Anonym bruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Hvordan vet man? Hva slutter å virke? Blir man fremdeles våt? Slutter man å bli kåt? Anonymkode: 83bc8...b8e
Anonym bruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Det begynner gjerne med hormonsvingninger, et hormon bølger, kroppen prøver å kompensere med å slippe mer av et annet osv. Så man opplever humørsvingninger, uregelmessig mens, dårlig søvnkvalitet osv. Hetetokter er det mest kjente symptomet, men nedsatt sexlyst og tørre slimhinner er også vanlig ja. Jeg hadde en periode hvor sex var veldig lite interessant, men det tok seg opp igjen. Samme med våthet, det var en periode hvor "tørrtafsing" ikke var så greit og glidemiddel var helt nødvendig. Men når overgangsperioden var over gikk det seg til igjen for min del så nå kan vi fint ha sex uten glidemiddel igjen. Alle de vanlige symptomene er greit ramset opp på Helsenorge: https://www.helsenorge.no/kvinnehelse/overgangsalder/symptomer/ Anonymkode: 5c0a9...88a
Anonym bruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Det er så forskjellig fra person til person. Mitt første tegn var mye ekstraslag og urolig hjerte, så fulgte tørr hud, tørt hår, tettere mens, lengre mens osv. Hetetokter har jeg knapt hatt og tørre slimhinner slapp jeg. Det er så individuelt hvordan overgangen blir så det er dessverre ikke noe klart tegn som sier at man er i gang. Anonymkode: d599a...07d
Anonym bruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Jeg er 45, har ingen symptomer. Men jeg bruker jo p stav. Så lurte på hvordan det var da Takk for svar Anonymkode: 83bc8...b8e
Anonym bruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars Uvi uvi uvi. Ingenting annet. Men det var mer enn nok.. Anonymkode: ba9d1...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå