Anonym bruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars I dag kokte det over for meg. Jeg er alene med 3 barn etter et stygt brudd. Faren har trukket seg unna og er ikke så mye i bildet nå. Han var utrolig egosentrert og umoden. Ene barnet utagerte og jeg snakket rolig og bestemt til ham og da smalt han tilbake med en setning som var tatt ut av farens munn. Akkurat slik han alltid snakket; gå i offerrollen, ingenting jeg gjør er bra nok osv. Dette kom etter at jeg ser at de har kopiert så mye av farens kommentarer og væremåter, han har vært et veldig dårlig forbilde. Så da kom det ut av meg noe om at jeg ikke aksepterer at han svarer meg sånn og at jeg ikke vil at de skal ta etter denne dårlig oppførselen som jeg måtte slite med at faren deres hadde. Uff, det er jo ikke bra hverken å sprekke sånn eller si nedsettende ting om faren. Men jeg mener det jo, jeg hater den typen oppførsel. Og de tar jo etter oss voksne. Har jeg skadet dem? Jeg sa unnskyld for at jeg ble så bråsint og reagerte så kraftig, men visste ikke helt hva jeg skulle si om kommentaren om faren. Anonymkode: 02ad0...1cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453378-snakket-stygt-om-faren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars Pust med magen, det går bra. Men vit at denne typen egosentriske kommentarer er veldig vanlig i tenårene. Husker sønnen min 🙈 Jeg kunne si at han ikke skulle ta den tonen til meg, hvor han da gikk rett i offerrollen og mente jeg klagde på stemmen hans, han kunne da ikke noe for hvordan stemmen hans hørtes ut osv. Hjelpes meg, han var frustrerende en periode altså. Men nå er han 21 år og en fantastisk ung mann. Høflig og grei, hjelpsom og lett å prate med. Han gjør husarbeid, handler og lager middag, ikke snev av de tenåringsnykkene lenger. Høres ut som eksmannen din aldri ble ferdig med de nykkene, han ble sånn. Det kommer ikke dine barn til å bli, for du rettleder og irettesetter dem. Mem for fremtiden uten å dra pappa inn i det da... Anonymkode: 57d4a...949 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453378-snakket-stygt-om-faren/#findComment-150197311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Pust med magen, det går bra. Men vit at denne typen egosentriske kommentarer er veldig vanlig i tenårene. Husker sønnen min 🙈 Jeg kunne si at han ikke skulle ta den tonen til meg, hvor han da gikk rett i offerrollen og mente jeg klagde på stemmen hans, han kunne da ikke noe for hvordan stemmen hans hørtes ut osv. Hjelpes meg, han var frustrerende en periode altså. Men nå er han 21 år og en fantastisk ung mann. Høflig og grei, hjelpsom og lett å prate med. Han gjør husarbeid, handler og lager middag, ikke snev av de tenåringsnykkene lenger. Høres ut som eksmannen din aldri ble ferdig med de nykkene, han ble sånn. Det kommer ikke dine barn til å bli, for du rettleder og irettesetter dem. Mem for fremtiden uten å dra pappa inn i det da... Anonymkode: 57d4a...949 Takk❤️ Godt å vite at de kan være litt sånn en periode uten å bli sånn. Mitt verste mareritt er at de blir som faren. Anonymkode: 02ad0...1cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453378-snakket-stygt-om-faren/#findComment-150197319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har jeg skadet dem? Høres ut som du også har dine greier. Ser for meg at faren sier til ungene at de ikke skal bli like dramatisk og krisetenkende som sin mor. Men altså, for å svare, så er da ikke dette noe problem? Det må være lov å snakke om ulike måter å reagere på og at noen er innafor og andre ikke. Og det må være lov å si at voksne også har slike usunne reaksjonsformer, som barn også observerer og registrerer. Bare vær klar over at du er under den samme observasjonen. Og at ja, det jeg skrev i starten her, vedr. drama og kriser, det er plagsomt. Anonymkode: 756de...049 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453378-snakket-stygt-om-faren/#findComment-150197348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Husker sønnen min 🙈 Jeg kunne si at han ikke skulle ta den tonen til meg, hvor han da gikk rett i offerrollen og mente jeg klagde på stemmen hans, han kunne da ikke noe for hvordan stemmen hans hørtes ut osv. Hjelpes meg, han var frustrerende en periode altså. Men nå er han 21 år og en fantastisk ung mann. Høflig og grei, hjelpsom og lett å prate med. Han gjør husarbeid, handler og lager middag, ikke snev av de tenåringsnykkene lenger. Anonymkode: 57d4a...949 Den adferden kom selvfølgelig fra et sted, det er ikke slik at alle unge mennesker er sånn i en periode. Han har dette etter en av dere. Ikke dermed sagt at dere stadig bruker offerrollen, men nok til at han har lært dette. Anonymkode: 756de...049 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453378-snakket-stygt-om-faren/#findComment-150197350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå