Anonym bruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Og om du fikk penger til gode i fjor; når kom de på konto? Anonymkode: 1efe0...e53
Anonym bruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars I oktober. Men sønnen min fikk sine et par uker etter at han leverte. Anonymkode: 908a8...246
Anonym bruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars I fjor fikk jeg skattemelding den 13. Mars og leverte inn med en gang. Pengene kom på konto 20. Mars I Anonymkode: 4f6d6...b45
Anonym bruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (24 minutter siden): I fjor fikk jeg skattemelding den 13. Mars og leverte inn med en gang. Pengene kom på konto 20. Mars I Anonymkode: 4f6d6...b45 Deilig! Anonymkode: 1efe0...e53
Anonym bruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): I oktober. Men sønnen min fikk sine et par uker etter at han leverte. Anonymkode: 908a8...246 I oktober! Det var sent! Gjorde du endringer? Anonymkode: 1efe0...e53
Anonym bruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (29 minutter siden): I oktober! Det var sent! Gjorde du endringer? Anonymkode: 1efe0...e53 Nei, ingen endringer. Men det har ikke noe å si heller, de plukker ut noen til manuell sjekk, om du har endringer påvirker ikke det. Evt endringer går som regel rett gjennom datasystemet uten at noen sjekker det manuelt. Anonymkode: 908a8...246
Anonym bruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, ingen endringer. Men det har ikke noe å si heller, de plukker ut noen til manuell sjekk, om du har endringer påvirker ikke det. Evt endringer går som regel rett gjennom datasystemet uten at noen sjekker det manuelt. Anonymkode: 908a8...246 Akkurat. Takk. Anonymkode: 1efe0...e53
Anonym bruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars Kan jo legge til at jeg fikk og leverte inn skattemeldingen på fredag. Nå står pengene jeg har til gode på utbetaling under "krav og betalinger" hos skatteetaten. Det står "utbetalingsdato 26/3". I år gikk det jo utrolig fort. Det rare er at jeg ikke har fått mail/sms om at skattemeldingen har kommet enda, så der er de treig. Anonymkode: 4f6d6...b45
Anonym bruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars I fjor fikk jeg skattemeldingen 12 mars, sendte den inn 12 mars og fikk pengene utbetalt 20 mars I år fikk jeg skattemeldingen 20 mars, sendte den inn 21 mars og pengene står til utbetaling 26 mars. Men det jeg får utbetalt er litt mer enn det står på skattemeldingen, hva kan grunnen til det være tro? Anonymkode: 99e9f...209
Anonym bruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): I fjor fikk jeg skattemeldingen 12 mars, sendte den inn 12 mars og fikk pengene utbetalt 20 mars I år fikk jeg skattemeldingen 20 mars, sendte den inn 21 mars og pengene står til utbetaling 26 mars. Men det jeg får utbetalt er litt mer enn det står på skattemeldingen, hva kan grunnen til det være tro? Anonymkode: 99e9f...209 Renter? Anonymkode: 908a8...246
Anonym bruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Renter? Anonymkode: 908a8...246 Jeg vet ikke, men jeg sjekket 2021, 2022 og 2023 - der var summene på skattemelding og utbetaling like på krona. Her skiller det flere hundrelapper. Anonymkode: 99e9f...209
Anonym bruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Ja, i år gjorde jeg det. Varierer litt om jeg har tid til å se gjennom akkurat den dagen den kommer. Husker ikke helt når utbetaling kom i fjor, men at det var så raskt at jeg ble litt overrasket. Anonymkode: 0d46a...692
Anonym bruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars I fjor kom utbetalingen på to dager. I år er det 11 dager siden vi begge leverte skattemeldingen, ingen penger i sikte enda.. Anonymkode: e23a3...664
Anonym bruker Skrevet 24. mars #14 Skrevet 24. mars Fikk min på fredag, leverte med én gang. Jeg har ingenting stående til utbetaling, men jeg må sikkert vente til min treige mann leverer.. Anonymkode: a0e3f...e5d
Anonym bruker Skrevet 25. mars #15 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (8 timer siden): Fikk min på fredag, leverte med én gang. Jeg har ingenting stående til utbetaling, men jeg må sikkert vente til min treige mann leverer.. Anonymkode: a0e3f...e5d Det må du, for dere lignes mot hverandre og kan flytte fradrag mellom hverandre osv. Så ingen av dere får før begge har levert. Til min svigerinnes store frustrasjon, for mannen der er deleier i firmaet han jobber, og da får ingen av dem oppgjøret før til høsten. Bedriftseiere får ikke oppgjøret på våren. Anonymkode: 908a8...246
Anonym bruker Skrevet 25. mars #16 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det må du, for dere lignes mot hverandre og kan flytte fradrag mellom hverandre osv. Så ingen av dere får før begge har levert. Til min svigerinnes store frustrasjon, for mannen der er deleier i firmaet han jobber, og da får ingen av dem oppgjøret før til høsten. Bedriftseiere får ikke oppgjøret på våren. Anonymkode: 908a8...246 Dette gjelder nok bare ektepar. Jeg er samboer med en som eier sitt eget firma og jeg får alltid oppgjøret på våren mens han får i oktober. Anonymkode: d2ae0...1c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå