GÃ¥ til innhold

Konfirmasjonsgave fra foreldre

Anbefalte innlegg

Hva er drt vanlig å få i gave til konfirmasjon fra foreldre? Hva ga dere?

Selskap blir hjemme, og vi er ikke så veldig mange. De får et sett penklær, bunad ikke aktuelt.

SÃ¥ pengegave tenker jeg.

Her fikk de gamingpc til 10 års dag til ca 15000. Så de har allerede fått dyr gave før. Nå har vi dårligere råd. 

Anonymkode: 1ee1c...f6b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453380-konfirmasjonsgave-fra-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi etter lommebok, ingen regel på dette.

Noen får 4.000 og andre 40.000 liksom, alt er like normalt 

Våre har fått en liten rib med 9,9 hester på (liten båt), som de har solgt og lagt pengene i lett motorsykkel som 16 åringer.

Anonymkode: d5308...f3f

Vi hadde konfirmant i fjor. Hun var så heldig at hun arvet oldemor sin bunad, og vi betalte bare et par tusen for å få sydd den inn. Fra oss foreldre fikk hun 10.000 kroner og et par småting hun ønsket seg. Pluss et smykke fra lillebror som kostet 1500 kr.

Så at det var veldig stor forskjell blant de som konfirmerte seg her (Asker). Vår gave var sånn ca på midten. Noen lå over og andre under. 

Anonymkode: 00b3b...d87

Annonse

Annonse

Våre barn fikk 50.000 i pengegave med oss foreldre. Siden de er gutter hadde de dress, ikke bunad. Dette fordi vi fikk igjen penger på en forsikring og hadde mulighet til det. 
Ellers er det vanlig med minimum 10.000 fra foreldre her jeg bor. 
Men man må jo gi etter lommeboka. De fleste sparer jo til denne gaven i mange år. 

Anonymkode: 1f9fb...30f

Min datter konfirmeres i år og hun får bunad som er arvebunad så den koster kun å sy den om til henne, samt at hun får en ny bunadsskjorte. Som gave får hun hest og den koster 250 000 kr (hvis det blir denne hesten da vi venter på veterinærsjekk før vi signerer og betaler), i tillegg får hun ny sprangsal og en del annet utstyr som kommer på ca 50 000 kr. Hun får også ett diamantsmykke som er arvegods som jeg fikk av min mor da jeg ble konfirmert og min mor fikk fra sin mor da hun ble konfirmert, men dette er ikke en utgift i rene penger. 

Anonymkode: 10af9...97c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Min datter konfirmeres i år og hun får bunad som er arvebunad så den koster kun å sy den om til henne, samt at hun får en ny bunadsskjorte. Som gave får hun hest og den koster 250 000 kr (hvis det blir denne hesten da vi venter på veterinærsjekk før vi signerer og betaler), i tillegg får hun ny sprangsal og en del annet utstyr som kommer på ca 50 000 kr. Hun får også ett diamantsmykke som er arvegods som jeg fikk av min mor da jeg ble konfirmert og min mor fikk fra sin mor da hun ble konfirmert, men dette er ikke en utgift i rene penger. 

Det er en himla bra gave! Tipper hun blir glad for hesten. 

Anonym bruker skrev (PÃ¥ 27.3.2025 den 11.01):

De fikk 5000 kroner, et kunstverk, obos-medlemsskap og en god del bøker (klassikere som Ibsen, Undset mm)

Anonymkode: 4aa42...c17

Tenk å kjøpe Ibsen og undset til en ungdom på 15 år. Nitrist. 

Anonym bruker skrev (PÃ¥ 26.3.2025 den 17.08):

Mine får selskapet og 1000kr. Mer enn det er ikke nødvendig

Anonymkode: b6685...014

Nødevendig? Føler du med i tiden eller? 1000 kr fra foreldre? I vår familie gir man 3000 som tanter og onkler. Besteforeldre mellom 5-10.000 

skammelig å ikke gi en skikkelig konf gave til egne barn. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

😱

Anonymkode: 02cc2...786

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tenk å kjøpe Ibsen og undset til en ungdom på 15 år. Nitrist. 

Nitrist? Stakkars åndsfattige deg som ikke ser det er en varig gave som dreier seg utover verdier som er materielle. Min 15-åring sluker Kristin Lavransdatter. Undset fikk Nobelprisen, har du fått med deg det? Har du i det hele tatt lest Ibsen og Undset?

Anonymkode: 4aa42...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...