Anonym bruker Skrevet søndag kl 04:16 #76 Del Skrevet søndag kl 04:16 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Da har du ikke mye å være lei av. Det "vi" ikke aksepterer er at Norge har to kontoer, med to sorter kroner. Den ene krona har vi uendelig mye av, det er den vi ikke kan bruke i Norge, med mindre det er til klimatiltak som aldri blir lønnsomme. Det er enorme summer som sendes helt til andre siden av jordkloden, og som går til klimaeksperiment. Det er aldri under milliarden det er snakk om her. Den andre sorten penger har vi alltid for lite av, og derfor må vi hele tiden betale mer og mer i skatt for å ta vare på gamle og syke, som uansett ikke blir ivaretatt. Og vi må slå sammen og legge ned, både helsetilbud og skoler, fordi pengene ikke strekker til. Kommuner må øke sine avgifter, de må beordre befolkningen til å måle opp husene sine, slik at de kan skattelegges. Kommunene må øke de kommunale avgiftene fordi rør og ledninger må byttes ut. Dette er stadig flere av befolkningen lei av. Fordi vi vet at vi har penger, mer enn nok. Men bare politikerne får lov til å bruke av dem, i utlandet. Anonymkode: 2d2fb...1aa Tenk å klage på velferdsamfunnet Norge! Det går faktisk ikke an å ta slike kommentarer seriøst. Anonymkode: 28766...2cd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150198572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:38 #77 Del Skrevet søndag kl 06:38 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Da har du ikke mye å være lei av. Det "vi" ikke aksepterer er at Norge har to kontoer, med to sorter kroner. Den ene krona har vi uendelig mye av, det er den vi ikke kan bruke i Norge, med mindre det er til klimatiltak som aldri blir lønnsomme. Det er enorme summer som sendes helt til andre siden av jordkloden, og som går til klimaeksperiment. Det er aldri under milliarden det er snakk om her. Den andre sorten penger har vi alltid for lite av, og derfor må vi hele tiden betale mer og mer i skatt for å ta vare på gamle og syke, som uansett ikke blir ivaretatt. Og vi må slå sammen og legge ned, både helsetilbud og skoler, fordi pengene ikke strekker til. Kommuner må øke sine avgifter, de må beordre befolkningen til å måle opp husene sine, slik at de kan skattelegges. Kommunene må øke de kommunale avgiftene fordi rør og ledninger må byttes ut. Dette er stadig flere av befolkningen lei av. Fordi vi vet at vi har penger, mer enn nok. Men bare politikerne får lov til å bruke av dem, i utlandet. Anonymkode: 2d2fb...1aa Du trenger seriøst et kurs i økonomi, særlig samfunnsøkonomi. Anonymkode: fd5be...882 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150198584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:15 #78 Del Skrevet søndag kl 07:15 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da har du ikke mye å være lei av. Det "vi" ikke aksepterer er at Norge har to kontoer, med to sorter kroner. Den ene krona har vi uendelig mye av, det er den vi ikke kan bruke i Norge, med mindre det er til klimatiltak som aldri blir lønnsomme. Det er enorme summer som sendes helt til andre siden av jordkloden, og som går til klimaeksperiment. Det er aldri under milliarden det er snakk om her. Den andre sorten penger har vi alltid for lite av, og derfor må vi hele tiden betale mer og mer i skatt for å ta vare på gamle og syke, som uansett ikke blir ivaretatt. Og vi må slå sammen og legge ned, både helsetilbud og skoler, fordi pengene ikke strekker til. Kommuner må øke sine avgifter, de må beordre befolkningen til å måle opp husene sine, slik at de kan skattelegges. Kommunene må øke de kommunale avgiftene fordi rør og ledninger må byttes ut. Dette er stadig flere av befolkningen lei av. Fordi vi vet at vi har penger, mer enn nok. Men bare politikerne får lov til å bruke av dem, i utlandet. Anonymkode: 2d2fb...1aa Da er det jo kommunen du bor i som ikke kan forvalte pengene de får fra staten god nok da. For du vet… du skatter til kommunen du bor i, ikke til Afrika. Og tro meg tjenestene du får GRATIS hvert år koster mye mer enn det du har betalt