Gå til innhold

Hva blir det rette å gjøre med pengene etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nesten 5 år i forholdet så har jeg nå valgt å gå fra kjæresten min. Han bodde hos meg i periode for at vi skulle spare opp penger til depositum og møbler til neste leilighet som vi skulle bo sammen i. Mens jeg har betalt 8000 kr i husleie + strøm hver måned.  Mye har skjedd så vi har bare blitt boende her enda,så han har spart opp 100.000 kr. Hva blir riktig å gjøre med de pengene nå? Han får alt fordi det er han som har spart de opp? Eller dele pengene siden han ikke har betalt noe her? Var jo aldri meningen at han skulle bo her gratis,først hadde vi tenkt å dele på husleie og strøm,men så fant vi ut at det bedre å sette av pengene til depositum og møbler som er dyrt. Litt usikker på hva som blir det riktige med tanke på pengene.

Anonymkode: cab77...140

Skrevet

Er det så enkelt som at han har spart mens du har betalt? Da får du 4000 X antall måneder dere har holdt på med dette. 

Anonymkode: f4fca...8af

Skrevet

Som samboere uten barn har du ikke noe krav på pengene så vidt jeg har forstått. Spørsmålet blir jo da hva han vil gi deg.

Anonymkode: 4fc36...213

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Som samboere uten barn har du ikke noe krav på pengene så vidt jeg har forstått. Spørsmålet blir jo da hva han vil gi deg.

Anonymkode: 4fc36...213

Nei jeg vet jeg ikke har krav på pengene,var bare nygjerrig på dere mener er rettferdig her :)

Skrevet

Det mest rettferdige ville vært at du får en del av pengene synest jeg.

Anonymkode: 16f86...cbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det mest rettferdige ville vært at du får en del av pengene synest jeg.

Anonymkode: 16f86...cbf

Ja det samme tenkte jeg. Var bare nygjerrig hva andre tenkte. 

Skrevet

Klart det er mest rettferdig å dele de.

Anonymkode: 77e9d...15f

Skrevet

Hva tenker han da?

Anonymkode: 77e9d...15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...