Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #1 Skrevet 25. mars 2025 Og jeg holder på å bli gal. Han har en altoppslukende hobby, og det er det eneste han snakker om. han snakker om det hele tiden. Når jeg prøver å peile inn på noe annet svarer han uengasjert og flytter det tilbake til sitt favoritt tema. Jeg føler det som om vi ikke snakker om noe lenger, det er bare en monolog. Ingenting om hvordan vi har det, ikke hvordan jeg har det, han klarer ikke engang å engasjere seg i ungdommene våre føler jeg. Er dette et snev av normalt? Det hjelper ikke at jeg har en i min omgangskrets som er akkurat motsatt. Spør masse om meg, kan snakke i timesvis om ulike temaer. Jeg vil ha mer og mer tid sammen med han og mindre og mindre med mannen 😭😭 Det var jo ikke sånn før Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #2 Skrevet 25. mars 2025 Nei, det er ikke normalt. De jeg kjenner som er sånn har en autismespekterforstyrrelse. Anonymkode: ba41c...2d8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #3 Skrevet 25. mars 2025 Det normale i dette er at han kjenner deg godt, derfor er han ikke like nysgjerrig som den andre du prater med. Den andre trenger ikke være bedre. Gi mannen din et spark i ræva, en wake up call. Anonymkode: 0e9e6...9f6
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #4 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei, det er ikke normalt. De jeg kjenner som er sånn har en autismespekterforstyrrelse. Anonymkode: ba41c...2d8 Vi har jo vært sammen i 25 år, og det var en tid vi kunne snakke om alt mulig. Det har skjedd et eller annet. Det har ikke oppstått akutt, men han har liksom blitt snevrere og snevrere.. HI Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #5 Skrevet 25. mars 2025 Har du snakket med ham om det? Anonymkode: f9f21...57a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #6 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det normale i dette er at han kjenner deg godt, derfor er han ikke like nysgjerrig som den andre du prater med. Den andre trenger ikke være bedre. Gi mannen din et spark i ræva, en wake up call. Anonymkode: 0e9e6...9f6 Jeg har sagt det til han at vi MÅ prøve å snakke om noe annet. Det er greit at han ikke er nysgjerrig på meg, men han engasjerer seg jo ikke i noe eller noen i denne familien. Han er bare ekstremt egosentrisk. Virker som om hjernen kopler ut hvis han må ha oppmerksomhet på noe annet enn det ene temaet . Jeg tenker som så at jeg bare har ett liv og det ene livet vil jeg ikke bruke på å snakke om en hobby jeg virkelig ikke er interessert i. Jeg vil bli sett og hørt og ha inspirerende samtaler med noen. Å føle meg som en del av et team.. HI Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #7 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du snakket med ham om det? Anonymkode: f9f21...57a Ja.. han klarer ikke å snu det virker det som. HI Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #8 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har sagt det til han at vi MÅ prøve å snakke om noe annet. Det er greit at han ikke er nysgjerrig på meg, men han engasjerer seg jo ikke i noe eller noen i denne familien. Han er bare ekstremt egosentrisk. Virker som om hjernen kopler ut hvis han må ha oppmerksomhet på noe annet enn det ene temaet . Jeg tenker som så at jeg bare har ett liv og det ene livet vil jeg ikke bruke på å snakke om en hobby jeg virkelig ikke er interessert i. Jeg vil bli sett og hørt og ha inspirerende samtaler med noen. Å føle meg som en del av et team.. HI Anonymkode: ed72a...6fa Høres ut som han er lei av det livet han har levd og nå kjeder seg veldig Anonymkode: 32ac8...4b8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #9 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke normalt. De jeg kjenner som er sånn har en autismespekterforstyrrelse. Anonymkode: ba41c...2d8 Kan også være schizoid pf. Det er en kryssdiagnose. Det er derfor vi ikke diagnostiserer på nett men først etter gjennomgående samtaler med brukeren. Det finnes diagnoser som er veldig like, men har klare forskjeller. Anonymkode: 8a905...85f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #10 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har sagt det til han at vi MÅ prøve å snakke om noe annet. Det er greit at han ikke er nysgjerrig på meg, men han engasjerer seg jo ikke i noe eller noen i denne familien. Han er bare ekstremt egosentrisk. Virker som om hjernen kopler ut hvis han må ha oppmerksomhet på noe annet enn det ene temaet . Jeg tenker som så at jeg bare har ett liv og det ene livet vil jeg ikke bruke på å snakke om en hobby jeg virkelig ikke er interessert i. Jeg vil bli sett og hørt og ha inspirerende samtaler med noen. Å føle meg som en del av et team.. HI Anonymkode: ed72a...6fa Han er nok dritt lei av livet med deg og familien. Anonymkode: 4c7e0...973
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #11 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Høres ut som han er lei av det livet han har levd og nå kjeder seg veldig Anonymkode: 32ac8...4b8 Da er vi to. Han påstår at vi har det som plommen i egget. HI Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #12 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Han er nok dritt lei av livet med deg og familien. Anonymkode: 4c7e0...973 Så han klarer ikke snakke om annet enn en ting? Jaja.. HI Anonymkode: ed72a...6fa
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2025 #13 Skrevet 26. mars 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Han er nok dritt lei av livet med deg og familien. Anonymkode: 4c7e0...973 Der var du igjen. Du må virkelig ha problemer med at andre er i forhold, er det ingen som holder ut med deg? Anonymkode: dba05...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå