Gå til innhold

Alle som kritiserer USA når for diverse, hvorfor gjør de ikke noe selv?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvem skulle jobbet gratis mener du?

Anonymkode: 467a5...c4d

Mange mistet vel jobben uansett så alternativet ville vel være å sitte hjemme på ræva.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ikke meg du spør, men de som klager burde jo trådd til. 

Anonymkode: 562c8...4af

Ja det burde de, men enklere å bare klage

Anonymkode: cb836...f43

TheWitch skrev (8 timer siden):

Mange mistet vel jobben uansett så alternativet ville vel være å sitte hjemme på ræva.

Hadde du jobbet gratis om du mistet jobben???

Anonymkode: cb836...f43

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og nå skal de ha Grønland. Det er vel også helt greit for fansen. 

Anonymkode: 28766...2cd

Grønland hører opprinnelig til Norge, Danmark stjal det. Jeg bryr meg ikke. Kan ikke fordra fyren, men bryr meg bare ikke når det gjelder Grønland.

Anonymkode: df8df...15e

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis USA klarer å overbevise grønlenderne så gjerne for meg. Det er langt mer naturlig geografisk sett, enn at Danmark skal sitte med et land Norge en gang fant, bare fordi Danmark en gang var vår koloniherre. 
Enn så lenge ser det ikke ut til at grønlenderne vil, men etter en tid,  vil de skjønne at det lønner seg mye mer enn å være dansk, da blir det nok flertall for å bli en del av USA. 

Anonymkode: 2d2fb...1aa

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Alt er greit for fansen, alt unnskyldes uansett hva.

Anonymkode: f018e...102

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvis USA klarer å overbevise grønlenderne så gjerne for meg. Det er langt mer naturlig geografisk sett, enn at Danmark skal sitte med et land Norge en gang fant, bare fordi Danmark en gang var vår koloniherre. 
Enn så lenge ser det ikke ut til at grønlenderne vil, men etter en tid,  vil de skjønne at det lønner seg mye mer enn å være dansk, da blir det nok flertall for å bli en del av USA. 

Men hvis grønlenderne ikke vil? Trump sier at Amerika MÅ ha Grønland. Implisitt at om de ikke får det så må de ta det. Er det også greit å annektere landområder?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Grønland hører opprinnelig til Norge, Danmark stjal det. Jeg bryr meg ikke. Kan ikke fordra fyren, men bryr meg bare ikke når det gjelder Grønland.

Du bryr deg ikke om at Trump tenker at han bare kan plukke seg de områdene han ønsker?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du bryr deg ikke om at Trump tenker at han bare kan plukke seg de områdene han ønsker?

Nei, jeg bryr meg ikke om at land som er stjålet fra oss nå stjeles fra de som stjal fra oss. Hvis en frekk tyv stjeler en mobiltelefon av deg bryr du deg da hvis noen stjeler den mobiltelefonen fra tyven?

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Voksenkjeft?

Å ja, du mener dette woke moteordet for alle de som faktisk sier noe når de åpner munnen, fremfor å skjule mangelen på meningsinnhold bak hjerter og luftige fraser? ;) 

Autokorrektur som delte den opp 😅 

Sikter til møtet i NATO hvor Trump i kjent stil kjefter, bakgrunn er blant annet Tyskland som har gjort seg avhengig av russisk gass. De søker beskyttelse mot Russland hos USA, men velger å gjøre seg økonomisk avhengig. Stoltenberg har i senere tid innrømmer at Trump hadde rett i at dette var problematisk. 2022 ble dette ganske tydelig, det endte med energikrise i Europa. Selv om det ble innført en rekke sanksjoner, viste tallene til Gazprom at handelen her fortsatte i like stort omfang selv etter invasjonen. Naturlig nok, det tar tid å fylle et så stort energibehov fra andre kilder. 