i skatt! Du er et tapsprosjekt for Norge. Likevel får du alle tjenester du har krav på Anonymkode: 35061...4ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150198593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 12:34 #79 Del Skrevet i går, 12:34 Anonym bruker skrev (På 30.3.2025 den 9.15): Da er det jo kommunen du bor i som ikke kan forvalte pengene de får fra staten god nok da. For du vet… du skatter til kommunen du bor i, ikke til Afrika. Og tro meg tjenestene du får GRATIS hvert år koster mye mer enn det du har betalt i skatt! Du er et tapsprosjekt for Norge. Likevel får du alle tjenester du har krav på Anonymkode: 35061...4ee Der tar du helt feil, flere ganger. Du vet at 80% av skatteinntektene går til Staten, og ikke til kommunen? Folk opplever å bo i "fattige" kommuner, mens rikspolitikere bruker penger som fulle sjømenn utenlands. Og siden du nevner det, gjerne i Afrika. Tro meg, Staten har et voldsomt overskudd på de aller fleste nordmenn. For hver krone du bruke betaler du 25 % i skatt. En familie som bruker 400.000 kr i året betaler 100.000 kroner bare i moms, hvert år. På toppen av dette kommer inntektsskatt, formueskatt, eiendomsskatt, elavgifter og x antall klimaavgifter på alt du foretar deg, spesielt rundt bilkjøring og transport. De aller fleste tjenestene av betydning, jeg har "krav" på, og som du påstår er gratis, de betaler jeg en ekstra gang når jeg trenger dem. Slik er det med de aller fleste kommunale tjenester. Kun skole og bibliotek er helt gratis. Vann, kloakk, renovasjon osv. Alt betales om igjen når vi bruker dem. Selv helsetjenester påfører oss store utgifter i egenandeler og til medisiner. Anonymkode: 2d2fb...1aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 12:41 #80 Del Skrevet i går, 12:41 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Der tar du helt feil, flere ganger. Du vet at 80% av skatteinntektene går til Staten, og ikke til kommunen? Folk opplever å bo i "fattige" kommuner, mens rikspolitikere bruker penger som fulle sjømenn utenlands. Og siden du nevner det, gjerne i Afrika. Tro meg, Staten har et voldsomt overskudd på de aller fleste nordmenn. For hver krone du bruke betaler du 25 % i skatt. En familie som bruker 400.000 kr i året betaler 100.000 kroner bare i moms, hvert år. På toppen av dette kommer inntektsskatt, formueskatt, eiendomsskatt, elavgifter og x antall klimaavgifter på alt du foretar deg, spesielt rundt bilkjøring og transport. De aller fleste tjenestene av betydning, jeg har "krav" på, og som du påstår er gratis, de betaler jeg en ekstra gang når jeg trenger dem. Slik er det med de aller fleste kommunale tjenester. Kun skole og bibliotek er helt gratis. Vann, kloakk, renovasjon osv. Alt betales om igjen når vi bruker dem. Selv helsetjenester påfører oss store utgifter i egenandeler og til medisiner. Anonymkode: 2d2fb...1aa Man trenger ikke tro deg, for du vet faktisk ikke hva du snakker om når du påstår at staten går i pluss for folk flest. Fra vugge til grav koster gjennomsnittsmenneske uendelig mye mer enn de betaler i skatt i sine yrkesaktive år. Du må huske at regnskapet løper fra den positive graviditetstesten og helt frem til man senkes ned i graven. Anonymkode: 0d332...cd4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 12:47 #81 Del Skrevet i går, 12:47 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man trenger ikke tro deg, for du vet faktisk ikke hva du snakker om når du påstår at staten går i pluss for folk flest. Fra vugge til grav koster gjennomsnittsmenneske uendelig mye mer enn de betaler i skatt i sine yrkesaktive år. Du må huske at regnskapet løper fra den positive graviditetstesten og helt frem til man senkes ned i graven. Anonymkode: 0d332...cd4 Du kan heller komme med noen gode argumenter framfor å beskrive min uvitenhet sammenlignet med din. Selv pensjonister betaler skatt, og de betaler moms, og de betaler dyrt for plass på eldrehjem. Og de mister full disposisjonsrett over sine egne kontoer. Du kan drømme videre. Du kan leve godt på en drøm. Lykkelig uvitende er det