Gå til innhold

Jeg er dum og forstår ikke dette språket rundt økonomi, men er nysgjerrig på hva dette dreier seg om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare hva det er tatt ut siktelse for og hvorfor?

https://e24.no/naeringsliv/i/PpzpgJ/tidligere-bygg-og-anleggstopper-paagrepet-av-oekokrim

Det eneste jeg får med meg er at de har leid noen maskiner som de har solgt videre selv om bedriften var konkurs, derfor sitter de fengslet? Det høres alvorlig ut når det er snakk om korrupsjon, så det er sikkert noe jeg misforstår her?

Anonymkode: 19644...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Noen som kan forklare hva det er tatt ut siktelse for og hvorfor?

https://e24.no/naeringsliv/i/PpzpgJ/tidligere-bygg-og-anleggstopper-paagrepet-av-oekokrim

Det eneste jeg får med meg er at de har leid noen maskiner som de har solgt videre selv om bedriften var konkurs, derfor sitter de fengslet? Det høres alvorlig ut når det er snakk om korrupsjon, så det er sikkert noe jeg misforstår her?

Jeg tror ikke det er mulig å legge det frem mer tydelig enn hva den artikkelen gjør. Du skriver det jo selv her. Er ikke dette nok mener du?

Anonymkode: de042...925

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er mulig å legge det frem mer tydelig enn hva den artikkelen gjør. Du skriver det jo selv her. Er ikke dette nok mener du?

Jeg forstår ikke helt så jeg mener ingenting. Det var derfor jeg spurte. For jeg forsto ikke.

Skrevet

Bedrageri. Ikke korrupsjon. 

Anonymkode: 494f0...543

Skrevet

De har leaset maskiner med lån fra banken. Da gjør man en avtale om betaling over flere år. Banken har da pant i maskinene til de er betalte. Men så har de solgt det videre, tatt de pengene, og tatt opp nye lån for å lease nye maskiner. Osv. De har ikke lov til å selge maskinene uten å innfri lånet, fordi det er baken som er eier. Dermed har de lurt bankene de har tatt opp lån i, solgt andres eiendeler, og med viten og vilje kjørt selskapet konkurs, siden det ikke kan dekke for alle lånene.

Anonymkode: 3f8ae...42e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De har leaset maskiner med lån fra banken. Da gjør man en avtale om betaling over flere år. Banken har da pant i maskinene til de er betalte. Men så har de solgt det videre, tatt de pengene, og tatt opp nye lån for å lease nye maskiner. Osv. De har ikke lov til å selge maskinene uten å innfri lånet, fordi det er baken som er eier. Dermed har de lurt bankene de har tatt opp lån i, solgt andres eiendeler, og med viten og vilje kjørt selskapet konkurs, siden det ikke kan dekke for alle lånene.

Åja, det er der jeg har misforstått. Wow, takk for at du tok deg tid og forklarte så godt! ❤️ Håper du får en fantastisk god dag videre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt så jeg mener ingenting. Det var derfor jeg spurte. For jeg forsto ikke.

OK, ser du får bedre svar over her. Det er bra :) 

Skrevet

Det står jo i artikkelen. De har solgt ting de ikke eier og tatt pengene. 
Som om du leier en bolig og selger den. 

Anonymkode: dc015...19f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg vet jeg er dum. Jeg skrev jo det i overskriften. Jeg forsto ikke hva de mente med måten de forklarte det på. Det er mange snille sjeler på dette forumet, det er derfor jeg spurte her. Noen av de var snill og forklarte det bedre for meg slik at også jeg forsto hva som var skjedd.

Skrevet

Hi, du skal ikke snakke deg selv ned. Ingen vet alt, og når man ikke vet, så er det lurt å spørre noen andre og være åpen for å lære. Ikke la kommentarer fra anonyme troll gå inn på deg. Ha en fin dag du også🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hi, du skal ikke snakke deg selv ned. Ingen vet alt, og når man ikke vet, så er det lurt å spørre noen andre og være åpen for å lære. Ikke la kommentarer fra anonyme troll gå inn på deg. Ha en fin dag du også🙂

Anonyme troll, really?

Dette er hva vi har skrevet;

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bedrageri. Ikke korrupsjon. 

Anonymkode: 494f0...543

OK, ser du får bedre svar over her. Det er bra :) 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er virkelig ikke å være troll. Faktisk vil jeg heller si at det er dere som kaller mennesker for troll over en lav sko, som er de mest aggressive.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet jeg er dum. Jeg skrev jo det i overskriften. Jeg forsto ikke hva de mente med måten de forklarte det på. Det er mange snille sjeler på dette forumet, det er derfor jeg spurte her. Noen av de var snill og forklarte det bedre for meg slik at også jeg forsto hva som var skjedd.

Dum er du vel ikke, men litt dårlig leseforståelse bare. Kanskje utålmodig og skumleser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...