Videoen ble delt mange steder, men i kjent stil ble Trump bare avskrevet som bølle, var det ikke han som var dusten her? Ops, beit alle i ræva i 2022. Nå har vi akkurat samme situasjon rundt opprustingen av Forsvaret. Like overrasket Europa nok en gang. Hæ, må vi ruste opp selv? 

Anonymkode: 21b4f...599

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Sikter til møtet i NATO hvor Trump i kjent stil kjefter, bakgrunn er blant annet Tyskland som har gjort seg avhengig av russisk gass. De søker beskyttelse mot Russland hos USA, men velger å gjøre seg økonomisk avhengig. Stoltenberg har i senere tid innrømmer at Trump hadde rett i at dette var problematisk. 2022 ble dette ganske tydelig, det endte med energikrise i Europa. Selv om det ble innført en rekke sanksjoner, viste tallene til Gazprom at handelen her fortsatte i like stort omfang selv etter invasjonen. Naturlig nok, det tar tid å fylle et så stort energibehov fra andre kilder. 

Videoen ble delt mange steder, men i kjent stil ble Trump bare avskrevet som bølle, var det ikke han som var dusten her? Ops, beit alle i ræva i 2022. Nå har vi akkurat samme situasjon rundt opprustingen av Forsvaret. Like overrasket Europa nok en gang. Hæ, må vi ruste opp selv? 

Dette er ganske hårreisende. Tyskland hvitvasker mye av den Russiske gassen gjennom andre EU-land: 

https://www.finansavisen.no/energi/2025/01/28/8235162/tysk-import-av-russisk-lng-stiger-kraftig

Norge hvitvasker russisk fisk: 

https://www.finansavisen.no/energi/2025/01/28/8235162/tysk-import-av-russisk-lng-stiger-kraftig

Også har vi hykleriet når SAS boikottet Freia fordi eieren fortsatt solgte sjokolade i Russland. På samme tid har SAS et nært samarbeid med Turkish Airlines som daglig fly til og fra Russland. 

Vi sitter og klager på Russland, maner til boikott samtidig som vi handler i stor stil på den andre siden og bidrar til å holde oppe den russiske økonomien. Og midt oppe i dette er det Trump som er den store stygge ulven fordi han prøver å forhandle med Putin om fred? 

Jeg tror ikke EU klarer å få med så mange av landene for å øke statsgjelden for å ruste opp. Frankrike, Spania og Italia har alt sagt at de ikke ønsker dette. Så klart vil gjerne EU ha med den rike onkelen Norge til å betale for dette.  Det var kun 9 EU land + Storbritannia som har klart NATO sitt mål på å bruke 2% av BNP på forsvar. 

Endret av TheWitch
La til ekstra innhold

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Nei, jeg bryr meg ikke om at land som er stjålet fra oss nå stjeles fra de som stjal fra oss. Hvis en frekk tyv stjeler en mobiltelefon av deg bryr du deg da hvis noen stjeler den mobiltelefonen fra tyven?

Men kjære deg! Du kan da ikke sammenligne landområder med en mobil🤣

Og at urett skjedde for over 200 (!) år siden gjør det ikke greit at en stormakt plukker seg de landområdene de vil i 2025. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og at urett skjedde for over 200 (!) år siden gjør det ikke greit at en stormakt plukker seg de landområdene de vil i 2025. 

Nei, det hadde vært spennende å se om samme tankegangen hadde slått inn om Russland annekterte Svalbard, for ikke å snakke om Finnmark... 

TheWitch skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde lett gjort det i 1-2 uker om jeg viste det berget liv. 

Du må huske at det ikke bare er arbeidskraft, men drivstoff og at man er avhengig av flere ledd. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget mitt fløy tydeligvis over hodet ditt…

Hvorfor kaller du dette for kjeft?

Er du bitt av rosa enhjørning regnbue basillen? 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei jeg tenker dette er en sak som de på Grønland må få bestemme. Danskene har ikke akkurat behandlet de på Grønland særlig bra og har ikke ville sagt unnskyld eller gitt kvinner oppreisning for spiral-skandalen: 

https://www.vg.no/nyheter/i/OoqE5k/danmark-og-groenland-splittet-en-unik-situasjon

Når det er sagt så har Danmark og USA samarbeidet om det å ha militære på Grønland så det er ikke akkurat noe nytt. 

