Gå til innhold

Far oppgir feil antall samværsdager til nav🤮

Anbefalte innlegg

Kort fortalt er far meget vanskelig å samarbeide med. Etter psykisk vold er jeg endelig ute av forholdet. Han har signert avtale på 4 overnattinger i mnd, og 4 samværsdager i tillegg uten overnatting. Jeg har sendt inn til nav om å beregne barnebidrag å oppgitt riktige opplysninger, far derimot har skrevet 8 dager med overnatting i mnd og 4 samværsdager uten overnatting. Han har også oppgitt falske dager i ferien. Hva nå? Far har tidligere ønsket at vi skal lure nav ved å oppgi feil opplysninger begge to, forsøkt å få meg til å tro på at jeg kan få masse stønader osv noe jeg vet ikke stemmer. Jeg har skriftlig fra hans advokat at mine opplysninger stemmer, skriftlig signert avtale at mine opplysninger stemmer, og papirer fra familievernkontoret. Så dritt lei av at han hele tiden skal tulle det til. Hva nå? Dette er 100% gjort med vilje. 

Anonymkode: 75601...41a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt er far meget vanskelig å samarbeide med. Etter psykisk vold er jeg endelig ute av forholdet. Han har signert avtale på 4 overnattinger i mnd, og 4 samværsdager i tillegg uten overnatting. Jeg har sendt inn til nav om å beregne barnebidrag å oppgitt riktige opplysninger, far derimot har skrevet 8 dager med overnatting i mnd og 4 samværsdager uten overnatting. Han har også oppgitt falske dager i ferien. Hva nå? Far har tidligere ønsket at vi skal lure nav ved å oppgi feil opplysninger begge to, forsøkt å få meg til å tro på at jeg kan få masse stønader osv noe jeg vet ikke stemmer. Jeg har skriftlig fra hans advokat at mine opplysninger stemmer, skriftlig signert avtale at mine opplysninger stemmer, og papirer fra familievernkontoret. Så dritt lei av at han hele tiden skal tulle det til. Hva nå? Dette er 100% gjort med vilje. 

Anonymkode: 75601...41a

Send inn den skriftlige avtalen til NAV så beregner de bidrag etter de faktiske samværene.

Du må nok også mentalt forbrede deg på at det blir mye utfordringer fremover når det kommer til samarbeid med barnefar. Jeg har stått i dette i 13 år og til å begynne med ble jeg frustrert og gikk inn i diskusjoner noe som bare tok enda mye energi fra meg og løste ingenting. Etter ett par år innså jeg at jeg må holde meg helt saklig nøytral og gjenta meg selv til det kjedsommelige når han begynte med sine urimeligheter, og til slutt fikk det en virkning i form av at min eksmann modererte seg

Anonymkode: effe5...5ee

Gi nav dette dokumentet. 

La all kommunikasjon foregå via tekst slik st du har ting dokumentert fremover. Dette høres ut som du kan få endel problemer i årene som kommer, så veldig lurt å ha alt skriftelig slik at du har noe å vise frem når det trengs. Jeg jublet den dagen yngste ble 18år og jeg var ferdig med dette, for faren holdt på frem til yngste ble 18år. Jeg var glad jeg fikk beskjed om å la kommunikasjonen foregå via tekst og ikke telefonsamtaler. Da kunne ting enkelt avsluttet siden jeg kunne dokumentere. (Til hans stor irritasjon)

Anonymkode: 8bc6a...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...