldig fordomsfull mot denne læreren. Gå i deg selv, du.

Anonymkode: 40a8f...650

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal de innrømme noe hvis de ikke har gjort det? Du sier jo selv at en part lyver. Hvem er det mest sannsynlig at lyver, tenker du?

Du virker veldig fordomsfull mot denne læreren. Gå i deg selv, du.

Anonymkode: 40a8f...650

Fordi jeg har sett meldingen kompisen skrev til min sønn. Og ja det tror jeg på. Hvorfor skulle han lyve om det? Klart lærer nekter på å ha sagt dette, hun har mye å tape om det kommer frem. 
Jeg har erfaringer med denne læreren, samt mange har lik erfaring. Hun er ekstremt fordomsfull og ser ned på andre. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg har sett meldingen kompisen skrev til min sønn. Og ja det tror jeg på. Hvorfor skulle han lyve om det? Klart lærer nekter på å ha sagt dette, hun har mye å tape om det kommer frem. 
Jeg har erfaringer med denne læreren, samt mange har lik erfaring. Hun er ekstremt fordomsfull og ser ned på andre. 

Sett deg i speilet? Legg til paranoid.

Østerdølen skrev (2 timer siden):

Nei, de regner vel med at du allerede er klar over hva han har gjort/ driver med, da. Det er ikke skolen sitt ansvar å dobbeltsjekke hvor mye kontroll du har på sønnen din eller ikke. 

Og om noen lyver, hvorfor kan ikke dette være kompisen til sønnen din ?Hvorfor må det være læreren? Er det kun fordi du har noe personlig mot henne?

Det må jo være noe ille da som er så graverende at hun sier til venner av han at de skal holde seg unna han. Og er det tilfelle må vi foreldre få vite hva det er. Vi har relativt god kontakt med skolen hans, og på elevsamtalen før jul var det bare positive tilbakemeldinger. 
kompisen oppga navn på denne læreren som har sagt dette til han. Jeg tror på han, fordi denne læreren skal følge han ekstra opp dette året da han bor på hybel langt hjemmefra. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jesus, er du tett? Hvis guttene ikke har godt av å være sammen så gjør læreren jobben sin. På tide at du gjør din.

Så hva er min? Jeg får kun positive tilbakemeldinger fra skolen, og har fikk 5,1 i snitt til jul. Orden og oppførsel - god. 
helt vanlig silke og rolig gutt. 
Tenker du skolen skal lyge på foreldresamtalene? Si at han er en super gutt som er kjekk og grei, og jobber godt i fagene om det ikke stemmer? Gi han god i oppførsel og orden hvis det ikke stemmer? 
med må gi beskjed da hvis det er noe han gjør / ikke gjør

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er sikkert ikke noe verre enn at det r sakt noe om at de ikke får være på gruppe fordi det blir bråk eller noe sånt. Sønnen din kan spørre læreren selv. Det er ikke noe du trenger blande deg i.

Anonymkode: df4a3...abd

Jo det kan jeg blande meg inn i ja. Og nei det handler ikke om gruppe eller den slags. Men at han skal holde seg unna min sønn som venn. Ikke henge med han. 
Men hun benekter dette, uansett håper jeg hun er mer forsiktig fremover. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jo det kan jeg blande meg inn i ja. Og nei det handler ikke om gruppe eller den slags. Men at han skal holde seg unna min sønn som venn. Ikke henge med han. 
Men hun benekter dette, uansett håper jeg hun er mer forsiktig fremover. 

Hva så om hun har sagt dette? Det betyr jo ingenting. Jeg syns at det er rart at du har laget en sak om dette, 17 åringer er i full stand til å ordne opp i slikt selv 

Anonymkode: f2c5d...e45

Her har du kun en tekstmelding å gå ut i fra. Fortalt fra et synspunkt. Du aner jo ikke hva som er sannheten, men antar at kompisen til sønnen din er den som snakker sant fordi du ikke liker læreren. Læreren kan ha sagt noe helt annet, og så har kompisen til sønnen din oppfattet noe annet. Og så liker ungdommer å legge på litt. 

Anonymkode: 653f5...0e2

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Her har du kun en tekstmelding å gå ut i fra. Fortalt fra et synspunkt. Du aner jo ikke hva som er sannheten, men antar at kompisen til sønnen din er den som snakker sant fordi du ikke liker læreren. Læreren kan ha sagt noe helt annet, og så har kompisen til sønnen din oppfattet noe annet. Og så liker ungdommer å legge på litt. 

For det er utenkelig vanskelig for deg å forholde deg til hi og det som er beskrevet? Du vil leke advokat og komme med hundre andre mulige analyser for å føle deg litt smart?  Jada, du vet bedre og har mer oversikt over mitt liv enn jeg har selv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva så om hun har sagt dette? Det betyr jo ingenting. Jeg syns at det er rart at du har laget en sak om dette, 17 åringer er i full stand til å ordne opp i slikt selv 

Anonymkode: f2c5d...e45

Jøss, er det opprettet en sak? Altså laget en sak? Nei, det er helt normalt å sette spørsmålstegn til hva som er blitt sagt. Det kaller vi kommunikasjon. Om folk hadde hatt evne til å kommunisere med hverandre, du verden så mye bedre det ville blitt 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For det er utenkelig vanskelig for deg å forholde deg til hi og det som er beskrevet? Du vil leke advokat og komme med hundre andre mulige analyser for å føle deg litt smart?  Jada, du vet bedre og har mer oversikt over mitt liv enn jeg har selv. 

Jeg trodde man laget innlegg på en side som dette for å høre andres synspunkt på en sak, ikke å få høre «stakkars deg, du har gjort alt rett. Læreren er en dust»? Beklager at jeg nyanserer…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...