Selv håper jeg at dette ender i at Grønland blir et selvstendig land. 

Østerdølen skrev (1 time siden):

Nei, det hadde vært spennende å se om samme tankegangen hadde slått inn om Russland annekterte Svalbard, for ikke å snakke om Finnmark... 

Du tenker at jeg hadde blitt lei meg om Russland stjal Svalbard og så stjal USA Svalbard fra russerne? Hadde du? Ville du syntes at Svalbard nå tilhørte russerne, derfor var det galt av USA å stjele Svalbard fra Russland, som stjal det fra oss? Vi kan godt ta Finnmark som tilsvarende eksempel.

Det var da feigt av deg å ikke svare. Vi skjønner alle hvorfor du ikke turte svare.

Disse poengene drukner raskt i media. Samme hvor rett Trump har, og samme hva som kommer fra den kanten, kan det ikke aksepteres. Det er et ekstremt verdensomspennende apparat som sprer feilinformasjon i den vestlige verden. 

VG har nettopp gitt ut en artikkel som, om du leser, også mellom linjene, viser hvordan Trump og Musk er to sorte svaner som kjemper mot et monster som helt i det stille har tatt over mediene og makten i den vestlige verden. Trump og Musk er siste sjanse for å stå i mot denne verdensomspennende manipuleringen av meninger. Hvordan Musk snudde i sine meninger forteller alt egentlig. Han fikk selv kjenne på hvordan media bekjempet sunn fornuft og fri vilje. Da skjedde det noe.

https://www.vg.no/nyheter/i/RzBMzJ/jeg-advarte-ham

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du tenker at jeg hadde blitt lei meg om Russland stjal Svalbard og så stjal USA Svalbard fra russerne? Hadde du? Ville du syntes at Svalbard nå tilhørte russerne, derfor var det galt av USA å stjele Svalbard fra Russland, som stjal det fra oss? Vi kan godt ta Finnmark som tilsvarende eksempel.

Det var da feigt av deg å ikke svare. Vi skjønner alle hvorfor du ikke turte svare.

Jeg hadde ikke syns synd på en tyv som mistet tyvgodset sitt, nei. Men det er både latterlig og forstyrrende at du ikke har bedre argument for å forsvare at en stormakt rasler med sablene og true med å annektere landområder de ikke har rett på. 

Vi skjønner jo alle hvorfor du ikke kan argumentere bedre for det synet. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Disse poengene drukner raskt i media. Samme hvor rett Trump har, og samme hva som kommer fra den kanten, kan det ikke aksepteres. Det er et ekstremt verdensomspennende apparat som sprer feilinformasjon i den vestlige verden. 

VG har nettopp gitt ut en artikkel som, om du leser, også mellom linjene, viser hvordan Trump og Musk er to sorte svaner som kjemper mot et monster som helt i det stille har tatt over mediene og makten i den vestlige verden. Trump og Musk er siste sjanse for å stå i mot denne verdensomspennende manipuleringen av meninger. Hvordan Musk snudde i sine meninger forteller alt egentlig. Han fikk selv kjenne på hvordan media bekjempet sunn fornuft og fri vilje. Da skjedde det noe.

https://www.vg.no/nyheter/i/RzBMzJ/jeg-advarte-ham

Er det rett av Trump å si at Amerika MÅ ha Grønland? 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg hadde ikke syns synd på en tyv som mistet tyvgodset sitt, nei. Men det er både latterlig og forstyrrende at du ikke har bedre argument for å forsvare at en stormakt rasler med sablene og true med å annektere landområder de ikke har rett på. 

Vi skjønner jo alle hvorfor du ikke kan argumentere bedre for det synet. 

Hvor får du det fra at jeg forsvarer? Jeg forsvarer ikke, jeg bryr meg bare ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...