noe som heter. Anonymkode: 2d2fb...1aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 13:20 #82 Del Skrevet i går, 13:20 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du kan heller komme med noen gode argumenter framfor å beskrive min uvitenhet sammenlignet med din. Selv pensjonister betaler skatt, og de betaler moms, og de betaler dyrt for plass på eldrehjem. Og de mister full disposisjonsrett over sine egne kontoer. Du kan drømme videre. Du kan leve godt på en drøm. Lykkelig uvitende er det noe som heter. Anonymkode: 2d2fb...1aa Hvem mister disposisjonsrett på kontoene sine? Når du lyver om en ting kan man jo ikke tro deg på noe. Og en sykehjemsplass koster uendelig mye mer enn den egenandelen beboerne betaler. Anonymkode: 28766...2cd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 13:41 #83 Del Skrevet i går, 13:41 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvem mister disposisjonsrett på kontoene sine? Når du lyver om en ting kan man jo ikke tro deg på noe. Og en sykehjemsplass koster uendelig mye mer enn den egenandelen beboerne betaler. Anonymkode: 28766...2cd Løgner kan du være selv. Du vet ikke hva du snakker om. Hovedregelen innebærer enkelt sagt at kommunen kan kreve 85 prosent av beboerens netto inntekt som betaling for sykehjemsoppholdet. Med inntekt menes blant annet pensjonsutbetalinger eller andre trygdeytelser, eventuelle leieinntekter og annen avkastning av formue. Anonymkode: 2d2fb...1aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 16:11 #84 Del Skrevet i går, 16:11 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Løgner kan du være selv. Du vet ikke hva du snakker om. Hovedregelen innebærer enkelt sagt at kommunen kan kreve 85 prosent av beboerens netto inntekt som betaling for sykehjemsoppholdet. Med inntekt menes blant annet pensjonsutbetalinger eller andre trygdeytelser, eventuelle leieinntekter og annen avkastning av formue. Anonymkode: 2d2fb...1aa Det er på ingen måte det samme som å miste disposisjonsretten til kontoene sine. Anonymkode: fd03f...7e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet i går, 17:35 #85 Del Skrevet i går, 17:35 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Der tar du helt feil, flere ganger. Du vet at 80% av skatteinntektene går til Staten, og ikke til kommunen? Folk opplever å bo i "fattige" kommuner, mens rikspolitikere bruker penger som fulle sjømenn utenlands. Og siden du nevner det, gjerne i Afrika. Tro meg, Staten har et voldsomt overskudd på de aller fleste nordmenn. For hver krone du bruke betaler du 25 % i skatt. En familie som bruker 400.000 kr i året betaler 100.000 kroner bare i moms, hvert år. På toppen av dette kommer inntektsskatt, formueskatt, eiendomsskatt, elavgifter og x antall klimaavgifter på alt du foretar deg, spesielt rundt bilkjøring og transport. De aller fleste tjenestene av betydning, jeg har "krav" på, og som du påstår er gratis, de betaler jeg en ekstra gang når jeg trenger dem. Slik er det med de aller fleste kommunale tjenester. Kun skole og bibliotek er helt gratis. Vann, kloakk, renovasjon osv. Alt betales om igjen når vi bruker dem. Selv helsetjenester påfører oss store utgifter i egenandeler og til medisiner. Anonymkode: 2d2fb...1aa Hittil i år har jeg betalt egenandel av 5-6 legetimer, fått 3 mnd gratis skole med skolebuss for 2 barn, høreapparat til 30 000, barnetrygd på 18 000, MR og røntgen som jeg kun har betalt egenandel på, 4 gratis legetimer for barn, blå resept for allergi og astmamedisiner pluss migrenemedisin. JEG har betalt 250kr per legetime, 360kr for røntgen, 400kr for MR, 0kr for lege/tannlege med barna, 70kr for høreapparat, 0 for allergi og astmamedisin, og 180 for migrenemedisin. Hvor mye tror du alt dette EGENTLIG koster? Hittil i år har jeg betalt 40 000 i skatt. MR koster minst 4000, røntgen 2000, lege minst 1500. Anonymkode: 35061...4ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #86 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hittil i år har jeg betalt egenandel av 5-6 legetimer, fått 3 mnd gratis skole med