Gå til innhold

Psrtners utseende, har man lov å si noe?

Anbefalte innlegg

Min har blitt så gubbene og harry. Det siste har han vel igrunnen alltid vært, men jeg har ikke brydd meg om det før kanskje.

Jeg vet det er hans kropp og hans valg, men har jeg ikke noe å si? Han kler seg mer og mer som en gammel dame (!?), og han velger en sveis han overhodet ikke kler, ultrakort. Han har jo fortsatt hår, så hvorfor ikke ha sveis? Ingen vits å klippe bort alt? Hodet/ansiktet hans blir seende veldig uproporsjonert stort ut. Og nå har han bestemt seg for å ha skjegg kun under haka. Ikke fipp skjegg, men hele veien rundt som en buff... glattbarbert ansikt og en buff av skjegg. Igjen utrolig uflatterende da han ikke har noen "hals", han er litt tykk og rund så nå framhever han jo dobbelthaka og de dårlige trekkene. 

Jeg synes han er så harry og jeg blir faktisk flau.. og finner han ikke tiltrekkende i der hele tatt. Når han klipper seg har håret akkurat blitt langt nok til at det kler ham. 

Han blir selvsagt sur om jeg sier noe, er det feil av meg å gjøre det? 

Kanskje jeg skal gjøre det samme tilbake å se om han reagerer og kobler? Subbe rundt uflidd og med uflatterende klær? Og håret i en stygg frisyre. Det greier jeg jo ikke da, men kanskje gjøre det hjemme når ingen andre ser.

Anonymkode: bc7ee...92e

Fortsetter under...

Du kan forsøke å skryte fram når han treffer med noe du liker. Det er den snilleste varianten. Så kan du håpe at du har innflytelse på framtidige valg. Dessverre kan det lett lede til at det blir ledd bort, og partner fortsetter som før.

Det er bra å bry seg om hverandre. Helt enige trenger en ikke bli. Litt tilpasning til hverandres smak tåler begge. Det tror jeg også er til begges fordel. Å bare tenke på seg selv er en mulighet som forsvant da dere gikk inn i et forhold.

Anonymkode: c87d7...a1b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan forsøke å skryte fram når han treffer med noe du liker. Det er den snilleste varianten. Så kan du håpe at du har innflytelse på framtidige valg. Dessverre kan det lett lede til at det blir ledd bort, og partner fortsetter som før.

Det er bra å bry seg om hverandre. Helt enige trenger en ikke bli. Litt tilpasning til hverandres smak tåler begge. Det tror jeg også er til begges fordel. Å bare tenke på seg selv er en mulighet som forsvant da dere gikk inn i et forhold.

Har prøvd å kjøpe med klær til ham, de blir ikke brukt. Han bytter dem ikke så pengene er tapt, men bruker dem ikke. Han velger heller en 20 år gammel alt for liten skjorte som er helt utdatert, slitt og som ser livsfarlig ut når gan sitter siden det ser ut til at knappene kan skytes avgårde når som helst. Nye ting han kjøper er veldig damete. Slikt som min mor ville valgt...

Har prøvd å rose ham når håret er fint, man jeg tror han tror jeg er ironisk og tuller? Tar det ikke hvertfall. Direkte utsagn gjør ham sur, hint tar han ikke.

Det er absolutt lov å påpeke ting, men det må gjøres på en fin måte. Skryt når han er fin på håret og si at han kler det osv.

Du kan jo ikke bestemme over hår eller klær, du kan jo tenke hva du selv hadde tenkt om du hørte at noen gjorde det ovenfor partneren sin. Men det er absolutt lov å påpeke ting på en ok måte. Ros det du liker, og om du for eksempel syns at skjegget virkelig ikke er fint, så kan du også si det. Men husk at du kan kan komme med råd og synspunkt, han bestemmer selvsagt over seg selv.

Det dummeste du kan gjøre er å ta hevn. Hva skal det være godt for? Det resulterer jo bare i dårlig stemning og at du selv føler deg dritt. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har jo tydeligvis allerede gjort det.

Hadde han hatt noe å strekke seg etter, så hadde han gjort det.

Menn tilpasser seg.

Anonymkode: 90cd5...4a6

Litt pinlig forsøk, men du får for innsatsen😅

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt pinlig forsøk, men du får for innsatsen😅

Hadde ikke ventet annet, er vel lettere å stikke hodet i sanden og skylle på mannen enn å innse det åpenbare. For det er jo så åpenbart som det kan få vært. En mann som ikke anstrenger seg, lar være å anstrenge seg av en grunn. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du har jo tydeligvis allerede gjort det.

Hadde han hatt noe å strekke seg etter, så hadde han gjort det.

Menn tilpasser seg.

Er du helt blåst? 

Snakk om ha dårlig tro på menn i sin alminnelighet! 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Har prøvd å kjøpe med klær til ham, de blir ikke brukt. Han bytter dem ikke så pengene er tapt, men bruker dem ikke. Han velger heller en 20 år gammel alt for liten skjorte som er helt utdatert, slitt og som ser livsfarlig ut når gan sitter siden det ser ut til at knappene kan skytes avgårde når som helst. Nye ting han kjøper er veldig damete. Slikt som min mor ville valgt...

Har prøvd å rose ham når håret er fint, man jeg tror han tror jeg er ironisk og tuller? Tar det ikke hvertfall. Direkte utsagn gjør ham sur, hint tar han ikke.

Hva slags klær kjøper han?

Anonymkode: 3602e...17b

MissSaigon skrev (30 minutter siden):

Er du helt blåst? 

Snakk om ha dårlig tro på menn i sin alminnelighet! 

Kjeft i vei, åh som det hjelper, da blir man jo bare enda mer søt og sjarmerende og mannen får virkelig lyst til å kjempe om gunsten :ironi:

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kjeft i vei, åh som det hjelper, da blir man jo bare enda mer søt og sjarmerende og mannen får virkelig lyst til å kjempe om gunsten :ironi:

Kjempe om gunsten? Har du røyka sokkene dine? Det er her snakk om en voksen mann som selv velger hvordan han skal være kledd og klippet. Å legge ansvaret for hans stil på partneren er så dumt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal respondere på det. Tror du virkelig at menn er avhengig av sin partners stil for å vite hvordan de selv skal kle seg? Det er å ha virkelig dårlig tillit til menns evner.

MissSaigon skrev (15 minutter siden):

Kjempe om gunsten? Har du røyka sokkene dine? Det er her snakk om en voksen mann som selv velger hvordan han skal være kledd og klippet. Å legge ansvaret for hans stil på partneren er så dumt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal respondere på det. Tror du virkelig at menn er avhengig av sin partners stil for å vite hvordan de selv skal kle seg? Det er å ha virkelig dårlig tillit til menns evner.

Tuller du?

Her er jeg den eneste som faktisk legger ansvaret på mannen, mens resten av tråden legger ansvaret på ‘den masende mammaen nummer to’ (altså kona) som garantert vil dytte han enda lengre inn i sure sokker og ustelt skjegg-land.

Tuller du?

Her er jeg den eneste som faktisk legger ansvaret på mannen, mens resten av tråden legger ansvaret på ‘den masende mammaen nummer to’ (altså kona) som garantert vil dytte han enda lengre inn i sure sokker og ustelt skjegg-land.

Du mener at det er hi som legger listen for hvordan mannen kler og steller seg. Husker du ikke hva du selv skriver? 

Her kan du lese:

Du har jo tydeligvis allerede gjort det. (altså kle seg sjuskete)

Hadde han hatt noe å strekke seg etter, så hadde han gjort det. (Hadde hi vært pen i tøyet og med kledelig hårfrisyre så hadde mannen også skjønt at han burde følge hennes eksempel)

Menn tilpasser seg. (Altså kan ikke menn ventes å ta ansvar for seg selv, de tilpasser seg den de lever sammen med)

Greit å holde tungen beint i munnen, ikke sant? 

Annonse

MissSaigon skrev (3 minutter siden):

Du mener at det er hi som legger listen for hvordan mannen kler og steller seg. Husker du ikke hva du selv skriver? 

Her kan du lese:

Du har jo tydeligvis allerede gjort det. (altså kle seg sjuskete)

Hadde han hatt noe å strekke seg etter, så hadde han gjort det. (Hadde hi vært pen i tøyet og med kledelig hårfrisyre så hadde mannen også skjønt at han burde følge hennes eksempel)

Menn tilpasser seg. (Altså kan ikke menn ventes å ta ansvar for seg selv, de tilpasser seg den de lever sammen med)

Greit å holde tungen beint i munnen, ikke sant? 

Vet du hva?

Jeg er konsekvent hele veien jeg, så at du her klarer å vri og mistolke alt mulig rart, det får du bare holde på med, men uten meg.

Jeg personlig klarer ikke å forstå hvorfor man velger å bruke dagene på å hyle og skrike på forum og å være misfornøyd med mannen og alle rundt, bare for å unngå å gå litt i seg selv. Men det spiller jo uansett ikke noen rolle for meg. Det er deres liv, ikke mitt, deres menn, ikke min.

Dere får skrike videre, lykke til med det :) 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vet du hva?

Jeg er konsekvent hele veien jeg, så at du her klarer å vri og mistolke alt mulig rart, det får du bare holde på med, men uten meg.

Jeg personlig klarer ikke å forstå hvorfor man velger å bruke dagene på å hyle og skrike på forum og å være misfornøyd med mannen og alle rundt, bare for å unngå å gå litt i seg selv. Men det spiller jo uansett ikke noen rolle for meg. Det er deres liv, ikke mitt, deres menn, ikke min.

Dere får skrike videre, lykke til med det :) 

Forklar meg gjerne hva jeg vrir på når jeg siterer deg direkte? 

Går han faktisk med dameklær (du sier klær som mammaen din hadde gått med? Høres jo veldig spesielt ut. 

Om min mann plutselig hadde endret seg så mye utseendemessig, så hadde jo også personligheten endret seg noe. Så ja, da mener jeg det er helt innafor og si fra. Kanskje mest spørrendre, men - halo sjerpings! Jeg sier ikke at man skal se helt fresh og fantastisk ut hver dag, men om man begynner å ikke bry seg i det hele tatt, så hadde jeg ikke orket det i lengden. 

Anonymkode: 2661e...cc7

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det at du har begynt å bry deg om ting du ikke brydde deg om før varsler at dere er i et typisk slitent forhold, noe som er ganske vanlig tror jeg. At han ikke bryr seg om dine innspill er heller ikke et godt tegn. 
Vanligvis har kvinner mer peiling på klær og antrekk. En fornuftig mann hører etter, dersom det som antydes er innenfor det rimelige. Er dette viktig for deg bør du be han skjerpe seg. Hvis ikke er det bare å gi opp, og la han holde på som han vil, med de konsekvensene det får for stemningen i samværet. Menn har en tendens til å låse seg fast til en stil, kvinner er mer tilpasningsdyktige. Det kan det bli konflikter av om det ikke er bra nok for begge. Dere begge bør tilpasse dere.

Det at du har begynt å bry deg om ting du ikke brydde deg om før varsler at dere er i et typisk slitent forhold, noe som er ganske vanlig tror jeg. At han ikke bryr seg om dine innspill er heller ikke et godt tegn. 
Vanligvis har kvinner mer peiling på klær og antrekk. En fornuftig mann hører etter, dersom det som antydes er innenfor det rimelige. Er dette viktig for deg bør du be han skjerpe seg. Hvis ikke er det bare å gi opp, og la han holde på som han vil, med de konsekvensene det får for stemningen i samværet. Menn har en tendens til å låse seg fast til en stil, kvinner er mer tilpasningsdyktige. Det kan det bli konflikter av om det ikke er bra nok for begge. Dere begge bør tilpasse dere.

Han bryr seg ikke lengre tror jeg. Dusjer sjeldnere også og kan subbe rundt i den slitne joggebukse når han skal ut av huset også. Før byttet han til vanlige klær da i det minste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...