skolebuss for 2 barn, høreapparat til 30 000, barnetrygd på 18 000, MR og røntgen som jeg kun har betalt egenandel på, 4 gratis legetimer for barn, blå resept for allergi og astmamedisiner pluss migrenemedisin. JEG har betalt 250kr per legetime, 360kr for røntgen, 400kr for MR, 0kr for lege/tannlege med barna, 70kr for høreapparat, 0 for allergi og astmamedisin, og 180 for migrenemedisin. Hvor mye tror du alt dette EGENTLIG koster? Hittil i år har jeg betalt 40 000 i skatt. MR koster minst 4000, røntgen 2000, lege minst 1500. Anonymkode: 35061...4ee Hva har dette med saken å gjøre? En gjennomsnittlig nordmann er ikke i nærheten av å ha slike behov. Anonymkode: 2d2fb...1aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #87 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det er på ingen måte det samme som å miste disposisjonsretten til kontoene sine. Anonymkode: fd03f...7e8 https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2024/04/14/195994694/kan-koste-en-million-i-aret-a-bo-pa-sykehjem?nr=1 Anonymkode: 2d2fb...1aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #88 Del Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva har dette med saken å gjøre? En gjennomsnittlig nordmann er ikke i nærheten av å ha slike behov. Anonymkode: 2d2fb...1aa Alle nordmenn har behov for skole. De fleste i distriktene er avhengig av skoleskyss. De fleste voksne har behov for fødselspenger, dekket barnehage, barnetrygd, sykt barn dager og sykemeldinger gjennom livet. Når vi blir eldre trenger vi mer og mer hjelp, og færre og færre barn er interessert i å hjelpe foreldrene sine, så de blir statens jobb Anonymkode: 35061...4ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #89 Del Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva har dette med saken å gjøre? En gjennomsnittlig nordmann er ikke i nærheten av å ha slike behov. Anonymkode: 2d2fb...1aa Jo det er ikke så langt unna skal du se Anonymkode: cb836...f43 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #90 Del Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (På 29.3.2025 den 11.54): De kan få Bergen 🤭🤭 Neida, men jeg er faktisk litt usikker på om resten av Norge ville stilt opp med sine lovende unge for å redde Finnmark. Samene er jo bare til besvær der de demonstrer for menneskerettigheter, slitsomt å forholde seg til, dyrt å drifte er det også… Jeg er faktisk litt usikker hvor langt Ola og Kari nordmann strekker seg for å beholde alt areal nord for Tromsø 🤔 Anonymkode: 21b4f...599 Nord for Tromsø? Tror ikke så mange hadde gjort det sør for Trøndelag Anonymkode: cb836...f43 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #91 Del Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (På 29.3.2025 den 23.43): Da har du ikke mye å være lei av. Det "vi" ikke aksepterer er at Norge har to kontoer, med to sorter kroner. Den ene krona har vi uendelig mye av, det er den vi ikke kan bruke i Norge, med mindre det er til klimatiltak som aldri blir lønnsomme. Det er enorme summer som sendes helt til andre siden av jordkloden, og som går til klimaeksperiment. Det er aldri under milliarden det er snakk om her. Den andre sorten penger har vi alltid for lite av, og derfor må vi hele tiden betale mer og mer i skatt for å ta vare på gamle og syke, som uansett ikke blir ivaretatt. Og vi må slå sammen og legge ned, både helsetilbud og skoler, fordi pengene ikke strekker til. Kommuner må øke sine avgifter, de må beordre befolkningen til å måle opp husene sine, slik at de kan skattelegges. Kommunene må øke de kommunale avgiftene fordi rør og ledninger må byttes ut. Dette er stadig flere av befolkningen lei av. Fordi vi vet at vi har penger, mer enn nok. Men bare politikerne får lov til å bruke av dem, i utlandet. Anonymkode: 2d2fb...1aa Hvilke land har en bedre velferdsordining enn Norge? Anonymkode: cb836...f43 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453395-alle-som-kritiserer-usa-n%C3%A5r-for-diverse-hvorfor-gj%C3%B8r-de-ikke-noe-selv/page/4/#findComment-150199448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå